LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Juul van Bergen

tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Juul van Bergen »

Beste medegedupeerden van tMg(zwendel)group,

Via een advertentie van Tellboys bv. in de kampioen heb ik
een handsfree set besteld en een éénmalige incasso afgegeven.
Op 27 mei jl.is er een bedrag van € 29.90 afgeschreven en
zou ik binnen 3 weken ná afschrijving de handsfree set
thuisbezorgd krijgen.
Nadat ik een briefje heb ontvangen op 3 juni jl. waarin staat dat ik mijn bestelling binnen 3 weken zou ontvangen heb ik nog steeds niets van een bestelling vernomen.
Nu ben ik al zo'n maand iedere dag bezig tussen 09.00-10.30 en 's- middags tussen 15.30-16.30 telefonisch contact te krijgen met Tellboys bv.maar krijg ik voortdurend een gesprekstoon.
Ook telefoneren naar tMg brengt weinig hoop want ook daar krijg ik voortdurend een gesprekstoon.
Mijn vertrouwen is groot maar ik begin nu zo langzamerhand te twijfelen of ik niet het slachtoffer ben geworden van een vage oplichtingstruuk.

Voor alle gedupeerden van tmgzwendelgroup heb ik hieronder
alle telefoonnummers en @ mail adressen verzameld.
(die inmiddeld al van de website www.tmg.nl zijn verwijderd)

PS: Verwacht niet dat zij zullen reageren op een @mail want
op mijn +/_ 30 mailtjes is ook niet gereageerd.
Maar wie weet!! de wonderen zijn de wereld (nog) niet
uit.

telefoon 020 - 462 2345
telefoon: 020 - 561 2561
telefoon: 020 - 561 2562
telefoon 020 - 462 2352
telefoon 020 - 462 2353
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Juul van Bergen

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Juul van Bergen »

Inmiddels zaterdag 19 juli en nog steeds geen
antwoord van tMg zwendelgroep gehad laat staan mijn
inmiddels in mei betaalde handsfree set ontvangen.

tMg ZWENDELGROEP BEDANKT VOOR WEER EEN MAAND WACHTEN OP NIETS !!!!!!!!!!!!!!

shaneeca

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door shaneeca »

Radar tros forum – post van mij op 22 juli 2002-07-22
bij dezelfde firma heb ik een mobiele telefoon besteld via de ZEEMANaktie. Dezelfde firma verzorgde ook een telefoonaktie voor o.a. de ANWB.
op 19 juni is er 51,95 Euro van mijn rekening geschreven. Aflevering zou plaatsvinden binnen 2 weken.
Inmiddels is 't al 22 juli en nog geen telefoon.
De SIM-kaart wordt verzorgd via Tele2. De SIMkaart is al 5 juli aangemaakt volgens Tele2, en levering is binnen 2 weken, maar ook die is nog niet binnen.
Aan Zeeman een mailtje gestuurd hoe 't zit. Nog niks gehoord.
tMg zendt een automatische e-mail terug op vragen mbt levering. Daarin staat, dat beantwoorden van een vraag VIER WEKEN duurt.
Telefonisch is de firma in feite onbereikbaar, gezien de minieme uren die zij iedere dag de klanten kunnen (willen?) tewoordstaan.

shaneeca

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door shaneeca »

Zou 't mogelijk zijn om een aanklacht in te dienen wegens oplichting? er is nl. betaald, maar levering heeft nog steeds niet plaatsgevonden.

NB: het adres is:
Telecom Marketing Groep TMG
Van der Madeweg 41 4
1099BS AMSTERDAM

Voor als je wilt faxen
fax 020-4622344

Fred

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Fred »

Ze staan overigens ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 20059304.
"tevens zijn ze bekend onder de naam Hopi b.v. maar dit terzijde"

shaneeca

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door shaneeca »

huh? Hopi b.v.? Is dit als grap bedoeld, graag uitleg!!!
Nee, 't zit als volgt in elkaar, tMg is één van de vele bv’tjes in een Holding.
De volgende informatie komt uit een gedownload pdf file van de site van tMg. De beginregels uit de Algemene Voorwaarden @ntry Holding bv en dochterondernemingen.

