LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Ginarook
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:48

Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Ginarook »

Ik was net op de site waar ik sinds kort Sluban gevonden heb omdat ik een cadeautje nodig had.

Ik zag iets nieuws staan Big Blocks ? Ik vond het er erg leuk uitzien. Naar mijn idee lijkt het op Dulpo.

Als ik het koop dan koop ik het niet voor mij zelf omdat ik geen kinderen meer heb in deze leeftijdscategorie. Ik zou het dan graag cadeau willen geven, en het staat een beetje knullig als het helemaal niets is. :oops:

Maar voor dat ik het koop wil ik graag weten:
Heeft iemand al ervaring met Big Blocks?
Ziet het er live ook mooi uit?
Past het op Duplo?
Hoe is de kwaliteit?

Zelf ben ik overgegaan op Sluban vanwege de prijs. De kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met Lego maar ja dat mag je ook niet verwachten voor die prijs vind ik.

Ik ben zeer benieuwd en kan haast niet wachten op antwoord.

Groetjes
Gina
Laatst gewijzigd door Ginarook op 28 mei 2010 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door puck15 »

ik zie dat je de webwinkel blijft noemen.......
Zie de gedragregels:
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

edit: aangepast
Laatst gewijzigd door puck15 op 28 mei 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Ginarook
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:48

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Ginarook »

Dat is zeker niet mijn bedoeling en sterker nog in mijn vorige topic noemt iedereen die mijn mail beantwoord een website.
Ik heb dit in mijn enthousiastme gedaan omdat ik tevreden ben over deze site.
Zie mijn vorige topic immitatie lego en neem daar eens een kijkje.

Mijn vraag blijft het zelfde deze maal zonder de naam van de site.
Ik wil graag weten:
wie heeft er ervaring met Big Blocks
zien ze er live ook zo mooi uit?
Hoe is de kwaliteit
Past het ook op Dulpo

Groetjes
Gina

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Ik heb er even op gegoogled en zie staan: "Te combineren met duplo."

Verder ken ik het niet, dus weet ik niet of de kwaliteit redelijk is.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door malaga »

Ik heb gezien, dat je twee topic's hebt aangemaakt!!

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Ginarook schreef:Ik was net op de site waar ik sinds kort Sluban gevonden heb omdat ik een cadeautje nodig had.

Ik zag iets nieuws staan Big Blocks ? Ik vond het er erg leuk uitzien. Naar mijn idee lijkt het op Dulpo.

Als ik het koop dan koop ik het niet voor mij zelf omdat ik geen kinderen meer heb in deze leeftijdscategorie. Ik zou het dan graag cadeau willen geven, en het staat een beetje knullig als het helemaal niets is. :oops:

Maar voor dat ik het koop wil ik graag weten:
Heeft iemand al ervaring met Big Blocks?
Ziet het er live ook mooi uit?
Past het op Duplo?
Hoe is de kwaliteit?

Zelf ben ik overgegaan op Sluban vanwege de prijs. De kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met Lego maar ja dat mag je ook niet verwachten voor die prijs vind ik.

Ik ben zeer benieuwd en kan haast niet wachten op antwoord.

Groetjes
Gina
Het past op Duplo, maar het is zeker geen perfecte match. Aangezien het een vrij nieuw product is zoekt de fabrikant, net als bij andere alternatieve lego producenten, nog hun eigen weg. Dus kan het zijn dat dit in de toekomst helemaal niet meer past. Zoals je zelf al zei, qua kwaliteit is het zeker niet te vergelijken.

Sluban lego heeft echter de neiging (net als de meeste alternatieve lego soorten) om na een tijdje het ouwe lego gedrag te vertonen. Dit wil zeggen dat het snel los laat en snel de mogelijkheid heeft om niet meer te passen. Hoe dit komt? slechte fabrikage voornamelijk, aangezien deze bedrijven nog in de kinderschoenen staan is het ook niet anders te verwachten.

Ik raad aan om een klein setje te kopen en die zelf te proberen, bevalt het kan je als nog de duurdere sets kopen.

dekode
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 22:38

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door dekode »

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een leuk alternatief voor Lego. Hoewel aan de kwaliteit ongetwijfeld nog niet getipd kan worden door andere merken; lees ik inmiddels (oktober 2010) heel erg veel positieve reacties op het merk Banbao. Het schijnt kwalitatief vele malen beter te zijn dan Sluban. Het past op Lego en Sluban. Het grote voordeel is dat ze heel veel mooie dozen voor meisjes hebben, kastelen, huizen etc.

