Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
leksie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2022 13:13

Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door leksie »

Hallo ,
Kort geleden een fles afwasmiddel dreft gekocht .
Echter , het bekende rode spuitdopje is gewijzigd in een hardplastic "anti-lek" dop en veel groter .
Dit gaat niet helpen onze plastic soep te verminderen .
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde hiervan is .
Bijlagen
AHI_43545239383434363830.jpg
(60.34 KiB) 2491 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
AHI_43545239373132323231.jpg
(57.27 KiB) 2491 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop gewoon een ander merk met een dopje zoals u het wil hebben.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Maar je zag toch in de winkel al dat er meer plastic was gebruikt? Waarom koop je het dan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door moederslink »

Het punt vd TS is natuurlijk waarom méér plastic op een product plaatsen terwijl we er naar streven minder plastic te willen gaan gebruiken.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door PGros »

Tja, misschien is de fles wat strakker en dunner vormgegeven zodat er wat plastic overbleef voor de grotere dop en is er dus evenveel plastic gebruikt. (vergeet dit maar)
Maar het is ook onzin want de andere fles met rode dop hou je alleen op zijn kop om wat te gebruiken en dan zet je hem weer recht en lekt hij ook niet. Dus wat heeft zo'n anti-lek dop voor nut?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door scontra »

leksie schreef:
13 jun 2022 13:25
Hallo ,
Kort geleden een fles afwasmiddel dreft gekocht .
Echter , het bekende rode spuitdopje is gewijzigd in een hardplastic "anti-lek" dop en veel groter .
Dit gaat niet helpen onze plastic soep te verminderen .
Vreemde vraag, aangezien ik aanneem dat u de lege fles met het 'anti-lek' ** dopje niet in de vrije natuur zal dumpen, maar simpelweg samen met uw overige plastic afval via de blauwe kliko of speciale zak zal meegeven aan de vuilophaaldienst in uw Gemeente.

**het anti-lek is het doel van de verandering, uw afwasmiddel gaat daardoor nog veel langer mee dan het tot nu toe heeft gedaan, dat maakt uw dagelijkse afwasbeurt nog goedkoper dan het al was.

angel1978
Berichten: 11067
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je je druk maakt om plastic, zou ik me vooral druk maken om de plastic fles ipv de dop

riddert
Berichten: 2143
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door riddert »

Gebruik van plastic is niet zo'n probleem, als je het maar recycled. En dat gebeurt met een consumenten verpakking afwasmiddel lijkt me.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PGros schreef:
13 jun 2022 19:16
Maar het is ook onzin want de andere fles met rode dop hou je alleen op zijn kop om wat te gebruiken en dan zet je hem weer recht en lekt hij ook niet. Dus wat heeft zo'n anti-lek dop voor nut?
Als je hem op de kop houdt duurt het een tijd voordat alles beneden is, zet je hem altijd op zijn kop dan is het al beneden, dus je met deze manier zul je een paar druppels afwasmiddel meer hebben. Als je hem naar beneden zet dan gaat hij zonder anti-lek dop lekken, dus daarom zit de anti lek-drop erop.

Het gebruikte plastic is gewoon te recycleren en gezien je veelal binnen je afwas doet komen dit soort verpakkingen niet veel als straatvuil voor zoals bijvoorbeeld rietjes en PET flessen. Naar mijn mening is het topic dus een beetje zinloos.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

moederslink schreef:
13 jun 2022 19:10
Het punt vd TS is natuurlijk waarom méér plastic op een product plaatsen terwijl we er naar streven minder plastic te willen gaan gebruiken.
Maar TS doet eerst mee aan meer plastic gebruiken om er vervolgens over te klagen. Als je minder plastic wilt gebruiken zijn er voldoende alternatieven.

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Jablan »

De rode anti-lekdop heeft hetzelfde model als de dop van de grootverpakking P&G Professional Dreft/Fairy. Lijkt mij een kleine besparing op de productiekosten.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
13 jun 2022 19:29
Vreemde vraag, aangezien ik aanneem dat u de lege fles met het 'anti-lek' ** dopje niet in de vrije natuur zal dumpen, maar simpelweg samen met uw overige plastic afval via de blauwe kliko of speciale zak zal meegeven aan de vuilophaaldienst in uw Gemeente.
Als die aanname juist was, hadden we geen plastic zwerfafval.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij gaat het ook om onderscheid te maken tussen de twee soorten Dreft. De "normale" varianten zitten in de rechtopstaande fles met de rode dop. De "Max Power" varianten zitten in de fles met de antidruppeldop. Het lijkt er niet op dat alle normale rode doppen nu ineens vervangen zijn/worden door die antidruppeldop.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door PGros »

16again schreef:
14 jun 2022 06:43
scontra schreef:
13 jun 2022 19:29
Vreemde vraag, aangezien ik aanneem dat u de lege fles met het 'anti-lek' ** dopje niet in de vrije natuur zal dumpen, maar simpelweg samen met uw overige plastic afval via de blauwe kliko of speciale zak zal meegeven aan de vuilophaaldienst in uw Gemeente.
Als die aanname juist was, hadden we geen plastic zwerfafval.
Denk dat de aanname wel goed is. Zwerfafval komt voornamelijk van verpakkingen die meegenomen worden op uitstapjes en daarna weggegooid worden in de natuur. Of netjes in de prullenbak maar eruit waait. Of verloren wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik meen in een van de levensmiddelen bladen te hebben gelezen dat de fabrikant achter dit soort flessen, voor deze iets meer gerecyled materiaal als grondstof kan gebruiken, met dezelfde transparantie als de oude fles.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zou je eigenlijk zo'n 'antilek-dop', beter gezegd; antilek-ring gewoon los moeten kunnen kopen/bestellen, dwz dat hij oneindig bruikbaar is. Dan volstaat de 'rode dop' op iedere verpakking, en als het om het laatste restje gaat, zet je de fles op zijn kop de antilek-ring. Dan zou ik een groene doen voor voedingsmiddelen (veilig) en een rode voor schoonmaakmiddel en dergelijke (gevaar).

*Gat in de markt*

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gooi de inhoud gewoon zelf over in een doseerpomp of iets dergelijks. Zoals spul om je handen te wassen. Kan je volstaan met een simpele draaidop.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
13 jun 2022 19:10
Het punt vd TS is natuurlijk waarom méér plastic op een product plaatsen terwijl we er naar streven minder plastic te willen gaan gebruiken.
In de plastic bak en het gaat weer gebruikt worden. Er zijn topics die zo onnodig zijn. Snap uberhaupt niet dat TS dit gekocht heeft.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zamel dit soort doppen al sinds jaar en dag apart in, omdat ze gesepareerd simpelweg meer geld waard zijn dan wanneer het bij het reguliere afval verzameld wordt. De opbrengst komt terecht bij de KNGF.

De hulp- en geleidehonden en hun trainers/ baasjes zullen je dankbaar zijn ;)


Afbeelding

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik doe altijd een scheutje water in de fles als het afwasmiddel bijna op is. Daarmee kan ik weer verscheidene keren afwassen. Dan nog een keer halfvol met warm water en even schudden; dan kan ik nog een keer afwassen. Daarna is de fles echt helemaal leeg en kan hij bij het plasticafval.

Plaats reactie