Booking.com komt belofte niet na

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
akosior
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2023 11:01

Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door akosior »

Via Booking.com hotel gevonden in Praag met airco's in de 2 aangeboden en geboekte kamers. Bij aankomst betaald voor de 8 nachten. Echter 1 kamer geen airco aanwezig. Alleen een ventilator. I.o.m. Booking.com de volgende ochtend uitgechecked en voor 7 nachten een ander hotel geboekt met airco. Booking.com beloofde telefonisch de factuur bij thuiskomst aan ons terug te betalen. Mailbevestiging gevraagd, kwam niet. Zelf mail gestuurd met de gemaakte afspraak. Geen reactie. Volgende dag weer gebeld en een andere medewerker van Booking.com bevestigde dat alles genoteerd stond en in order zou komen als we bij thuiskomst de factuur opsturen. Zo gedaan. Echter toen kwamen se er op terug, want het 1e hotel wilde niets terug betalen. Na vele mails en belletjes niets geen positieve reactie meer ontvangen op de gemaakte afspraak. Weg € 900,--

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Indien u geboekt hebt met een creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie (tenslotte, u hebt niet gekregen wat u besteld hebt).

Misschien dat een incassobureau of deurwaarder iets kan doen. Maar u hebt (vermoedelijk) geen bewijs van het gesprek tussen u en booking. Het kan lastig worden.

MShiraz
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2023 19:50

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door MShiraz »

2 keer binnen 3 dagen, 2 hotels geboekt in London. Allebei keren heeft booking.com na een paar minuten geannuleerd met de melding dat de accommodatie niet beschikbaar is. Maar zij hebben toch het geld voor die accommodaties afgeschreven van de credit card. Meer dan €1700,- is van mijn bank afgeschreven. Ze hebben het naar buitenlandse valuta gewisseld en ook wisselkosten bij mij in rekening gebracht. Ik kreeg een melding dat ik de hotel kosten terug krijg. Maar het geld is nog niet terug gestort. Zo vaak gebeld en elke keer krijg je eiemand anders die niks er van weet en je moet alles weer uitleggen. Ik heb ook email gestuurd , maar elke keer schrijft iemand anders terug en die weet niet wat zijn collega's hebben al aan informatie van mij opgevraagd. Ik ben gefrustereerd en ik wordt ook niet door verbonden met iemand die iets kan doen of inzage daar in heeft.
Zij kunnen geen reservering vinden dus ik heb ze mijn mscreenshots van de reservering en bank afschriften opgestuurd. Maar nog niet opgelost.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien kun je het beter via je creditcard terughalen? Al geprobeerd?

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Ook ik had zo'n akkefietje. Gemeld bij het dossier booking hier op Radar. Booking verwijst naar de medewerking van het hotel, dus hun beloften zijn niks waard. De creditkaarthouder kijkt ook de andere kant op, tenzij ik een dossier aanlever van 3 cm dik met facturen, data, tijdstippen enzovoort. Terwijl ze alles hebben, e-mails met hotelweigering, boekingsdata van booking...niks helpt. Booking is top, tenzij je een probleem hebt. De hele aardige klantenservice stuurt je rechtstreeks het bos in.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik heb het volgens mij al vaker geschreven hier, maar boek nooit met vooruitbetaling. Niet alleen niet bij Booking maar nergens, ook niet direct bij het hotel. Bij een beetje normaal hotel betaal je als je vertrekt. En als je eerder vertrekt betaal je alleen voor de nachten dat je er bent geweest.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Juist, nooit vooruit betalen bij hotels of autohuur, en al zeker niet via sites als booking.com.

Sterker nog, als je een hotel vindt op booking, ga dan naar de site van het hotel zelf en boek daar, desnoods neem je even contact met ze op, want je ben dan meestal goedkoper uit.
Vergis je niet, booking en andere tussenpersonen rekenen minimaal 20% voor hun diensten door aan het hotel, 20% die anders direct voor het hotel is. Ik heb bijna nooit meegemaakt dat booking echt goedkoper is dan rechtstreeks, ook niet met vliegtickets.

Ik moet wel zeggen dat ik de enige keer dat ik hun klantenservice nodig had, vanuit Las Vegas, ze direct bereikbaar waren en daadwerkelijk een oplossing hadden, maar dat is wel minimaal 8 jaar geleden.

Verder kan je bij je creditcard echt redelijk makkelijk een claim indienen en heb je echt geen dik dossier nodig, wel wat bewijs. Ik heb vorige week nog een claim ingediend bij Amex, gewoon telefonisch, heel simpel. Maar dat kan per card verschillen natuurlijk, weet ik niet.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door criticus2 »

rwolters schreef:
10 nov 2023 11:16
Ik heb het volgens mij al vaker geschreven hier, maar boek nooit met vooruitbetaling. Niet alleen niet bij Booking maar nergens, ook niet direct bij het hotel. Bij een beetje normaal hotel betaal je als je vertrekt. En als je eerder vertrekt betaal je alleen voor de nachten dat je er bent geweest.
dat hangt af van de annuleringsvoorwaarden in de algemene voorwaarden waar bij boeken akkoord voor gegeven wordt.
Wellicht moet bij eerder vertrek gewoon betaald worden voor wat geboekt is. Dit wordt mi iets te zwart wit en te makkelijk gepresenteerd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Jablan »

Arizonakid schreef:
10 nov 2023 12:43
Vergis je niet, booking en andere tussenpersonen rekenen minimaal 20% voor hun diensten door aan het hotel,
Dit jaar hanteert Booking in Europa 10 tot 15 % en als een accommodatie zelf meer promotie wil, loopt het op naar 25%.
Andere bemiddelaars, vooral alles met een link naar Oyo zijn brutaler: naast de commissie nog extra vaste bedragen of percentages per verplichte extra dienst. Dan kan het snel oplopen naar 20 tot 40%.

Plaats reactie