LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende informatie X-box "Microsoft Points"

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
tw_browne
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2008 21:33

Misleidende informatie X-box "Microsoft Points"

Ongelezen bericht door tw_browne »

Bij het registreren voor een X-box live account is een MSN/ Hotmail adres nodig voor de activatie. Ik heb een e-mail account in het verleden aangemaakt met verkeerde gegevens omdat toen der tijd het opslag limiet bij hotmail US 100x zo groot was als bij accounts in Europa. Enkele jaren later heb ik een X-box gekocht en aan dit profiel gekoppeld een account aangemaakt.

Voor het kunnen spelen van online games zijn er 2 verschillende zaken verkrijgbaar voor de X-box, x-box live memberships om online te kunnen spelen, en Microsoft points om extra content aan te kunnen schaffen. Ik heb voor een 50 euro een gold membership gekocht en dit op mijn xbox account gezet, dit ging zonder problemen. Later heb ik in de winkel x-box credits gekocht waarbij na het proberen te laden bleek dat de credits niet op dit account konden worden gezet omdat hiervoor amerikaanse credits nodig zijn. Ik diende dus een nieuwe account aan te maken (met een nederlandse email er aan gekoppeld) zodat ik hierop de credits kon zetten en zo mijn punten kon uitgeven en toch op mijn andere account deze content ook kon spelen (anders had ik voor de nieuwe account ook een gold membership moeten aanschaffen).

Dit is een vorige keer goed gegaan. Inmiddels ben ik naar Belgie verhuisd. Ik heb voor beide van mijn accounts (e-mail accounts) mijn contact gegevens veranderd en aangegeven dat ik in Belgie woon. Ik ging er vanuit dat hiermee ook het eerder genoemde probleem zou zijn opgelost. Helaas is dit niet het geval.

Vandaag heb ik voor 25 euro nederlandse credits aangeschaft en verzocht op mijn gold membership account te zetten. Dit was helaas niet mogelijk. Ik heb vervolgens ook nog amerikaans credits aangeschaft (via internet) en deze vervolgens op mijn amerikaanse account gezet. Ik heb dus nu op beide accounts voor 25 euro aan credits. Ik heb deze credits aangeschaft zodat ik een update kan spelen van een spel wat ik heb (call of duty Black ops). Nu kan ik met geen van beide accounts deze update downloaden omdat er restricties zitten op het land waar ik mij momenteel bevind. Dit wil dus zeggen dat ondanks het feit dat er op eht xbox dashbord heel veel gepromoot wordt woor deze update, ik deze niet kan aanschaffen.

Dat ik dit niet kan doen is spijtig, maar kan ik accepteren als het hiet niet is toegestaan, dat xbox hiervoor promoot, mij overhaald om de credits op te laden en mij vervolgens aangeeft dat ik dit niet kan aankopen vind ik misleidend. Ik heb via de telefonische helpdesk verzocht het probleem op te lossen voor me of mijn geld terug te geven maar geen van beide is mogelijk. Dit telefoontje heeft ruim 10 euro gekost. in totaal ben ik nu dus over de 60 euro kwijt voor iets dat ik niet heb, een spijtige zaak. zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden?

Koenneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 12:42

Re: Misleidende informatie X-box "Microsoft Points"

Ongelezen bericht door Koenneke »

Ik heb een aanvullende vraag omtrent dit onderwerp. Mijn zoon heeft een zogenoemde speluitbreiding aangeschaft en betaald met microsoft points. De versie van de aangeschafte uitbreiding werkt echter niet met zijn systeem en van Microsoft heeft hij nu te horen gekregen dat hij nu eerst de juiste versie moet aanschaffen en dat hij dan daarna de gebruikte extra Microsoft points weer terug krijgt. Hoe hij dan uiteindelijk weer het geld terug krijgt voor de extra Microsoft points laat Microsoft vooralsnog in het midden.

Mijn vraag is nu, hoe zit het bij dergelijke transacties met de wettelijke termijn van 7 dagen bedenktijd voor online aankopen. Gelden die ook in situaties waar niet met euroos maar met "punten" betaald wordt?

tw_browne
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2008 21:33

Re: Misleidende informatie X-box "Microsoft Points"

Ongelezen bericht door tw_browne »

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe het hiermee zit maar Microsoft kennende hebben ze zichzelf goed ingedekt en is het voor hun legaal de aankoop niet terug te betalen. Wel zullen zij de punten vergoeden. De punten zijn ook namelijk niet online gekocht maar online gezet en dus vallen denk ik niet onder deze regeling. (uitleg van xbox service desk medewerken aan mij).

Ik heb inmiddels mijn probleem opgelost, wil zeggen, ik heb nogmaals punten aan moeten schaffen maar heb het spel kunnen downloaden. alle andere punten van de verschillende accounts worden nu samen op een goede account gezet. Zo heeft de update mij uiteindelijk 70 euro gekost i.p.v. 20 maar heb ik wel voor een eventuele vervolg update alle punten bij elkaar op het juiste account. Het is niet de beste oplossing (ik had ook liever mijn geld terug gezien) maar ik moet wel meegeven dat zover mogelijk de x-box service echt heeft geprobeerd mij zo goed mogelijk te helpen (ook nog terugbellen op de afgesproken tijden want bij sommige call-centra wel anders is).

wanneer uw zoon nog veel langer van plan is te blijven gamen ben ik er zeker van dat hij voor een volgende uitbreiding deze punten ook weer kan gebruiken.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Misleidende informatie X-box "Microsoft Points"

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Koenneke schreef:Ik heb een aanvullende vraag omtrent dit onderwerp. Mijn zoon heeft een zogenoemde speluitbreiding aangeschaft en betaald met microsoft points. De versie van de aangeschafte uitbreiding werkt echter niet met zijn systeem en van Microsoft heeft hij nu te horen gekregen dat hij nu eerst de juiste versie moet aanschaffen en dat hij dan daarna de gebruikte extra Microsoft points weer terug krijgt. Hoe hij dan uiteindelijk weer het geld terug krijgt voor de extra Microsoft points laat Microsoft vooralsnog in het midden.

Mijn vraag is nu, hoe zit het bij dergelijke transacties met de wettelijke termijn van 7 dagen bedenktijd voor online aankopen. Gelden die ook in situaties waar niet met euroos maar met "punten" betaald wordt?
Er staat in de overeenkomst die je te zien krijgt alvorens een product te downloaden dat er geen recht is van teruggave van je punten danwel geld.
Door op ok te drukken ga je akkoord met die voorwaarden en heb je dus GEEN recht op teruggave.
Wel zal Microsoft zoals je al aangeeft hier uit coulance een teruggave doen.
Bij het gedownloade pakket was duidelijk te zien om welke versie het gaat. In dit geval heeft hij de duitse versie gedownload. Ook hier stond aangegeven dat je moest opletten of je deze verzie van het spel wel had. In NL hebben we de standaard engelse versie.

Gesloten