De Besloten vennootschap @ntry Holding BV (‘@ntry’) en haar dochterondernemingen c.q aan haar gelieerde ondernemingen, de besloten vennootschappen
Ø Telecom Management Group BV (‘tMg’),
Ø Telboys BV (‘Telboys’),
Ø New Concepts Investment BV (‘New Concepts’), en
Ø Mercury Seven BV (‘Mercury’).

Alle voornoemde vennootschappen zijn statutair gevestigd te
aan de Van der Madeweg 41 (1099 BS) Amsterdam,

Ook dit als terzijde.

Juul van Bergen

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Juul van Bergen »

Beste forumbezoekers,

Via een advertentie van Tellboys bv. in de kampioen heb ik
een handsfree set besteld en een éénmalige incasso afgegeven.
Op 27 mei jl.is er een bedrag van € 29.90 afgeschreven en
zou ik binnen 3 weken ná afschrijving de handsfree set
thuisbezorgd krijgen.
Nadat ik een briefje heb ontvangen op 3 juni jl. waarin staat dat ik mijn bestelling binnen 3 weken zou ontvangen heb ik nog steeds niets van een bestelling vernomen.
Nu ben ik al zo'n maand iedere dag bezig tussen 09.00-10.30 en 's- middags tussen 15.30-16.30 telefonisch contact te krijgen met Tellboys bv.maar krijg ik voortdurend een gesprekstoon.
Ook telefoneren naar tMg brengt weinig hoop want ook daar krijg ik voortdurend een gesprekstoon.
Mijn vertrouwen is groot maar ik begin nu zo langzamerhand te twijfelen of ik niet het slachtoffer ben geworden van een vage oplichtingstruuk.
Bovenstaande tekst kennen we al omdat ik deze al op
9-07-2002 gepost heb in dit forum.
Dit heb ik toen gedaan uit frustratie van het keer op keer
tevergeefs bellen en mailen naar tMggroup te A'dam zonder
resultaat,maar wat schetste mijn verbazing nadat ik mijn
hart gelucht had op dit forum?
De Heer Bastiaan van Nunen van tMggroup belde mij hoogstpersoonlijk op met de mededeling dat hij door Mevr.
Scherill(ook wel bekend hiero)erop was gewezen dat wij hier
ons ongenoegen hadden geuit en dat hij hier zodanig van was geschrokken dat hij persoonlijk uitgezocht heeft wat er nou
mis was gegaan met mijn bestelling.
NL. het volgende: De bestelling was wel op tijd geleverd alleen op het verkeerde huisnummer en daardoor was deze retour gekomen.
1 belletje naar mij was genoeg geweest om het goede huisnummer te krijgen maar op dit idee waren ze pas gekomen
toen ik na inmiddels 2 maanden wachten mijn ervaringen op dit forum had verteld.
Inmiddels had ik alweer een andere telefoon incl. karkit
gewoon in de winkel gekocht.(boter bij de vis)
Dit heb ik aangegeven aan de Heer van Nunen en gevraagd of ik niet van de bestelling kon afzien en mijn geld kon terugkrijgen.
Dit was geen probleem en hij heeft het nog dezelfde dag
telefonisch overgemaakt op mijn bankrekening met de vraag of ik dan wel zou willen rectificeren op dit forum.
BIJ DEZE.
Moraal van dit verhaal:
Heeft u ook problemen met tMggroup te A'dam dan kan ik
u aanraden er melding van te maken op het forum van tros/radar en deze url even door te linken naar de heer Bastiaan van Nunen.
Naar mijn ervaring zal hij samen met u naar een gepaste oplossing zoeken.

Allemaal bedankt voor u aandacht en de GROETEN..........

redactie

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door redactie »

Op 31 juli reageerde TMG in de uitzending van Radar Radio op de problemen met de leveranties van mobiele telefoons en carkits.

