LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Famosa Disney Princess Projector

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
brabo74
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2008 10:12

Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door brabo74 »

De OmaSint heeft afgelopen week een Famosa Disney Princess Projector in de schoen van mijn oudste dochter gedaan.

Na wat in elkaargezet en batterijen in het apparaat te hebben gedaan, de eerste vel papier eronder gelegd. wat denk je: niets te zien!
Blijkt dat je de lens nog scherp moet stellen. dat ook gedaan maar nog steeds niets te zien!!

Blijkt dat je om de afbeelding enigzins goed te kunnnen zien in een volledig duistere kamer moet gaan zitten, want de lamp is niet sterk genoeg.

en dan nog is de afbeelding niet scherp op het papier te krijgen.

Dit ding gaat wat mij betreft terug in de zak naar Spanje, wie heeft er een idee hoe het apparaat wel goed te laten werken?

PS: ja, er zijn nieuwe batterijen gebruikt
PPS: alleen nuttige tips

nonne
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:42

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door nonne »

Ook bij ons heeft de Sint een disney princess projector gebracht. Wat een teleurstelling !! alleen wanneer je het plastic plaatje zonder frame tegen het lampje duwt zie je iets van een randje op het papier( wit papier ) maar dan kom je als klein meisje snel handen tekort. Volgend jaar maar iets vragen zonder batterijen.

Daphteda
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2009 20:21

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door Daphteda »

mijn dochter heeft deze projector van de kerstman gekregen,
allereerst had ze de mega projector, kapot na een kwartier een nieuwe gekregen, ook een kwartier gebruikt kapot!
nu heb ik deze ingeruild voor de andere projector om jurken mee te maken een kwartier en het lampje was zo zwart als roet!!!

en dan ga je zoeken naar nieuwe lampjes ...nergens te vinden, of te weing watt of het armatuur is het groot past het niet in de houder.

echt waardeloos om een enkeltje naar de noordpool te geven, dat ding!!!!

[/b]

Naccie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2009 19:46

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door Naccie »

Mijn dochter heeft deze voor haar 7e verjaardag gekregen.
Ze wilde het al zolang. Maar ohhh wat een teleurstelling.
Had wel de 3 eerdere reacties hier gelezen...maar verder niks negatiefs gevonden hier op internet.
Alleen met de lamp er direct boven, was er iets op het papiertje te zien.
De plastic schijfjes die je in de projector moet doen, het liefst door een volwassene..met geduld dus....
Maar als je de projector op de andere manier wilde gebruiken, kwam deze zelfs niet door een 40 grams papiertje heen. Na 20 minuten, deed de lamp het plots niet meer.
Ik zat er zelf al die tijd bij...er was echt niks gebeurd.
Met de projector en de nwe batterijen terug naar Intertoys geweest, het verhaal verteld. Ik mocht kiezen geld terug of een andere...dat was een makkelijke keuze.
Geld terug, projector weg.
Echt geloof me...begin er niet aan, dat bespaart je een hoop gedoe.

Muizelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2009 18:07

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door Muizelaar »

Had ik maar eerst dit forum gelezen voor we dit kado voor onze dochter voor Sint kochten.
Het lampje heeft het precies 5 minuten gedaan, scherp stellen van de lens is lastig voor een kind en de plaatjes erin schuiven gaat ook niet echt handig.
Waardeloos ding en met slechte prijs/kwaliteit verhouding.

JanD1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 20:37

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door JanD1974 »

Hallo,
ook mijn dochter heeft van Sinterklaas de Famosa Disney Prinses Projector gekregen. En ook ik was geschokt door de slechte kwaliteit van de projectie.
Onscherp en een hele rare gekke vlek in het midden van de projectie, aleen de randen van het plaatje zijn goed maar daar heb je niet veel aan als al het interessante van het geprojecteerde plaatje zich in het midden afspeeld.
Na het lezen van dit forum zakte mij de moed in de schoenen want: ruilen heeft geen zin (ik krijg er dezelfde "troep"voor terug) EN geld terug is ook geen optie want m'n kind heeft nu eenmaal d'r hoop gevestigd op dit op zich leuke speeltje. Bovendien... Sinterklaas heeft natuurlijk het bonnetje niet meer.

Gelukkig ben ik zelf niet onhandig met een schroevendraaier, dus ik heb het apparaatje even open gemaakt. Wat schertst mijn verbazing, je kunt de lens inderdaad afstellen (waarom staat dit niet duidelijk op het apparaat of de doos, lijkt me nogal cruciaal voor een projector). Het afstellen gaat moeizaam want de plastic onderdelen klemmen flink maar met wat geduld lukt dit wel (let wel het apparaat is reeds gedemonteerd). Dit is nu dus optimaal afgesteld maar het lost het probleem slechts voor een deel op want de gekke vlek blijft.
De gekke vlek is afkomstig van de "difuser", in een echte projector is dit een stukje "melkglas" maar het mag niets kosten dus de producent gebruikt hiervoor een stukje ruw gemaakt plastic. Een difuser heeft als taak het licht beter te verspreiden over de "dia". Echter in mijn geval geeft dit meer verstoring dan dat het helpt, dus als die er uit gehaald word dan word het al een heel stuk beter.

