Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
GJV9
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2023 12:05

Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door GJV9 »

In de door mij gevoerde correspondentie en de iedere keer dezelfde standaard antwoorden vanuit Booking.com altijd anoniem en dus nooit voorzien van een naam van de behandelaar.. Wat is het geval: Booking biedt op de website een gratis luchthaventaxi aan bij een boeking naar Faro boven de 290 Euro. De link voor de gratis taxi wordt pas gegeven nadat de boeking is afgerond en is betaald. Helaas staat de link niet in de bevestigingse-mail. De reden blijkt na tig navragen: dan had u via Windows moeten boeken en niet via Android. Dit staat nergens vermeld op de website. Ik heb geboekt via de Bookingapp en dit is Android.

Wederom kom ik met een reëel verzoek om de link voor de gratis luchthaventaxi te sturen in het antwoord op mijn e-mail en niet te verschuilen achter het feit dat de boeking niet is gedaan via Windows. Een link kan in ieder programma worden geopend en is niet behouden aan een besturingssysteem.

In het eerste telefoongesprek werd ik ook min of meer weggezet als een leugenaar, toen ik meldde dat de link niet te zien was in de bevestiging maar wel op de website werd aangeboden met de woorden "Willen wij iets voor u betekenen dan moet u wel met bewijzen komen. Heeft u een screenshot gemaakt als bewijs? Neen, dan wordt het moeilijk." Alsof je van ieder scherm bij het boeken een screenshot moet maken. Nogmaals het zou Booking.com sieren om deze zaak naar behoren op te lossen. Het gaat niet om een wereldbedrag maar om het principe van eerlijke informatie. Resultaat: wederom het standaard anonieme antwoord.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

GJV9 schreef:
28 nov 2023 16:46
De reden blijkt na tig navragen: dan had u via Windows moeten boeken en niet via Android. Dit staat nergens vermeld op de website. Ik heb geboekt via de Bookingapp en dit is Android.

Dit is natuurlijk onzin. Als de melding te zien was in de app dan hebt u daar gewoon recht op.
GJV9 schreef:
28 nov 2023 16:46

In het eerste telefoongesprek werd ik ook min of meer weggezet als een leugenaar, toen ik meldde dat de link niet te zien was in de bevestiging maar wel op de website werd aangeboden met de woorden "Willen wij iets voor u betekenen dan moet u wel met bewijzen komen. Heeft u een screenshot gemaakt als bewijs? Neen, dan wordt het moeilijk."
En als u opnieuw naar het aanbod gaat, verschijnt dan de melding niet meer? Ook niet als u het met behulp van uw pc doet? Dan kunt u alsnog een screenshot maken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt altijd ook nog (dreigen met) een klacht indienen bij de RCC.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zoals ik het lees heeft TS de melding gezien op de website en vervolgens geboekt via de App op Android. Dat zijn 2 verschillende systemen.
En er zijn meer bedrijven die via Windows andere zaken laten zien dan via de App. Ook kunnen prijzen via de website anders zijn dan via een app.
Dat is op zich niet vreemd.
Als het kan deel dan hier screenshots van het boeking proces via de App en via Windows. Dit kan ik zelf ook wel doen maar TS weet precies wat hij wanneer geboekt heeft en ik niet.

GJV9
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2023 12:05

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door GJV9 »

Ik heb op 14 november geboekt en direct naar Booking de screenshots gestuurd.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door Mk »

De prijzen en aanbiedingen van booking verschillen per kanaal. De prijs van een accomodatie is in de app soms honderden euro’s lager. Vraag is dus of je die aanbieding zag in het kanaal waarmee je geboekt hebt

GJV9
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2023 12:05

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door GJV9 »

Mk schreef:
30 nov 2023 20:59
De prijzen en aanbiedingen van booking verschillen per kanaal. De prijs van een accomodatie is in de app soms honderden euro’s lager. Vraag is dus of je die aanbieding zag in het kanaal waarmee je geboekt hebt
Ik vind dit een vreemd verhaal, alsof je bij bij iedere website (bijv. Bol, AH, Wehkamp) verschillende prijzen te zien krijgt voor dezelfde artikelen bij Android, IOS en Windows. Dit is niet het geval. Amazon kent dit wel, maar dan gebruik je de website vanuit het land (bijv. de, es, ).

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door Mk »

GJV9 schreef:
01 dec 2023 10:06
Mk schreef:
30 nov 2023 20:59
De prijzen en aanbiedingen van booking verschillen per kanaal. De prijs van een accomodatie is in de app soms honderden euro’s lager. Vraag is dus of je die aanbieding zag in het kanaal waarmee je geboekt hebt
Ik vind dit een vreemd verhaal, alsof je bij bij iedere website (bijv. Bol, AH, Wehkamp) verschillende prijzen te zien krijgt voor dezelfde artikelen bij Android, IOS en Windows. Dit is niet het geval. Amazon kent dit wel, maar dan gebruik je de website vanuit het land (bijv. de, es, ).
Tja. Het is toch echt zo. Probeer het maar eens. Dezelfde zoekopdracht in de app en via internet. Het geldt niet voor alle accomodaties maar ik heb zo regelmatig veel voordeliger via de app geboekt.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door Thijs124 »


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com geeft bewust onjuiste informatie op website

Ongelezen bericht door Jablan »

Mk schreef:
01 dec 2023 16:35
Het geldt niet voor alle accomodaties maar ik heb zo regelmatig veel voordeliger via de app geboekt.
Het is één van de vele opties, die Booking verhuurders biedt. Info is correct.
GJV9 schreef:
01 dec 2023 10:06
Ik vind dit een vreemd verhaal, alsof je bij bij iedere website (bijv. Bol, AH, Wehkamp) verschillende prijzen te zien krijgt voor dezelfde artikelen bij Android, IOS en Windows. Dit is niet het geval. Amazon kent dit wel, maar dan gebruik je de website vanuit het land (bijv. de, es, ).
De standaard webwinkel-software van nu heeft de optie om op telefoon, tablet, laptop, pc verschillende prijzen te hanteren. Daar zit een heel marketingverhaal achter over doelgroepen, inkomen, leeftijden. Je kunt dit makkelijk achterhalen door op hetzelfde moment bij dezelfde winkel hetzelfde artikel te bekijken op verschillende apparaten, eventueel nog checken op het soort verbinding (mobiel/vast internet).

Plaats reactie