LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hdr123
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2003 17:37

DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door hdr123 »

Beste forumleden,

Ik ben benaderd door een consumentenprogramma tav Q International en in het bijzonder het hotel waarin ik verbleef. Ik heb een videoband waarin ik bv situering van kamers en de kamer zelf heb vastgelegd. Q moet zich kapot schamen voor dergelijke kamers en daarnaast is de dienstverlening van Q ter plaatse zeer slecht. Klachten worden geheel ongegrond verklaard omdat ik te hoge verwachtingen zou hebben maar tsjaa die worden nu juist door Q geschapen. Kijk maar eens naar een advertentietekst "topklasse", "zeer luxueus", "service op topniveau", "een paradijs op aarde".

Met z'n allen sta je veeel sterker dus iedereen die negatieve ervaringen heeft met Q (Hurghada, Egypte, Brazilie ed) heeft REAGEER!!!! Nog mooier is het als je videobeelden en/of foto's hebt. Nu is echt de kans om ze aan te pakken. Individuele klachten kunnen ze redelijk eenvoudig afwimpelen; massale klachten en mediaaandacht echter niet. Ik lees ook net het onderstaande verhaal over overboekingen enz enz en dan Cairo Express Travel die met een badge van Q lopen maar zich wel van alle verantwoordelijkheid onttrekken. Het is echt een puinhoop bij Q.

MAIL NAAR : [email protected], binnen 24 uur krijg je antwoord.

Henk

andbeek
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2003 19:55

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door andbeek »

Zoals je weet beste Henk, zit je mailbox helemaal vol met mijn/ons dossier. Zelfs na 10 weken wachten hebben ze nog niet eens een behoorlijk antwoord gegeven, dit terwijl ze schrijven dat ze binnen 8 weken reageren op onze klacht.
Q kwam zijn beloften al niet na op onze vakantie, maar daarna kwamen ze hem weer niet na.............wat een regelrecht zooitje is het daar!!!!! :evil: :evil:

Tevens vandaag ook mijn verhaal voorgelegd bij de geschillencommissie, :arrow: want ik heb geen zin om nog meer telefoonkosten te betalen voor hun zogenaamde "after sales" ellende. :oops:

Andreas en Jonathan

Eef

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door Eef »

Mag ik jullie dan een tip geven! Neem een tijdelijk yahooadres als hotmail te snel vol is. Gaat veel meer op! Kunnen nog meer mensen hun grieven kwijt. Is het zo erg dan? Poeh, poeh dan!
:? Eef

kanarie

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door kanarie »

deze reisorganisatie is eigendom van een crimineel die gevlucht voor belastingen is gaan wonen op isla margarita (het drugs en belastingparadijs van zuid america)

kanarie

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door kanarie »

oh ja zelfs personeel van dit reisbureau is betrokken bij drugshandel

hdr123
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2003 17:37

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door hdr123 »

Anreas en en Jonathan,

Even een tip vd geschillencie. Als je daar een klacht indient moet je eerst schriftelijk bericht vd reisorganisatie hebben gehad. Op grond van de ANVR reisvoorwaarden heeft Q uiterlijk 12 weken de tijd meen ik en Q weet dat ook heel goed. Dus even wachten op antwoord en dan naar de Geschillencie. gaan.

Henk

Parkiet

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door Parkiet »

Nou kanarie, dat weet jij dan zeker wel heel goed? Jij had dit ook al eens eerder op het forum geplaats! Toevallig weet ik dat dat NIET zo is. De baas en zijn medewerkers wonen allemaal in Apeldoorn of omstreken.

Als mensen problemen hebben met hun reisorganisator moeten ze daar inderdaad werk van maken, maar wat jij hier allemaal uitkraamt, is zòòò lag aan de grond. Te misselijk voor woorden! Sorry hoor!

