Inflatiecorrectie youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
21 feb 2024 23:49
Maar dat is geen inflatiecorrectie, dat is gewoon een prijsverhoging.
Nee, dat is een speciale aanbieding waar je snel bij moet zijn, want de volgende verhoging staat alweer voor de deur (over een maand of 8 of zo, maar die speciale aanbieding wordt speciaal voor jou nog een aantal keren verlengd).

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
21 feb 2024 23:49
Maar dat is geen inflatiecorrectie, dat is gewoon een prijsverhoging.
Als je de prijs verhoogt met het percentage van de inflatie, dan is het een inflatiecorrectie.

Ikke1962
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:04

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Ikke1962 »

Laat ik het anders formuleren.
Ik ga naar de bakker en spreek met hem af dat ik iedere week 3 broden voor totaal 7,50 koop 2 jaar lang. Alles wordt duurder dus de bakker zegt dat hij een inflatiecorrectie door moet voeren. De 3 broden gaan 8 euro kosten. Op datzelfde moment komt er een nieuwe klant en die wil ook 2 jaar lang afnemen. Dat kan zegt de bakker, kost 7,50 totaal per weeken dan krijg je 7 broden. Vinden de meetse van jullie dit dan wel normaal?
Klinkt het nu ook nog allemaal zo logisch?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door witte angora »

De bakker mag met iedereen de prijs afspreken die hij wil. Of het logisch is om het zo te doen is een ander verhaal, maar het mag.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ikke1962 schreef:
22 feb 2024 09:05
Ik ga naar de bakker en spreek met hem af dat ik iedere week 3 broden voor totaal 7,50 koop 2 jaar lang. Alles wordt duurder dus de bakker zegt dat hij een inflatiecorrectie door moet voeren. De 3 broden gaan 8 euro kosten. Op datzelfde moment komt er een nieuwe klant en die wil ook 2 jaar lang afnemen. Dat kan zegt de bakker, kost 7,50 totaal per weeken dan krijg je 7 broden.
Tja, die ander is een nieuwe klant waarmee hij geen vast contract heeft. Die nieuwe klant moet hij binnen halen met een concurrerend bod, anders heeft hij geen deal.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inflatiecorrectie youfone

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ikke1962 schreef:
21 feb 2024 11:23
Wat ik niet snap is dat het wordt doorgevoerd omdat alles duurder wordt terwijl nwe contracten goedkoper zijn en je krijgt meer. De verhoging heeft dan niks met inflatiecorrectie te maken. Dat ik binnenkort over kan stappen snap ik ook maar daar gaat het niet over.
Je kunt niet zeggen je moet meer gaan betalen ivm kostenstijgingen en dan vervolgens meer voor minder gaan verkopen.
Ik snap je gedachtegang, maar je vergeet een stukje. Je gaat uit van de aanname dat dat aanbod van nieuwe klanten ook volledig kostendekkend is - wat niet het geval hoeft te zijn. Aan nieuwe klanten doe je immers een concurrerend aanbod, omdat je ze binnen wilt halen. De lopende contracten houdt je vervolgens rendabel door prijsverhogingen en/of inflatiecorrecties. Er zijn immers zat klanten die niet scherp zijn en niet overstappen.

Ergo: hoe logisch het ook lijkt om jouw prijs met de prijs van nieuwe klanten te vergelijken: het zijn appels en peren.

Plaats reactie