Zijn er inmiddels (meer) mensen die Banbao zelf getest hebben. In dit topic lees ik voornamelijk over Sluban namelijk. Dat heb ik zelf getest en had mijn dochter binnen een half uur helemaal gefrustreerd omdat haar koetsje steeds losliet van de paardjes.. :oops:

Hoor graag reacties op Banbao!

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door buckleup »

astrid6888 schreef:Spam spam spam spam spam
MVG Astrid
^^^^^ Astrid6888, u werkt voor die toko ^^^^^^

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

@dekode
Komend jaar komt LEGO met een nieuwe lijn speciaal voor meisjes, deze informatie heb ik vernomen van een winkelier die zich graag hierin verdiept en probeerd de eerste officiele LEGO shop in Nederland te mogen zijn. Maar goed, dus nog even wachten en uw dochter zou een goed alternatief hebben, roze lego!

@buckleup
ik heb een vermoedde dat je gelijk hebt daarin!

Kees.H
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2011 14:27

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Kees.H »

Blijft imitatie,ik ben blij dat Lego geen oorlogsspeelgoed maakt ik wordt erg triest van zo'n tank,verder vind ik gewoon de traditie en herkomst van Lego bepalend voor mijn keuze ,t'is duurder maar dan koop ik gewoon wat minder.
In mijn jeugd had ik een schoenen doos lego en speelde er eindeloos mee,mijn neefjes hebben net zoveel Lego als de gemiddelde speelgoedwinkel in mijn jeugd maar spelen er ook eindeloos mee ,en daar gaat het om.
Dus kies voor kwaliteit en negeer namaak !!!
(Ik werk niet bij de Lego maar wilde dit even kwijt)


Kees

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Het gaat niet om of het namaak is of niet, het gaat erom of je er plezier mee hebt. Daar is het uit eindelijk voor gemaakt, niet voor een discussie van namaak of echt :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door BBCS »

Mechwarrior94 schreef:Het gaat niet om of het namaak is of niet, het gaat erom of je er plezier mee hebt. Daar is het uit eindelijk voor gemaakt, niet voor een discussie van namaak of echt :wink:
Ik ben het daar niet mee eens.

Als namaak net zo goede kwaliteit is als Lego zelf, hoor je mij niet.
Lego is inderdaad duur. Ik kan het weten, omdat ik zelf ook nog steeds Lego koop (de grote modellen van Technic.)

Lego is na jaren nog gewoon goed, iets wat ik over de namaak slechte dingen hoor.

Ik ben ook van mening dat je gelijk na de koop plezier ervan moet hebben, maar jaren later ook. En dat is bij de namaak nog lang niet het geval.

Je zou kunnen zeggen dat de namaak voor de korte termijn plezier gemaakt wordt en Lego voor de lange termijn plezier. Daarom is namaak ook veel goedkoper.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

BBCS schreef:
Mechwarrior94 schreef:Het gaat niet om of het namaak is of niet, het gaat erom of je er plezier mee hebt. Daar is het uit eindelijk voor gemaakt, niet voor een discussie van namaak of echt :wink:
Ik ben het daar niet mee eens.

Als namaak net zo goede kwaliteit is als Lego zelf, hoor je mij niet.
Lego is inderdaad duur. Ik kan het weten, omdat ik zelf ook nog steeds Lego koop (de grote modellen van Technic.)

Lego is na jaren nog gewoon goed, iets wat ik over de namaak slechte dingen hoor.

Ik ben ook van mening dat je gelijk na de koop plezier ervan moet hebben, maar jaren later ook. En dat is bij de namaak nog lang niet het geval.

Je zou kunnen zeggen dat de namaak voor de korte termijn plezier gemaakt wordt en Lego voor de lange termijn plezier. Daarom is namaak ook veel goedkoper.
Het namaak spul is inderdaad niet qua kwaliteit het zelfde, dat kan en mag je ook niet verwachten zo snel al. Simpel weg onmogelijk, het budget van LEGO is velen keren groter dan al die namaak bedrijven bij elkaar. Dus dat is niet echt een eerlijk argument. Ik koop ook nog steeds LEGO, zowel normaal als technic. Zal je mij ook niet over horen, ik raad het juist aan dat iedereen met LEGO of een dergelijk bouw speelgoed bezig is. Het is goed voor de hersenen en je vingers worden er ook beter van.

