Conflict met Turkish Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ilsss1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2023 14:22

Conflict met Turkish Airlines

Ongelezen bericht door ilsss1989 »

Via Vliegwinkel.nl heb ik retourtickets geboekt Amsterdam-Istanbul met Turkish Airlines. Enkele dagen geleden ontving ik een mail rechtstreeks vanuit Turkish Airlines dat de terugvlucht geannuleerd werd wegens operationele problemen. Ik kon via hun eigen portal mijn vlucht omboeken of annuleren. Ik ben ingelogd en zag een melding dat ik actie moest ondernemen op mijn heenvlucht. Deze heb ik toen opnieuw bevestigd maar voor de terugvlucht werden er geen alternatieven aangegeven. Ik heb toen direct contact met Turkish Airlines opgenomen dat ik niet verder kwam omdat er geen opties werden aangeboden voor de terugvlucht. Hun antwoord was: U had 1 kans om uw vlucht te wijzigen of om te boeken, door het opnieuw indienen van de heenvlucht heeft u van deze kans gebruikt gemaakt en heeft u nergens meer recht op. Na meerdere keren contact met ze te hebben opgenomen kom ik geen stap verder. Ze blijven bij hun standpunt dat ik nergens meer recht op heb omdat ik een goedkoop ticket had geboekt wat niet geannuleerd mag worden.

Ik heb toen contact opgenomen met Vliegwinkel en die gaven aan dat ik kosteloos kon annuleren omdat de vlucht vanuit de vliegtuigmaatschappij was geannuleerd. Hier heb ik akkoord op gegeven en ergens anders een passende vlucht geboekt. Later ontving ik bericht van Vliegwinkel dat ze toch niet konden annuleren omdat Turkish Airlines de status van mijn vlucht had gewijzigd.
Vliegwinkel.nl trekt zijn handen er van af, die geven aan dat, doordat ik rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij heb geschakeld, zij er als tussenpartij uit zijn.
Het kan toch niet zo zijn dat ik nu een enkel nog recht heb op een enkele reis terwijl ik voor een retourvlucht heb betaald? Ik weet niet welke wegen ik nu moet bewandelen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

HandigeHarrie
Berichten: 1389
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Conflict met Turkish Airlines

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

U heeft "gekozen" voor het opnieuw boeken van de heenvlucht i.p.v. annuleren (en u noemt het "opnieuw bevestigen van de heenvlucht".
De curciale vraag is of duidelijk geformuleerd was wat de alternatieven waren toen u inlogde bij Turkish airlines en dus of er sprake is van misleiding (als het niet duideljk geformuleerd was). De vraag is dan of er bij had moeten staan dat er geen terugvlucht mogelijk was bij Turkish airlines, of dat dit er niet bij hoefde te staan, in het laatste geval is er geen sprake van misleiding.
Zoals u het schrijft lijken er geen andere opties te zijn (een lijnvlucht bijvoorbeeld) om terug te vliegen ?

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Conflict met Turkish Airlines

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt tenminste het recht op uw geld terug van de terugreis, of een alternatieve vlucht. Afhankelijk van de tijdspad heeft u mogelijk recht op meer vergoedingen, zie www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... eannuleerd.

Omdat alle partijen niet meewerken, kunt u het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Indien u helemaal geen geld terug krijgt en betaald hebt met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.

Zonder bovenstaande dan zal u naar een consumenten advocaat moeten gaan. Echter, de kans is groot dat de rekening van de advocaat hoger is dan de opbrengst.

Plaats reactie