Radar Radio, 14.00- 15.00 , Radio 5, 747 AM.
De uitzending is ook te beluisteren op deze internetsite!

Redactie Radar Radio.

Monique

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Monique »

Ook ik heb in mei een telefoon+handsfreeset besteld via de aktie van Zeeman. Op 10-07-2002 is er van mijn bankrekening een bedrag van 63,99 afgeschreven met de mededeling "levering binnen twee weken". Het is nu 09-09-2002 en ik heb nog niets ontvangen.....

shaneeca

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door shaneeca »

zelf heb ik 't als volgt opgelost, dit was een week VOORdat TrosRadar tMg had in de uitzending...
via internet vond ik een faxnummer. Heb tMg een fax gestuurd met een ultimatum. Zoals bekend is deze firma totaal onbereikbaar via e-mail en telefoon.
Vreemd genoeg is hun slogan:
"communication is how you do business". Merkwaardig.

In de fax (gezonden 's avonds om 18.00 uur) heb ik ze 3 dagen de tijd gegeven mij te berichten over de leveringsdatum, want 33 dagen na betaling had ik NOG de bestelde mobiele telefoon+SIMkaart niet in huis. Als ik na afloop van het ultimatum niets van ze had gehoord, schreef ik, zou ik contact opnemen met de politie en aangifte doen. Ik had de politie gebeld met de vraag of dit mogelijk was en dat werd bevestigd. Niet leveren na betaling is nl. strafbaar.
De dag na de fax had ik vroeg in de middag één van de directeuren (de heer Bastiaan van Nunen) aan de telefoon, met een gelijkluidend verhaal als van zijn partner in TrosRadar Radio.
De aktie was dusdanig succesvol waardoor er problemen waren ontstaan bij de levering. Uiteraard heb ik als klant daar geen boodschap aan. Op zijn minst hoorde tMg de klanten een kaartje te sturen of te bellen (ook telefoonnummers van de klanten zijn bekend via het bestelformulier) met de mededeling over een vertraagde levering. Geen melding en slechte bereikbaarheid werken grote irritatie op bij de klanten. Dit werd allemaal beaamd en ik wil erbij vermelden dat het gesprek heel prettig verliep. Mij werd meegedeeld dat de uitlevering van mijn bestelling al een week geleden had plaatsgevonden. Later die middag werd ik nogmaals gebeld, waarin gemeld werd dat mijn bestelling of de dag daarop of uiterlijk de week daarop zou plaatsvinden. Ik kreeg als genoegdoening een autolader, een headset en een tasje voor het toestel.
De volgende dag, lagen deze spullen in de brievenbus en de dag daarop werden telefoon+SIMkaart bezorgd, 36 dagen na betaling.
Ik hoop dat tMg geleerd heeft van hun succesvolle akties. Het is noodzaak dat de communicatielijnen met de klant OPEN blijven, (betere telefonische EN e-mail bereikbaarheid) en dat er bij pieken extra personeel wordt aangetrokken, zodat de klanten niet te lang hoeven te wachten op hun bestelling, die al lang en breed is betaald.
Het betreft hier - vermoed ik - een groot gebrek aan ervaring waardoor inspelen op problemen bij succesvolle akties niet snel genoeg worden opgelost.
De heer Van Nunen was, ik zei 't al, heel goed aanspreekbaar op zijn fouten en gaf grif toe dat 't behoorlijk fout was gelopen. Dit is een voorbeeld van een bedrijf dat aan het eigen succes ten onder dreigt te gaan.

abi

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door abi »

Beste mensen,

Ook ik heb een bestelling gedaan via een bon in Autokampioen van Mei.
Lange tijd hoorde ik niets en bellen had ook geen zin omdat men slecht te bereiken is. (over service gesproken)
Heeft mij overgens wel geld gekost maar nooit iemand gesproken, je werd gewoon aan het lijntje gehouden dat het wel eens een half uur kon duren voordat je aan de beurt was.