Het lampje, sommige mensen claimen dat dit lampje snel kapot gaat... dat is ook geen wonder want het is een lampje bedoeld voor een spanning van 4.8V, met 4 volle batterijen heb je minstens 6V. Dit lijkt een kleine stijging maar pas op, want het vermogen in de lamp is bij 6V al gestegen tot 156% (flink teveel dus). Een gloeilamp kan hier heel slecht tegen, dus niet gek dat het dan ook snel kapot gaat. En is het echt nodig, nee want het ding is nog steeds niet geschikt voor gebruik bij daglicht. Vervang het lampje door een 6V/2.4Watt fietslampje (te koop bij elke fatsoenlijke fietsenwinkel). Het verschil in lichtopbrengst is nauwelijks zichtbaar maar de batterijen en vooral het lampje gaan veel langer mee. In een goed verduisterde kamer (slaapkamer met gordijnen dicht of 's avonds na 17:00 in de december dagen) werkt het apparaat voldoende helder voor urenlang speelplezier.

Dus beste ouders/verzorgers, als u uw kind niet wilt teleurstellen of geen zin heeft om WEER langs de speelgoedwinkel te gaan... neem de schroevendraaier ter hand en in 30 minuutjes maakt u uw kind een heel stuk blijer.
Want DAT is tenslotte waar het echt om gaat bij speelgoed, is het niet?

Jan

ema2010
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 13:46

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door ema2010 »

Geweldig om alle reacties op de Famosa projector te lezen. Ik zou graag eens willen weten hoe deze mensen met dit apparaat hebben gewerkt. Wij hebben onze dochter dit kado gegeven op 2e kerstdag voor haar verjaardag. Wij hebben inmiddels alle vele leuke jurkjes met haar gemaakt. De projector is duidelijk zichtbaar zelfs als je kamer door zonlicht goed verlicht wordt. Enigste nadeel dan is het constant op scherp afstellen. Maar dat is een handeling van 10 sec. en je kunt weer verder. Bij ons hoeven we in ieder geval geen lichten uit te maken, gordijnen te sluiten en o ja na veelvuldig gebruik is de projector nog steeds intact.
Wat ons betreft een is dit een hartstikke goed en functioneel apparaat mits je er mee overweg kunt en de beschrijving goed leest.

Top kadootje dus.

peterst
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010 22:53

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door peterst »

In het begin hadden wij ook problemen met het scherp stellen van de projector en ook nog zo'n akelige ronde vorm in het midden, welke hindert bij het overtrekken en het niet goed zichtbaar kunnen krijgen van het voorbeeld. Maar dit alles behoort nu tot het verleden dankzij mijn technische broer Hij heeft het gefixt en nu is alles goed. Alleen is er een volgende probleem. We zouden leuke jurkjes maken voor de dames, zijn er geen voorbeelden bijgeleverd, zodat we ze niet kunnen overtrekken. Is er iemand die dit voor mij kan kopieeren op doorzichtig papier (sheetpapier). Ik heb namelijk geprobeerd om naar Famosa te mailen via hun contacta maar voordat ik daar verbinding krijg ben ik volgend jaar nog bezig ben ik bang.

ema2010
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 13:46

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door ema2010 »

ik heb voorbeelden van alle onderdelen van elk jurkje. Ik neem aan dat deze toch in uw doos aanwezig waren?? Indien dit niet het geval is wil ik die wel kopieeren voor u.

Groetjes Eugene

peterst
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010 22:53

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door peterst »

.Beste Eugene,

Helaas zat in onze doos geen voorbeelden van jurkjes. Ik zou het mooi vinden dat je deze voor mij wil kopieeren.
groetjes Hendrika

ema2010
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 13:46

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door ema2010 »

stuur mij op email adres [email protected] uw gegevens en ik kopieer ze voor u en stuur ze u op.
Gr. eugene

chantaldb
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:50

Re: Famosa Disney Princess Projector

Ongelezen bericht door chantaldb »

de discussie is alweer even over zie ik, maar ik doe toch nog even een poging. Heb via MP deze disney projector gekocht (had ik toen deze berichtjes maar gelezen) en ja hoor, niet scherp te stellen.
Persoon 'Petersz' geeft aan dat handige broer het gefikst heeft, ik vroeg mij af, hoe dan?
Dan gaan we dat ook maar proberen.
Alvast bedankt.

Gesloten