Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

Het blijft een bijzondere manier van 'zaken' doen...
Heeft er nog iemand verdere/aanvullende aanmaningen, incasso's of dreigementen vanuit Uwbedrijven-gids.nl ontvangen?

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Is dat interresant CBusschers ?
Zo lang je niet getekend hebt op de overeenkomst, en dus geen groot bedrijf bent, kan je deze ongein als zzp er of particulier compleet negeren.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Wij hebben na de aanmaning en de beantwoording van onze kant niets meer gehoord of gezien.

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

BL2 schreef:
18 nov 2023 20:27
Is dat interresant CBusschers ?
Zo lang je niet getekend hebt op de overeenkomst, en dus geen groot bedrijf bent, kan je deze ongein als zzp er of particulier compleet negeren.
Ik ben vooral benieuwd ben hoe ver dit bedrijf gaat met deze onzinnige praktijken. Ik ben een zzp-er en heb geen handtekening geplaatst maar ben sowieso niet van plan te gaan betalen. Ik laat het liever voor de rechter komen dan dat ik betaal (maar zover zal het 'bedrijf' het niet laten komen verwacht ik).

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dit soort zaken spelen al zo lang. Twintig jaar geleden was het een soort 'gouden' bedrijvengids uit Valencia die de kranten haalde. Benaderde bedrijven met express een spelfout in de registratie en vroegen om correctie indien de gegevens niet correct waren. Potentiele klanten dachten dat het om de Nederlandse Gouden Gids ging en stuurde een corrctie op. Werden de gecorrigeerde gegevens in een soort 'gouden gids' in Valencia opgenomen en volgde een dikke factuur.

Kennelijk is dit nog altijd zo lucratief dat dit 20 jaar later in diverse vormen nog altijd voorkomt. Als u even zoek op rechtspraak.nl dan ziet u dat er diverse malen van dit soort bedrijven degelijke gidsen hebben uitgegeven en allemaal op dezelfde soort wijze hun aquisitie doen, zodanig dat de potentiele klant niet door heeft waarover het gaat. Zelden wordt er in het voordeel van een dergelijk bedrijf geoordeeld dus kunt u altijd de factuur betwisten en de zaak voor laten komen. Maar goed, honderd procent garantie op een klinkende overwinning heeft u natuurlijk niet al is er altijd nog een grote kans dat het nooit voorkomt.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Wij hebben een mail ontvangen van fair collect. Waarin zij aangeven eerder mails te hebben verstuurd. Nooit ontvangen overigens. Hierin geven ze aan dat wij binnen 3 dagen moeten betalen en een hele riedel over deurwaarder etc. Ik heb hem afgewezen.

NancyF
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 okt 2023 09:40

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door NancyF »

Nog iemand van gehoord hierover?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Het zijn de standaard blaf brieven in de hoop dat je reageert en betaald. Wij hebben nooit meer wat gehoord.

de Zwaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024 01:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door de Zwaard »

Ik werd 14 december door een medewerker?? van uwbedrijven-gids.nl met deze nummer +31587620550 gebeld.
Ik had de dag ervoor nachtdienst gehad dus ik was nog aan het slapen. Hij wilden mij vermelden in hun bedrijvengids ik heb ja gezegd. Ze hebben ook gezegd dat deze werd opgenomen. Maar NOOIT een bedrag genoemd. Twee dagen later kreeg ik factuur zie link. Van 500 euro ex BTW. 605 incl. BTW. Ik was gelijk die dag gebeld en zeggen dat ik ingestemd heb met telefonisch bandje als bewijs. Ik heb die opname gevraagd en is daar geknoeid. Ik heb nooit en never 500 euro ex btw gehoord. Anders had ik verzet en NEE gezegd, ik dacht dat het gratis was. Ik heb ze een brief geschreven en brief ziet zo uit:



Geachte Heer Goossens

Naar aanleiding van de door U dan wel Uw bedrijf aan mij verzonden factuur met nr 53230506 gaarne aandacht voor het onderstaande.