Maar goed ik heb ge-emaild en kreeg opnieuw een A4tje toegestuurd, ik zou het niet volledig ingevuld hebben???!!!???
Naar mijn mening had ik dat wel gedaan, maar goed alles opnieuw ingevuld en direkt opnieuw verzonden.

Ik heb een totale pakket aangevraagd ed, voor in de auto.

Maar wat blijkt nu, er werden 2 bedragen afgeschreven van mijn rekening: het bedrag van het totale pakket en nog een bedrag die ik niet kon thuis brengen.
Opnieuw ge-emaild dus, maar ook dat helpt niet ze houden je aan het lijntje.
Het geld is nog steeds niet teruggestort en mijn telefoon heb ik nog steeds niet gekregen.
Ik ben bang dat ik in een oplichtingspraktijk ben terecht gekomen.
Ik overweeg om aangifte te doen bij de politie.

7110

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door 7110 »

Abi, bedragen die ten onrechte van je rekening zijn afgeschreven kan je natuurlijk altijd laten storneren (=terugstorten) op je bankrekening door zo'n kaartje bij je bank te halen. Ik heb in het verleden aardig in de clinch gelegen met allerlei mobiele netwerken (D* bijvoorbeeld) en ik heb dus standaard zo'n stapeltje kaartjes in mijn bureaulade liggen.

Jori

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Jori »

9 September 2002
Ook ik heb in mei via een advertentie in de ANWB een telefoon en carkit besteld. Ik wilde deze gebruiken tijdens onze vakantie. In juli kreeg ik bericht dat ik het formulier niet volledig zou hebben ingevuld. Opnieuw ingevuld dus. Eenmaal terug van vakantie dd 18-08 bleek dat per 01-08 het bedrag van mijn rekening was geboekt met de vermelding "levering binnen drie week". Inmiddels vier weken en enkele pogingen tot telefoneren + een e-mail naar tele 2 ( Want tmg is toch nooit bereikbaar ) later, nog steeds geen bericht van tmg en tele 2 en nog steeds geen telefoon. Na de uitzending van vanavond waarin werd gezegd dat de telfoontjes uiterlijk volgende week woensdag worden verstuurd, wacht ik nog maar even verder af. Mocht de levering eind volgende week niet binnen zijn dan ga ik over tot het terug vragen van mijn geld en geef ik het bedrijf aan bij de politie.

ellen

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door ellen »

Gelukkig is er bij mij na drie maanden nog geen geld afgeschreven...

Wil

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Wil »

Het verhaal is eentonig. Via de ANWB telefoon besteld, niets gehoord, niet telefonisch bereikbaar. Half augustus een brief, ik zou niet alle gegevens hebben ingevuld. Vol goede moed opnieuw ingestuurd. Ja, hoor bedrag van de giro afgeschreven. Helaas verder niets meer gehoord. Na Radaruitzending van vorige week vol goed moed gewacht: immers TmG beloofd vóór woensdag 18 september alles af te leveren. Het is nu vrijdag 20 september, je raad het al, ik wacht nog steeds!!!

Heleen Goodijk

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Heleen Goodijk »

Ik heb via de zeeman aktie 2 telefoons besteld bij tmg/tele 2. Het bedrag is dubbel van mijn rekening afgeschreven en na meerdere telefoontjes ( waarbij je ongeveer een half moet wachten voordat je aan de beurt bent) hebben ze nog steeds niet het bedrag wat ze teveel hebben afgeschreven teruggestort. Ook heb ik mijn telefoons nog steeds niet ontvangen. Als je als klant niet snel genoeg betaald heb je zomaar een herrinneringsbrief, maar als klant zijnde sta je nu machteloos.

Patrick Lamens

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Patrick Lamens »

Beste medegedupeerden,

Bij mij hetzelfde verhaal, in december 2001 een handsfreekit uit de Kampioen besteld en deze werd in twee weken geleverd met een acceptgiro. Hij voldeed en ik heb de accept giro betaald. Na drie weken gaf de kit geen dienst meer en na 45 minuten in de wacht bij tmg kreeg ik twee opties, een nieuwe of geld terug.
Ik besloot een nieuwe daar de kit voldeed. (de oude moest ik terugsturen, wat ik gelijk heb gedaan).

