LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PS3 én PSVita gebanned

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
verdrietige_vader
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2013 01:35

PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door verdrietige_vader »

Ok, ik moet even iets kwijt en hoor graag jullie mening hierover.

Samen met mijn zoontje speel ik graag videospelletjes (wie niet tegenwoordig met al dat mooie spul), maar ben door schade en schande zeer snel verstandig geworden op het gebied van het opbergen van games. Nu weet ik dat je de hoesjes altijd in de kast kan zetten maar na verloop van tijd beginnen zelfs de meest voorzichtig behandelde disc krasjes te vertonen (gebruik, in en uithalen uit het hoesje e.d). De ps3 zelf is nu zon 2 jaar oud (dus geen garantie meer), de vita nog geen 8 maanden (binnen de garantie).

Zon 2 weken geleden heb ik dus de Playstation 3 laten aanpassen zodat ik al mijn games netjes op de hdd kan zetten en dusdoende nooit meer bang hoef te wezen voor schade e.d. Leuk en aardig, maar ombouwen betekend automatisch dat sony de ps3 kan bannen heb ik gelezen op internet. Nou is mijn garantie al verlopen en online gamen doe ik zelf niet (mijn zoontje speelt online met zijn vita) dus dat is een verlies waar ik prima mee kan leven.

Gisteren is mijn zoontje vol tranen naar me toegekomen want hij kon niet meer online met zijn vita. Wat blijkt, sony heeft de ps3 niet gebanned maar het account wat hieraan vastzit. Dit account is dus (heel toevallig voor bijv. de cross-play functionaliteit en dlc van bijv. little big planet) ook aan de vita gekoppeld wat er dus automatisch voor zorgt dat die games ook niet meer online kunnen, en wij dus niet bij zijn games op de psn-store kunnen komen. Nu hebben we hier al enkele 100den euro's in gestoken, de ps3 kan me gestolen worden maar wil gewoon dat mijn zoontje weer kan spelen zoals hij dat eerder wel prima kon.

Wat kan ik hier het beste aan doen? Advocaat in de arm slaan en dit aanvechten? Sony bellen en 100x nee horen? Mischien heeft er iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door kss »

vraag sony of het een verwijdering of alleen een schorsing is van het account een schorsing ban duurt meestal 6 maanden als dat om goede reden is.

software en licenties en wat je mag doen en laten met je eigendom (de playstation) is een wereldwijd Dillema, de ene helft vind het beperkte systeem legitiem (vooral sony en de makers) en de andere helft vindt dat er meer vrijheden moeten zijn en soft/hardware helemaal niet beperkt mogen worden in allerlei licenties en dat openlijke ruilhandel en vernieuwing ook legitieme handel is. maar die meningen waaien al sinds de invoering van de VHS band al elke windhoek op, dus dat daar ooit nog een zinnig antwoord op komt kun je wel vergeten.

maar veel sterkte als je dat wilt aanvechten :)

verdrietige_vader
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2013 01:35

Re: PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door verdrietige_vader »

Bedankt voor de tip, zal het morgen gelijk even navragen.

Wat ik voornamelijk raar vind, is dat ze niet even verder gekeken dan hun neus lang is. Wat ik al eerder zei, ik koop al jaren netjes ONLINE bij hun via dat psn systeem de games op de ps3, onlangs dus ook de vita aan toegevoegd voor o.a cross-buy (koop 1 game voor de ps3, krijg de psvita versie er gratis bij etc) dus eigenlijk ben je genoodzaakt om je account wel aan de vita te koppelen als je geen dubbele kosten wil maken voor die deals.

Maar aan de andere kant kan ik sony ook volkomen begrijpen, alleen ban dan de ps3, en laat het account met rust... Wipeout zonet online geprobeerd, je word direct weer terug geplaatst in het hoofdmenu zonder waarschuwing. Little Big Planet psvita wil niet eens normaal alle dlc etc openen zonder in te loggen, wat dus niet meer gaat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door sjohie »

verdrietige_vader schreef:Bedankt voor de tip, zal het morgen gelijk even navragen.