Op 14 december jl ben ik gebeld door U danwel Uw bedrijf te weten uwbedrijven-gids nl, Tijdens dit gesprek is er niet gesproken over de kosten voor een eventuele vermelding. Met verbazing nam ik dan ook kennis van het belachelijke bedrag welke U danwel Uw bedrijf wenst te ontvangen voor een eventuele vermelding. Zoals U mogelijk zult begrijpen wens ik geen gebruik te maken van de aangeboden dienst en wens niet vemeld te worden op de site uwbedrijven-gids nl De echtheid van het door U inmiddels beschikbaar gestelde geluidsfragment bestreid ik. Ik heb nooit ingestemd met een vermelding op de site indien er een bedrag in rekening zou worden gebracht. Mocht U volharden in de vordering zie ik U wel bij de rechter. ik stel U danwel Uw bedrijf aansprakelijk voor alle kosten van een dergelijk samenzijn. De vermelding van uwbedrijven-gids nl op de website van oa fraudehelpdesk, kassa, consuwijzer alsmede aangifte bij de politie doe ik uiteraard gratis.



Met vriendelijke groet,

de Zwaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024 01:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door de Zwaard »

Nancyf, je was bezig met incassoburau. Ik zit in dezelfde situatie als jij. Kun je me wat informatie geven over de situatie nu? Hoe het is afgelopen?
Alvast bedankt.

EmielGrave
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024 08:47

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door EmielGrave »

Beste,

Help! Ik heb gisteren een contract getekend bij MKB Clickservice, heel dom maar het zag er zo goed uit.
Nu ik verder heb gezocht na informatie over dit bedrijf ben ik erg geschrokken en weet dat ook ik in de val ben gelopen.

Is er een manier om onder dit contact en betalingen uit te komen.

Groet, Emiel

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

EmielGrave schreef:
17 jan 2024 08:54
Beste,

Help! Ik heb gisteren een contract getekend bij MKB Clickservice, heel dom maar het zag er zo goed uit.
Nu ik verder heb gezocht na informatie over dit bedrijf ben ik erg geschrokken en weet dat ook ik in de val ben gelopen.

Is er een manier om onder dit contact en betalingen uit te komen.

Groet, Emiel
Volgens mij heb je 14 dagen herroepingsrecht, dus kan je afzeggen op basis van dit recht

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Het is in principe mogelijk een contract te ontbinden als je bent misleid. In juridische termen wordt dit vaak aangeduid als "dwaling". Dwaling houdt in dat je een overeenkomst hebt gesloten onder invloed van een onjuiste voorstelling van zaken. Als je kunt aantonen dat je het contract niet had afgesloten als je de ware feiten had gekend, kan het contract mogelijk worden vernietigd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

HandigeHarrie schreef:
18 jan 2024 12:08

Volgens mij heb je 14 dagen herroepingsrecht, dus kan je afzeggen op basis van dit recht
Helaas gel,dt het herroepingsrecht niet voor ondernemers. Aangezien dit soort contracten alleen door ondernemers worden afgesloten gelden de 14 dagen niet.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Klopt. Maar je kunt wel dwaling gebruiken en verwijzen naar radar. Dit soort bedrijven vermijd vaak de rechtsgang, misschien een blaf brief en daarbij blijft het.

Althans dit is mijn ervaring.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat laatste klopt inderdaad, vaak veel dreigen maar ze laten het bijna nooit op een rechtzaak uitlopen.

CBusschers
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2023 09:53

Re: Uwbedrijven-gids.nl - moet ik betalen?

Ongelezen bericht door CBusschers »

NancyF schreef:
11 dec 2023 20:10
Nog iemand van gehoord hierover?
Ik heb na ontvangst van een mail van het incassobureau opnieuw een schriftelijke reactie verzonden en daarna niets meer vernomen. Wel weet ik dat er momenteel een 'zaak' loopt tegen dit bedrijf, waarbij er wordt gestreden voor diverse gedupeerden van dit 'bedrijf' en hieraan gelieerde 'bedrijven'. Mochten jullie hiermee in contact willen komen en informatie omtrent de aanpak etc. willen delen om deze oplichters aan te pakken zou dit uiteraard helpen!

Plaats reactie