En voor dat je zegd, dat ik er misschien wel zal werken, niet dus! Maar ik ben wel zo,n 9 x met Q op vakantie geweest, alleen niet naar Egypte. Daarom zal ik ook niet beweren dat die klachten ongegrond zijn, want gezien de lengte en aard van die klachten, zal het wel serieus zijn.

En laat die mensen dat dan doen en bemoei jij je er niet mee. Of je moet met bewijzen komen wat jou bewering betreft!
Laat ik het hier maar bij houden!

andbeek
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2003 19:55

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door andbeek »

Hoi Henk,

klopt van de geschillencommissie, maar ik heb dezelfde klachten wel al verwoord en de brief ligt alvast klaar om verstuurt te worden..........en ja natuurlijk weet Q hoelang ze alles aan een draadje moeten laten hangen, dan weten ze vanzelf wel dat een aantal mensen afhaken..............helaas voor hun ...... wij dus niet!!!!!!

greetz

Andreas en Jonathan :roll: :roll: :roll:

Sasja

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door Sasja »

Hallo,

Jullie klagen over de service van de klachten afhandeling van Q, er wordt gezegd dat ze 12 weken de tijd hebben om te reageren.
Mensen let wel op want je klacht melden bij de sgr met binnen 3 maanden na terug komst van je vakantie en als Q 12 weken heeft dan verstrijkt het termijn van 3 maanden bij de sgr, als je niet oplet.
Je kunt ondanks dat je nog geen antwoordt hebt van je reisbureau toch je klacht alvast sturen naar de sgr met als melding dat er meer gegevens volgen. Ik zeg niet dat de sgr hier blij mee zal zijn maar u heeft uw klacht optijd gemeld.
Ik heb zelf goede ervaring met Q ong. 7 jaar geleden maar heb zelf 2 1/2 jaar als reisbureau medewerkster gewerkt bij een klein bureau en geloof me, men kan het niet iedereen naar de zin maken op een vakantie maar er zijn reis bureaus en touroperators die nergens voor terugdeinzen ( Spreek hier uit ervaring ). Vergeet alleen niet dat diezelfde reis organisaties ook positieve dingen doen voor klanten.
Misschien klinkt het als "u heeft pech als u problemen heeft "maar zo bedoel ik het niet, het is meer dat het slecht gaat in de reisbranche en ze proberen er vanalles uit te halen wat er te halen valt en bij de ene klant zit het goed en de andere valt in het verkeerde gat helaas.

Vergeet ook niet dat het ook komt door klanten die een zelfde reis ook bij andere reisorganisaties boeken en dan tot ong. de laatste dag wachten met welke ze meegaan waar door er veel overboekingen voor klanten bestaat en bij reis org. annuleren van klanten die zeggen nooit geboekt te hebben waardoor reisorg. ook met een behoorlijke schade post komen te zitten, dit is niet goed te praten voor een reisorg. maar ook hier geldt soms, de goeie moeten onder de kwade leiden zoals bij zoveel zaken in het leven is helaas. Laat zulke mensen zich eerst eens goed orrienteren en voorlichten voor ze wat boeken.

Groetjes Sasja

P.s. Een vakantie is meestal de duurste uitgave die we elk jaar weer maken dus je wilt dat die ook plezierig verloopt. Normaal gesproken koop je niet elk jaar een nieuwe auto ofzo, maar op vakantie ga je wel elk jaar en je werkt er hard voor, dit was mijn motto wanneer ik een vakantie voor een klant uitzocht.

AG

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door AG »

Nu Sasja, duidelijker kan het niet uitgelegd worden.! Helemaal met je eens. Eindelijk eens iemand die wat van deze materie afweet en het duidelijk op het forum zet.

