LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prjsstelling happy home

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
peter verhoeven

prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door peter verhoeven »

Begin dit jaar heb ik via Happy Home voor de meivakantie een huisje in de Vogezen geboekt.
De weekprijs was 425 euro excl. reserveringskosten en verplichte annuleringsverzekering.
In Frankrijk aangekomen bleek dat de prijs via rechtstreekse boeking bij de eigenaar slechts 260 euro bedroeg! Een verschil van 165 euro !
Thuis gekomen bleek dat ik ook rechtstreeks via het WWW had kunnen boeken bij de verhuurder voor dezelfde lage prijs!

Vlgs Happy Home heb ik gewoon pech gehad!
Het was mijn keuze om via hen te boeken!
Juridisch is hier geen speld tussen te krijgen maar als consument voel ik me genomen.
Zijn er meer forumleden die teleurgesteld zijn in de prijsstelling van HH?
Jullie reactie kan een steuntje in mijn rug zijn richting consumentenbond o.i.d.
Al is het alleen maar als (nieuwe) waarschuwing voor toekomstige
klanten van happy home!

Yvonne van Asdonk

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Yvonne van Asdonk »

Nou nou nou, wat een overdreven reactie. Je had gewoon zelf beter uit je doppen moeten kijken. Als je bij de ene supermarkt iets koopt en het is toevallig bij de andere in de aanbieding ga je toch ook niet klagen dat ze het voor te veel hebben verkocht. Dan had je maar beter uit je ogen moeten kijken.
Happy Home biedt jou een sevice aan: de service dat jij zelf niet meer hoeft te zoeken naar een mooie accomodatie. Daar staat een prijskaartje tegenover. En dat het ook goedkoper kan, had je van te voren maar moeten opzoeken.

Je bent een onredelijke zeurdoos!!!!!!!!

Yvonne van Asdonk

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Yvonne van Asdonk »

En voor dat je hier over gaat zeuren: nee ik werk niet bij Happy Home. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Maar ik vind je reactie werkelijk waar bespottelijk!!!!!

Henny Happy-Home-man

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Henny Happy-Home-man »

Overdreven gekrakeel van die meneer Verhoeven. Tja dan kun je wel heel vaak terug gaan om het verschil op te eisen. En je hebt zelf de koop gesloten hoor. Als ze nou iets anders hadden voorgespiegeld dan de werkelijkheid. Maar dit is echt overdreven geneuzel.

Shame on you mister Verhoeven! Shame on you!

peter verhoeven

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door peter verhoeven »

Beste mevrouw van Asdonk,

een quote uit de gids van happy home: "H.H werkt rechtstreeks met haar verhuurders. dus zonder tussenkomst van onnodige (kostenverhogende) schakels. Hierdoor zijn onze kontakten met de verhuurders zeer intensief, onze kennis van de woning en de omgeving gedetailleerd en onze prijzen scherp".

Als ik dan 68% duurder uit ben vind ik dat ik daar best wat van mag melden in dit forum!.

En als je mij dan uitmaakt voor een onredelijke zeurdoos zegt dat meer over jou dan over mij!

peter verhoeven

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door peter verhoeven »

Beste henny happy home man,

Ook jij bedankt voor je positieve reactie!

Als jij een prijsverschil van 68 % te verwaarlozen vindt, prima.

Ik vind dat een organisatie als H.H.
-die veel adverteert,
- jaarlijks een mooie gids van bijna 600 pagina's uitgeeft,
- op internet aktief is met online-vakantieboekmogelijkheden

de beloften qua prijsstelling niet nakomt!.

en dat jij dit overdreven geneuzel vindt: misschien moet je eens contact zoeken met Yvonne van Asdonk; die is het volkomen met jou eens!

Alwin

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Alwin »

Tja ik snap dat meneer Verhoeven de reacties van Yvonne van Asdonk en die Henniet Happy-home-man niet leuk vind, en hoewel ik de manier van reageren vrij onbeschoft van hen vond, ben ik het wel met ze eens. Want het is gewoon algemeen bekend dat je nooit zomaar moet boeken op de eerste de beste gids die je tegenkomt. Je moet altijd meerdere organisaties vergelijken en je had de accomodatie ook even op internet kunnen zoeken en dan kunnen vergelijken. Het is nu eenmaal zo dat ze in de reisbranche vaak hoge vergoedingen vragen. Dat is vrij algemeen bekend. En voor u, meneer Verhoeven, is het helaas een harde les. Overigens kun je hier nu wel Happy Home over aanvallen, maar je kunt hier beter de namen van alle touroperaters zetten, want allemaal zijn ze om de beurt op bepaalde reizen schandalig duur. Ik denk ook niet dat het zin heeft om hierover bij de consumentenbond te klagen. Sorry ik snap dat u iets anders wilt horen, maar het is gewoon pech.

peter verhoeven

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door peter verhoeven »

hoi Alwin,
Bedankt voor je reactie !

Ik heb zelf de beslissing genomen om bij H.H. te boeken dus voor mij kan de consumentbond niets doen!