Na twee maanden had ik nog niks gezien, dus maar weer bellen. de wachttijd was deze keer ongeveer een uur, en ze konden mij vertellen dat de kits nog niet binnen waren (terwijl dezelfde kit in de winkel verderop lag!).

Na verschillende keren gebeld te hebben en elke keer hetzelfde smoesje aan te moeten horen na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik eindelijk in mei 2002 een pakketje van tmg gekregen, maar de blijdschap was van korte duur. De kit was een soort playmobil kit die bij de blokker voor een tientje in de winkel lag, totaal niet wat ik besteld had.

Gelijk gebeld (na twee dagen pas contact kunnen maken) en daar konden ze mijn vertellen dat ik wel degelijk deze kit besteld had (terwijl ik twee verschillende facturen had). Na veel vijfen en zessen kon ik na terugzending mijn geld terugkrijgen.

Het is nu Oktober 2002 en na vijf maanden, vijf telefoontjes, zes keer mijn bankrekeningnummer doorgegeven te hebben en vijf keer aan moeten horen dat het nu echt binnen een week met spoed wordt overgemaakt heb ik nog weinig hoop dat er nog wat gebeurd.

Ik ga nu ook maar proberen zoals andere in dit forum hebben gedaan een fax of aangetekende brief te sturen en hun daar in te sommeren het geld binnen 3 werkdagen naar mijn bankrekeningnummer over te maken.

Wat ik uit dit forum wel opmaak is dat de tmg groep toch wel naar zwendel riekt, alleen als je maar genoeg dreigt kun je je geld terug krijgen. Ze zullen wel denken: 1 zeurt, en 9 andere hoor je niet.

herman kerstens

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door herman kerstens »

beste juul ook ik ben slachtoffer geworden van tmg ikzit er in voor euro 121.90 ook ik heb diversen malen gebeld en de hele handel geanuleerd maar krijg ook niets geleverd misschien kunnen we samen onze krachten bundelen en proberen om via tros radar nog meer gedupeerden te achter halen om dan gezamalijk naar de rechter te stappen om ons geld terug te krijgen bij voorbaat dank fam. kerstens tel.076 5010350

Henk

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Henk »

Ook ik heb een carkit uit de kampioen van de ANWB besteld en wel in de eerste week van Mei 2002 ze wel tweekeer geld afgeschreven. Een keer heb ik mijn geld via de Giro terug ontvangen omdat het niet overeen kwam met het bedrag waarvoor de handtekening was gezet,de eerste carkit die ik ontving paste mijn toestel nietin en voldeed dus niet aan wat ikop gegeven had, terug gestuurd een ander ontvangen die al stuk uit de verpakking kwam. Deze ook terug gestuurd dit als na de koude douche van Radar en nu al bijna een maand niks meer. Wie kan ons helpen dat wij onze betaalde bestelling toch in goede staat ontvangen of ons geld terug krijgen. Nog minder snap ik dat een organisatie als de ANWB zich in laat met zulke adverteerders, laat deze dan ook maareens op komen in deze zaak voor haar Leden.
Radar en ANWB help ons als gedupeerden van tmg.

Jop de Jong

Re: tMg / Tellboys BV. Grote zwendelgroup te Amsterdam

Ongelezen bericht door Jop de Jong »

Ook ik heb een telefoon besteld via de adfertentie in de Kampioen. Op 14 juni 2002 werd het bedrag € 59,- van mijn rekening afgeschreven. Ik heb twee keer telefonisch kontakt gehad met een medewerker van tmg(020 - 462 2353). Die zei dat de moeilijkheden opgelost waren en dat ik het toestel binnen 2 of 3 weken zou ontvangen. Nee dus. Ik heb ook 'Ook dat nog' een mailtje gestuurd om er aandacht aan te besteden. Wat kun je verder nog doen?????

Gesloten