Wat ik voornamelijk raar vind, is dat ze niet even verder gekeken dan hun neus lang is. Wat ik al eerder zei, ik koop al jaren netjes ONLINE bij hun via dat psn systeem de games op de ps3, onlangs dus ook de vita aan toegevoegd voor o.a cross-buy (koop 1 game voor de ps3, krijg de psvita versie er gratis bij etc) dus eigenlijk ben je genoodzaakt om je account wel aan de vita te koppelen als je geen dubbele kosten wil maken voor die deals.

Maar aan de andere kant kan ik sony ook volkomen begrijpen, alleen ban dan de ps3, en laat het account met rust... Wipeout zonet online geprobeerd, je word direct weer terug geplaatst in het hoofdmenu zonder waarschuwing. Little Big Planet psvita wil niet eens normaal alle dlc etc openen zonder in te loggen, wat dus niet meer gaat.
Tsja, aan de andere kant, hoe hebben hun de garantie dat de gebruiker X (= je/jullie account) met die gehackte PS3 dit ook niet gaat doen met de vita? Ze blokkeren de account bij constatering, dat staat ook in de voorwaarden, en dat is dus niet op individueel apparaat niveau, wat jullie beter uit zou komen.

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door jessinha »

Net goed dit. Terecht. Eerst de boel hacken en dan vervolgens lopen zeuren.
Je bent illegaal bezig geweest, wat je weet en dan nu vervolgens zielig lopen doen.
Wellicht dat je met een rechtzaak nog een grotere boete krijgt.
Gewoon je games kopen.
En anders maak een nieuw account aan voor die vita. Spellen ben je kwijt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door sjohie »

jessinha schreef:Net goed dit. Terecht. Eerst de boel hacken en dan vervolgens lopen zeuren.
Je bent illegaal bezig geweest, wat je weet en dan nu vervolgens zielig lopen doen.
Wellicht dat je met een rechtzaak nog een grotere boete krijgt.
Gewoon je games kopen.
En anders maak een nieuw account aan voor die vita. Spellen ben je kwijt.
Eeuh, weet je dat je reageert in een >3 maanden oud topic, waar de starter ervan, zich sindsdien niet meer op het forum heeft vertoont?

wvdheiden
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2014 11:58

Re: PS3 én PSVita gebanned

Ongelezen bericht door wvdheiden »

Hi

Het geeft niet dat iemand later reageert, er zijn altijd mensen die het nog lezen omdat ze op bepaalde dingen zoeken.
Mijn zoon is ook gebanned door SONY en hij heeft GEEN gehackte playstation. Waarschijnlijk heeft een vriendje een PS3 die gehackt is en daar heeft hij op gespeeld. Dat vindt SONY al genoeg.
Je kunt er over discussiëren of je mag hacken of niet, ik moet eerlijk zeggen dat de reden voor het hacken die hier wordt aangegeven niet slecht is, ik heb zelf al meerdere spellen meerdere keren moeten kopen omdat de DVD stuk was.
Het probleem met SONY is dat _zij_ bepalen wie er op hun netwerk mag. dat zou nog niet erg zijn als er geen geld mee gemoeid was. Wij hebben voor meerdere honderd Euro online spellen (en zelfs nog online geld) die nu weg zijn. En nogmaals: wij hebben GEEN gehackte PS3!
In de "normale" wereld zijn er Wetgevers, Rechters en Politie. SONY speelt alledrie tegelijk en duldt geen tegenspraak. dat kan echt niet.

Walter
Bijlagen
10577193_765841346772372_3539522193280342500_n.jpg
Onze spullen, allemaal eerlijk bij SONY en co gekocht.
(92.43 KiB) 2885 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gesloten