Als het voor iedereen al duidelijk is dat prijsverschillen van 68 % mogelijk zijn in deze branche of bij deze onderneming dan heeft mijn posting geen toegevoegde waarde.
Als er zich toch iemand bij het lezen van dit relaas achter zijn oren krabt, dan heeft deze posting zijn nut al bewezen!

nb ; goed dat je ook de wijze van reageren van mw van asdonk en henny happy home nog even vermeld!
Ik ben het volkomen met je eens

Gast

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Gast »

kan iemand mij uitleggen hoe deze meneer op een prijsverschil; van 68% komt?????? pffff jarenlang cijfertjes gestudeerd snap ik er schijnbaar nog nix van... :?

en ehh meneer rechtstreeks is altijd goedkoper, ANWB is een non-profit organisatie, dus happy is pas happy als u bij hen boekt.... maar inderdaad volgende keer beetje verder kijken, een tv koop je ook niet in de eerste winkel waar je gaat kijken

Peter Verhoeven

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Peter Verhoeven »

Hallo gast,

Goed dat er nog mensen zijn mensen zijn die alles cijfermatig controleren.

je hebt gelijk die 68 % slaat nergens op: sorry tikfoutje: het moet 63,46153846 procent zijn! :(

bedankt voor het aandachtig lezen van mijn relaas. Ik ben het overigens met je eens; vertrouw niet op 1 organisatie en kijk verder als je neus lang is!
dat geldt dus ook voor een organisatie als H.H.

bedankt

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door bedankt »

Bedankt mijnheer Verhoeven voor de tip.

Het is jammer dat er zoveel mensen :twisted: zo negatief reageren.
Zijn ze emotioneel betrokken bij een reisorganisatie ? :?: :?: :?:

Gast

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Gast »

Het exacte prijsverschil is: (165/425) * 100%= 38,8% en geen 68%.

Wat een typisch voorbeeld van Hollandse zeurderigheid. U houdt er geen rekening mee dat u bij Happy Home service en zekerheid krijgt. Ik durf te wedden dat indien u rechtstreeks geboekt had bij de eigenaar u een contract had gekregen op "kladblok-niveau", zonder enige zekerheid dus. Daarnaast is Happy Home aangesloten bij het garantiefonds en geschillencommissie zodat u safe zit bij calamiteiten vanuit hun. En vergeet u ook niet dat u gebruik maakt van een catalogus die ook het nodige kost. Daarnaast kon u Happy Home direct bellen (in het Nederlands) voor vragen en service. Dit alles biedt de eigenaar u niet.

Maar als u alles zo goedkoop wilt hebben, waarom gaat u dan niet gewoon door Frankrijk heenrijden, bij de huiseigenaren langsrijden en daar proberen af te dingen??? Leuke vakantie hoor...

peter verhoeven

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door peter verhoeven »

hallo gast,

bedankt voor je reactie !
Ik bereken het prijsverschil toch echt anders:
prijs verhuurder frankrijk : 260
prijs happy home : 425
verschil: 165

dit moet je delen door 260 ipv 425 en dan kom je echt uit op die 63 %
Hh is dus 63 % duurder als rechtstreekse boeking!

Ik ben het echter wel tendele eens met je argumenten:

HH heeft inderdaad een mooie brochure, is telefonisch goed te bereiken in de nederlandse taal : dat zijn inderdaad zaken waarvoor je betaald....terecht : Ik vind het verschil in casu echter veel te groot!

Als jij 63 % acceptabel vindt oke; Ik vind het echter te veel.
Het is dan ook mijn keuze om Happy Home in het vervolg links te laten liggen!


groet


Peter Verhoeven
:wink:

hhgebruiker

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door hhgebruiker »

Wij boeken al een aantal jaren via Happy Home (soms ook rechtstreeks) en tot volle tevredenheid. Voordat we een keuze maken, kijken we altijd eerst of er een site bestaat van het betreffende huis. Toevallig dat deze meneer een huis heeft geboekt waarvan de HH-prijs behoorlijk afwijkt van de particuliere prijs, maar wij hebben ook ervaringen met het tegendeel. Vooral in het buitenland worden huizen via meerder organisaties aangeboden en dan zie je behoorlijke prijsverschillen. Over het algemeen is HH daarin het goedkoopste. Uiteraard betaal je ook voor de voordelen van garantiefonds, borchure etc. Overigens is het niet juist dat de annuleringsverzekering verplicht is. Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering en geven dat aan bij boeking. Nooit een probleem. Onze ervaringen met HH zijn goed, maar het loont altijd de moeite om verder te kijken.