De kwaliteit van LEGO is misschien goed, maar na hun Amerikaanse avontuur sinds 1995 ging het echter wel berg afwaards. Aangezien de Amerikanen een geheel andere smaak heeft dan de rest van de wereld. Tuurlijk, de vele nieuwe onderdeel types zijn welkom natuurlijk, maar als het tenkosten moet gaan van het bouw plezier is het nou niet echt welkom.

En dan al die enorme blokken zijn gemaakt omdat ze bang zijn voor de Amerikaanse gekken die iets doms doen met bijvoorbeeld LEGO onderdeeltjes, en LEGO gaan aanklagen omdat er niet op de verpakking staat dat het niet mag. En wij als de rest van de wereld moesten daar voor boeten.

Dat er nu dan kapers op de kust liggen, is mij geen verrassing en zeker ook niet ongewenst. Ze hebben misschien veel te verbeteren, maar moet wel eraan denken dat plastic nog altijd van olie gemaakt word. Geen olie = geen LEGO.

Nog beter gezegt, LEGO blokjes zijn gemaakt van "Acrylonitrile butadiene styrene", zoek maar eens op wiki wat het is (Engels geeft de meeste info).

Francois G
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2011 13:01

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Francois G »

Sluban immitatielego past niet zo goed en blijft niet lekker zitten. Daardoor valt het snel uit elkaar, wat vooral bij bewegende onderdelen (auto, koets) erg lastig is. M'n dochter merkte het meteen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Spam of niet, maar ik heb nog nooit een imitatie lego gezien dat maar in de schaduw kan staan van het origineel. Het is niet voor niets goedkoper. Kwaliteit heeft een prijs.

Sijlaarjp
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2011 21:58

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Sijlaarjp »

Ik vind Sluban een grote teleurstelling. We hebben 2 kinderen en zij hebben beide een middel grote doos afgelopen weekend voor hun verjaardag ontvangen. Helaas zit er voor beide kinderen een nog grotere doos in de Sinterklaaszak. We hebben hier weken voor gespaard bij de lokale supermarkt.
Vanavond het kasteel geprobeerd in elkaar te zetten. Ik heb het na 2 uur drukken, klooien, alles weer uit elkaar halen, als het al niet spontaan in elkaar viel opgegeven. Wat een rommel.
Ik raad iedereen aan om dan maar een minder grote doos maar wel kwalitatief goed lego te kopen. Alle waar naar zijn geld maar Sluban wil ik nog niet gratis.
Anneke

npbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2011 21:49

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door npbosch »

Met sinterklaas 3 dozen Sluban voor de kinderen gekocht. Wat een rotzooi. En wat een verschil met Lego (waar we al erg veel van hebben). 2 dozen waren niet compleet. Dat hebben we met lego nog nooit meegemaakt (en als het zo is krijg je ze via de lego site nagestuurd).
Het blijft soms moeilijk aan elkaar zitten. Bij de tank buigen de voorste en achterste wielen meteen af bij het opleggen van de rupsbanden (agv een zeer gammele constructie) waardoor deze niet meer te gebruiken zijn.
Dus ben verstandig, beter een kleiner doos Lego dan een grotere doos sluban.

darh
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 15:51

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door darh »

Ik koop regelmatig Sluban. Ik ben tevreden. Het is geen Lego maar het is zeker een goed product. De kinderen vermaken zich prima met Sluban. Ook mij is een keer overkomen dat er wat blokjes miste. Ik heb deze keurig nageleverd gekregen. Gewoon een mailtje naar de importeur. Nogmaals Sluban is zeker aan te raden!

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Naleveren doet Lego ook. Niet dat er ooit blokjes missen in een echte Lego doos, maar als je blokjes kwijt bent, sturen ze het ook nog wel gratis op.
En al zou je ervoor moeten betalen, duur zijn ze niet.

leonied
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 16:57

Re: Immitatie Lego Sluban Big Blocks

Ongelezen bericht door leonied »

Weinig ervaring met de kleine blokjes, omdat mijn kinderen daarvoor nog te jong zijn. Voor sinterklaas hadden wij een alternatief gevonden voor duplo. Ontzettend leuk spul en vonden wij, erg goedkoop. Een thomas de trein aangeschaf, de kleinste van de twee om eerst maar eens te kijken of het past en blijft zitten met echte duplo. En echt ik on het verschil niet merken hoor. Wat ben ik hier blij mee (voor de portemonnee dan) en vooral mijn kinderen, die spelen er nu al weer een paar weken mee en nog steeds blijft het goed.
ik heb het gevonden op:
[commerciële link verwijderd door de moderator]


groetjes
Leonie
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2011 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten