Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JackvanGastel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2022 18:17

Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Ongelezen bericht door JackvanGastel »

Na bijna 3 dagen vertraging pas op Gran Canaria. Dat oorspronkelijke aankomst op 25-9-22 door slecht weer niet door kon gaan is nog te begrijpen, hoewel andere vluchten pas een dag later vertrokken op 26-9-22 vanwege het aangekondigde slechte weer. Door slechte weer, vlucht uitgeweken naar Fuerteventura en daar begon de ellende.

Uren lang zonder nadere info op vliegveld. Enorm gesol met ons tussen vliegveld Fuerteventura en diverse hotels voor overnachting, vliegveld, weer ander hotel voor lunch en weer ander hotel voor een overnachting en weer terug naar vliegveld. Beloofde vouchers die niet werden uitgedeeld. Uiteindelijk met 35 passagiers op maandagochtend op vliegveld moeten achterblijven, terwijl de rest vd passagiers wel meekonden met de vlucht naar GranCanaria. Een lid van de bemanning zou ziek zijn waardoor er wettelijk gezien niet alle passagiers mee mochten op vlucht van dinsdagochtend 8:00 uur. Latere vernamen wij van hen die wel mee mochten dat betreffende bemanningslid gewoon mee was op de vlucht en NIET ziek was maar aan de maximale vlieguren zat. De gehele tijd slechte of late tot zelfs foute info vanuit Tui. Beloofde vouchers voor eten/drinken werden op 1e dag niet uitgedeeld. Uren rondgehangen op vliegveld of in lobby van tijdelijke hotels in afwachting wat zou komen.

In hotels waar we tijdelijk voor paar uur of nacht onderdak kregen zouden we volgens Tui op basis van all inclusive zouden verblijven, bleek dit in de praktijk alleen voor maaltijd met 1 drankje te zijn. Overige consumpties moesten we zelf betalen.

Pas na zelf telefonisch contact midden in de nacht te hebben opgenomen werd bij Tui duidelijk dat SMS van 23:30uur !!! de info mbt ophaaltijden voor aangekondigde vlucht op maandag om 8:00 uur incompleet was en volgde paar uur later een correctie per SMS. Weer een halve nacht niet aan slapen toegekomen. Beloofde vlucht van maandagavond 21:00 vanuit Tui weer gecancelled en daarna zonder mogelijkheid tot fatsoenlijk avondeten. Op maandagavond vanuit het hotel vd lunch weer in een ander hotel gedropt om 21:30 uur waar we nog wel wat van een koud saladebuffet te eten kregen vanaf 22:00uur.

Volgende dag werden we in 3 etappes opgehaald en zijn wij uiteindelijk met een islandhopper die om 18:10 vertrok naar GranCanaria gebracht. In de tussentijd waren ook nog mensen zonder bagage komen te zitten omdat die al wel mee was naar Gran canaria.

Met andere woorden: we voelden ons bijna als "vee" behandeld dat van locatie naar locatie werd gesleept, beloftes werden niet waargemaakt, info kwam maar met mondjesmaat of was soms fout /incompleet of zelfs onwaar. We waren gebroken toen we uiteindelijk aankwamen in geboekte hotel en hebben nog 1-2 dagen moeten bijkomen van de stress en vermoeidheid

En dan nog oproepen om op Tui te stemmen als goede reisorganisatie. Ik zou me schamen als bedrijf om zo om te gaan met hun klanten

riddert
Berichten: 2135
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Ongelezen bericht door riddert »

Vreselijk verhaal om te lezen. Sterkte.

J. Deltoer
Berichten: 3109
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Belachelijk dit. Ik ga binnenkort ook heerlijk naar de Canarische Eilanden, maar bij TUI ga ik niet boeken. Amateurs.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Ongelezen bericht door moederslink »

JackvanGastel schreef:
10 okt 2022 20:18
(...)
En dan nog oproepen om op Tui te stemmen als goede reisorganisatie. Ik zou me schamen als bedrijf om zo om te gaan met hun klanten
Nou inderdaad wat een drama is dit!
Hier zou misschien een beste compensatie tegenover mogen/moeten staan.
Hopelijk heeft u toch nog een fijne vakantie gehad en ging de terugvlucht voorspoedig?

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Ongelezen bericht door BL2 »

TUI, ga je heel diep schamen. Dit klinkt (en is) onmenselijk.
Een vergoeding van 50 procent van de reissom lijkt me op zijn plaats !

alexlinda
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2022 13:14

Re: Dramatische vertraging bij TUI-vakantie naar Gran Canaria op 25-9-22

Ongelezen bericht door alexlinda »

Een collega die ook vertraging en ongemak had naar Canarische Eilanden vertelde me dat alles info via de TUI app te volgen was: waar ze recht op had, hoeveel vertraging na tussenlanding etc. Had u dat dan niet?

Plaats reactie