Hopende dat anderen hier wat aan hebben en eens lezen hoe het werkelijk gaat.
Hele goede bijdrage Sasja. 8)
AG

reisburoemploye

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door reisburoemploye »

ik wil even rechtzetten dat niemand bij q international een drugssmokkelaar is maar dat daar wel een vreselijk misverstand was waarvan 1 medewerker de dupe was ! De eigenaar peter hmmmm ik weet niet of dat helemaal goed zit :evil: Ik wil niet zeggen dat Q een goede touroperator is want ze zijn alles behalve klantvriendelijk en het gaat alleen maar om winst winst winst ! Even voor de duidelijkheid ook even q international is geen reisburo maar een touroperator! Je kan er beter niet bij boeken vraag naar arke of holland international iets duurder maar je krijgt er wel wat voor terug!

groetjes

Hola

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door Hola »

Ik zie dat je ook hier weer lekker bezig bent. En laat ik je dan ook ff zeggen dat geen enkel personeelslid als ook Peter van Q niets maar dan ook niets met drugs te maken hebben.

Hoe ik dat weet? Voor jou een vraag, voor mij een weet! En hoezo klant onvriendelijk? Zijn jullie dan altijd zo vriendelijk aan de telefoon? Dat zal dan wel een reden hebben. En over dat bij Holland Int en Arke zal ik vandaag nog even gaan uitzoeken. Je leest nog van me!

Gr. Hola

Hola

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door Hola »

Nou, ik dacht het dus niet hè! Maargoed, blijf lekker in de waan dat het bij Tui ook kan. Dag hoor!

:roll: Hola.

andbeek
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2003 19:55

Re: DE KANS Q-international AAN TE PAKKEN!Speciaal e-mailadres!

Ongelezen bericht door andbeek »

Hoi allemaal, :)

even een update van ons geschil met QXL, waar hier in het forum al genoeg over geschreven is. We hebben in december (omdat Q zo laat reageerde, of liever gezegd niet reageerde) :evil: de geschillencommissie aangeschreven over onze klacht. We kregen netjes een bericht terug dat de termijn van 3 maanden verstreken was, alleen dat we artikel 5 konden aanwenden als we konden aantonen dat dat niet onze schuld was. Je ontploft bijna, :evil: maar oke............eerst wil je niet meer, maar daar speelt Q natuurlijk op. We konden natuurlijk aantonen dat Q in gebreke was gebleven in het erageren op onze klacht en welbewust de termijn van 3 maanden had overschreden, terwijl wij gelijk de dag van thuiskomst als de brief op de post hadden gedaan, sterker nog bij aankomst in Egypte al onze klacht hadden laten horen. In maart hebben we inderdaad gelijk gekregen dat onze klacht alsnog in behandeling zou worden genomen daar Q ons belemmerd heeft in de toegestane tijd een klacht in te dienen. Belemmeren heet dat dus!!!! Dit staat ook zo vermeld op de brief van de geschillencommissie. Dus wordt je aan het lijntje gehouden dan kun je je altijd beropen op artikle 5!!!! Nu onze klacht in behandeling wordt genomen, heeft de geschillencommissie QXL een ultimatum gesteld om binnen 2 weken te reageren. Natuurlijk waren wij niet verbaasd dat zij dit NIET hebben gedaan en daarbij dus de geschillencommissie naast zich neerleggen en geen verweer geven op onze klacht. Dit betreurt de geschillencommissie en gaat door met de procedure. Wij moeten 10 augustus naar Den Haag voor de geschillencommissie om een mondelinge toelichting te geven op onze klacht....Nou ik kan niet wachten.......... :twisted: zelfs na een jaar ben ik nog fanatiek zoals ik me voelde na de reis in Egypte. We verwachtten dan end september een uitspraak, meer dan een jaar na de reis. In ieder geval heeft Q al 2 slagen verloren door hun eigen wangedrag :oops: bij de geschillencommissie en hopen wij dat de geschillencommissie dit meeneemt in zijn beoordeling hoe Q haar klanten behandeld. :!: :!:

Wordt vervolgd................... :arrow:

Andreas en Jonathan

Gesloten