ljubiti2005

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door ljubiti2005 »

ook wij hebben een ''huis'' van ''happy home'' gehuurd in Frankrijk, een huis dat nog niet eens als varkensstal dienst kan doen, vervuild en verwaarloosd, in jaren niet schoongemaakt, vol met schimmels, ongedierte, een ondraaglijke stank. de camembert groeide op de muren, geen warm water, geen verwarming, electriciteit die keer op keer uitviel, smerige steelpannetjes om in te koken, te vies om aan te raken, zwart en groen van de troep, een oven die het niet deed, kapotte kraan in de keuken, niet te gebruiken wasmachine vol met vieze zeepresten, kapotte verlichting, drijfnatte muren, half vergane tot vergane draagbalken in de woonkamer vol met houtworm ed., overal spinnewebben met vergane insecten, niet te gebruiken douche, een uit elkaar liggen bankstel waar niet op te zitten is, waarvan de kussens vergaan zijn door het vocht, nog een ander vies, stinkend ding in de woonkamer, niet op te zitten, tenzij je het lekker vind om met je knieen in de nek te zitten, en na het zitten je kleren te wassen, waarschijnlijk voor een hond bedoeld.
magnetron, werkt zelfs met de deur open, alleen wordt er niets warm. koffie zetapparaat met kan die geheel niet past (40 minuten voor 3 kopjes koude koffie). opslag van verrot, nat en vergaan haardhout in de kamer, een servieskast vol met schimmel,.
een huis temidden van de appelboomgaarden? volgens de brochure van happy home, ik heb ze evenwel niet kunnen ontdekken, wel een levensgrote schuur van 10 meter hoog en 25 meter lang grenzend aan het terras met de kapotte tuinmeubels. niets word er vermeld hierover in de gids, was trouwens het enige uitzicht vanuit het huis ook.
afval rondom het huis, stinkende strontputten.
eigenaresse diverse keren hierop aan gesproken, reactie--je ne peux pas--, happy home diverse keren gebeld, onbereikbaar, of u word teruggebeld, na 1 week verblijf in dit ''happy home'' zijn we ziek naar huis gegaan, ziek geworden van happy home, problemen worden niet opgelost door happy home.
happy home, nooit meer via deze organisatie, en ik ben niet de enige.
foto's van dit ''huis'', -les souderies- in neuvy au houlme, zijn te bezichtigen op

http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ljubit ... 4c&.src=ph

en op de website van een andere gedupeerde www.xs4all.nl/~mulders1/ zijn eveeneens foto's e.d. te vinden van het door hem gehuurde vakantiehuis bij de firma happy home

Gast

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Gast »

wij (mijn broer en ik) hadden een paar weken terug een last minute geboekt bij happy home in het Saarland (duitsland)... voor iets meer dan 130 euro hadden wij een huisje met alles er in.. Mensen waren zeer aardig.. hielpen bij het maken van de BBQ, en gaven tips over de omgeving...
Ja je moet ook niet naar Frankrijk gaan, haat dat land, altijd al slechte ervaringen meegehad. Snap ook niet dat de meeste mensen dat een mooi land vinden.

Trouwens we hebben de tickets een paar dagen van te voren opgehaald bij Happy home omdat het een last minute was wouden we de tickets maar direct ophalen, je weet maar nooit met de post.... we troffen vriendelijke werknemers aan in een nieuw gebouw in Alkmaar... Ik zou zeggen als tip: Kijk eerst naar wat foto's van het interieur voordat je boekt... of haal de tickets eens op in Alkmaar.
sommige mensen zijn niet zo slim volgens mij...

P.S. nee ik ben ook geen werknemer bij happyhome.. en dit was onze eerste boeking bij hun.

Gast

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door Gast »

ljubiti2005 waarom gaan jullie niet bij hun langs in Alkmaar en neem je de foto's mee. En leggen jullie je verhaal daar uit.. misschien helpt dat.

dens

Re: prjsstelling happy home

Ongelezen bericht door dens »

Wij gaan al jaren met Happy Home naar, bij voorkeur, zuid-europa. We huren altijd een prive-villa met zwembad. Wij zijn gelukkig (nog) niet afhankelijk van de hoogseizoenen en boeken altijd vlak voor of vlak na zo'n seizoen. De prijzen zijn dan heel redelijk en het weer is dan uitstekend. Natuurlijk is het niet zeer goedkoop maar bij CenterParcs betaal je niet veel minder en dan heb je niet zo'n prachtig huis. Wij hebben nog nooit een slechte ervaring gehad bij Happy Home. Sterker nog, alles is altijd perfect geregeld, geen tegenvallers (dus de brochure belooft niet meer dan dat het in werkelijkheid is).

Beste Peter, je kunt natuurlijk achteraf gaan zeuren over de prijs maar dan had je vantevoren beter moeten opletten. Uiteraard maakt Happy Home winst, dit lijkt me vrij logisch. Bij 1 van de door ons gehuurde villa's hebben wij goed contact met de eigenaar gehad. Happy Home loopt ook nog een risico omdat ze de eigenaren een minimale opbrengst garanderen. Dus bij een slecht seizoen moet H.H. een deel voor eigen rekening nemen. Bij de betreffende villa was de prijs als we rechtstreeks zouden boeken niet eens zoveel lager als via Happy Home. Het verschilt dus per huis.

Al met al: Happy Home is een prettige organisatie om "mee op vakantie te gaan"!!

Gesloten