LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit verschuilt zich achter garantie Activision.

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
harrieknakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 18:33

Bart Smit verschuilt zich achter garantie Activision.

Ongelezen bericht door harrieknakker »

Ik heb in december 2009 voor de de Wii spelcomputer een Guitar Hero Band gekocht bij Bart Smit. Nu blijkt dat 1 gedeelte van het drumtoestel stuk is gegaan. Ik heb Activision gebeld en gemaild voor evt. garantie. Maar die blijven volhouden dat het garantietermijn 6 maanden is.
Dus heb ik contact opgenomen met Bart Smit. En heb ik gezegd dat ik 2 jaar garantie heb, maar die zeggen letterlijk:"Het bepalen van de garantie termijn is o.a. afhankelijk van de waarde, het beoogde gebruik van het artikel etc. Als een langere garantie termijn van toepassing is er sprake van omgekeerde bewijslast. De gebruiker dient aan te tonen dat het defect niet door eigen toedoen is veroorzaakt, veelal een moeilijke en niet mogelijk. De verkopende partij, Bart Smit is gebonden aan de betreffende garantie termijn zoals door de licentie houder is opgelegd. Wij zijn ons ervan bewust dat het een grote teleurstelling voor u is om te vernemen dat het artikel niet onder de garantie kan worden vervangen.
Dit is toch van de zotte dat zo'n groot winkel concern zich verschuilt achter deze lariekoek. Dus wordt je met een kluitje het riet weer ingestuurd. Ik zou zeggen: bedenk goed sinterklazen, voordat je weer hopen geld gaat besteden bij Bart Smit.

MAXIEM

Re: Bart Smit verschuilt zich achter garantie Activision.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

harrieknakker

Deze firma is berucht vanwege het niet toepassen van de wettelijke consumentenregels uit het BW7. Allereerst kan het inderdaad zo zijn, dat er maar een half jaar garantie zit op dit produkt. Wettelijk is dat gewoon toegestaan in Nederland. De fabrieksgarantie staat echter juridisch gezien helemaal los van de wettelijke bescherming die je als consument hebt nadat de eerste 6 maanden zijn verstreken. Ook dan is de verkoper nog steeds verplicht om naar rato defecten te herstellen als die onweerlegbaar niet door de gebruiker (koper) zijn ontstaan. Welliswaar ligt de bewijslast dan bij de koper, maar meestal is best aannemelijk te maken dat het bijvoorbeeld een produktfout is. Als je dat laatste kunt aantonen dan dient deze fraaie firma op basis van het levensduurprincipe naar rato bij te dragen aan de herstelkosten.

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bart Smit verschuilt zich achter garantie Activision.

Ongelezen bericht door dhc »

@read:

toon even middels een link aan waar jij je mening op baseert.....
Allereerst kan het inderdaad zo zijn, dat er maar een half jaar garantie zit op dit produkt. Wettelijk is dat gewoon toegestaan in Nederland
Dan is dat dus zo!
Weet je trouwens dat een drumstel gebruikt wordt om op/mee te slaan?
Zou het misschien kunnen zijn dat door (veelvuldig) gebruik het onderdeel stuk is gegaan en dat daarom Bart Smit niet overgaat tot vegoeding/reaparatie/vervanging?

Doe mij eens een plezier: reageer eens op vragen die aan jou gesteld worden, ik weet dat dat niet je sterkste kant is maar het zou je imago als fraaie deskundige sieren.......
Mocht je dat niet kunnen/willen dan ben je inderdaad degene waar ik je voor hou:
Een hoop gebakken lucht....
Laatst gewijzigd door dhc op 10 okt 2010 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bart Smit verschuilt zich achter garantie Activision.

Ongelezen bericht door henk51 »

En heb ik gezegd dat ik 2 jaar garantie heb
Die kreet komt elke keer weer voorbij,en moet elke keer weer uitgelegd worden,
dat de europesche garantie regeling in nederland niet geld.In de nederlandsche wet staat niet hoeveel wettelijke garantie u heeft.(bron consuwijzer) raadpleeg voor meer informatie de consuwijzer site.


gr Henk .

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Bart Smit verschuilt zich achter garantie Activision.

Ongelezen bericht door Wim2007 »

MAXIEM schreef:Deze firma is berucht vanwege het niet toepassen van de wettelijke consumentenregels uit het BW7.
Daarvan lijkt in dit geval geen sprake. De wettelijke garantietermijn is inderdaad afhankelijk van de waarde en het beoogde gebruik van het artikel. En vanaf een half jaar na aankoop dient gebruiker dient aan te tonen dat het defect niet door eigen toedoen is veroorzaakt indien dit door de verkoper wordt betwist. Alleen onjuist is de bewering of suggestie dat de verkoper met betrekking tot de wettelijke garantie zou zijn gebonden aan afspraken met derden. Dat kan hooguit het geval zijn voor aanvullende fabrieksgarantie (en wat die voorwaarden zijn, zal aan de koper duidelijk gemaakt moeten worden als onderdeel van de garantievoorwaarden).

Gesloten