LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camel active Schoenen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Thomas van Veghel

Camel active Schoenen

Ongelezen bericht door Thomas van Veghel »

Ik heb jullie advies nodig… de volgende situatie doet zich voor :

Ik heb op 19 oktober bij zaak X een paar nieuwe Camel Active schoenen gekocht (half hoge laarzen met een ritssluiting aan de zijkant). Precies een week later breekt het treklipje van de ritssluiting af (je weet wel het hangertje aan de rits). Ik terug naar zaak X en die zouden kijken wat ze er aan kunnen doen. 4 dagen later telefoon.. ik schoenen weer ophalen. Het was een bekend probleem en er zou een nieuwe ritssluiting worden opgestuurd.. for the time being hadden ze provisorisch het hangertje waar aan de rits gemonteerd (wel heel provisorisch want het hangertje was er na twee dagen al weer af ). Maar ze hadden contact gehad met de importeur en die zouden zo spoedig mogelijk een nieuw hangertje toe sturen. Dus ik maar wachten en na twee weken toch maar weer eens langs gegaan.. ja ze hadden er niks meer van gehoord dus ze zouden nog eens bellen en als de nieuwe ritssluiting binnen was zouden ze me bellen… weer twee weken later.. nog niks gehoord.. ik dus weer naar zaak X.. precies hetzelfde verhaal.. inmiddels is het eind december en had ik er wel genoeg van.. dus zelf maar initiatief genomen en contact gezocht met Camel. Camel mailt terug met excuses voor het ongemak en geeft me het nummer van de importeur van Camel in Nederland en de naam van de verantwoordelijke persoon. Inmiddels is heet reeds januari en zit ik dus al ruim 11 weken met die kapotte schoen, ze lopen verder goed maar het is best een gekloot om die rits dicht te krijgen.

Goed, ik dus bellen naar die man bij de importeur van Camel Active in Nederland. Hij hoort mijn verhaal aan en geeft inderdaad aan dat het een bekend probleem is. Vervolgens vertel ik dus dat ik al 11 weken wacht op een nieuwe ritssluiting. Hierop antwoord hij dat hij dat niet snapt want die rits is niet meer te maken. Hij vertelt vervolgens dat zaak X de schoen meteen terug had moeten nemen en dat ik dan een nieuw paar had gekregen. Hij vervolgt dat dat nu een beetje lastig zal worden omdat de schoen zowel in Nederland als in Duitsland niet meer op voorraad ligt wat dus betekent dat ik mijn geld terug zou moeten krijgen.

Ik dus weer naar zaak X, hele verhaal uitgelegd (want stond natuurlijk weer iemand anders achter de balie). Eerst begint ze te vertellen dat ze weer contact hebben gehad en dat de ritssluiting onderweg is… ik maar meteen mijn schoen laten zien.. en ja inderdaad zegt ze dat is niet meer te maken.. dat had ik je meteen wel kunnen vertellen.. ja hallo mevrouw daar heb ik niks aan.. jullie houden me hier nu al 12 weken aan het lijntje en nu zeg je ineens dat het niet meer te maken is.. Dus ik vertel verhaal dat ook de man van Camel verteld en vraag haar wat we nu moeten doen. De enige oplossing volgens haar is dat ze de schoenen nu alsnog terug nemen en ze opsturen en vervolgens krijg ik mijn geld terug….

Maar daar ben ik het eigenlijk niet mee eens.. Door de fout van Zaak X loop ik nu al 12 weken rond op die schoenen, als ze nu meteen terug hadden genomen had ik allang een nieuw goed paar gehad, doordat zij een fout zijn begaan moet ik de schoenen inleveren en krijg ik mijn geld (pas na een week of langer omdat schoenen eerst opgestuurd moeten worden) terug. De schoenen zitten echt heerlijk, niks verkeerds over de schoenen. Aangezien ik altijd best lang op zoek ben naar schoenen ben ik blij dat ik eindelijk een goed paar heb gevonden.

Wat nu te doen ? Ik kan de schoenen gewoon terug geven en vervolgens wachten tot ik het geld terug krijg en dan maar hopen dat ik weer een paar fijne schoenen tegen kom of … en daar heb ik jullie advies nodig.. ik zelf ben niet zo’n fan van de reeds beschreven oplossing omdat het geen oplossing is naar mijn mening, ik ben van mening dat zaak X in de fout is gegaan en dat daar iets tegen over moet staan… dus what to do ???

Caroline

Re: Camel active Schoenen

Ongelezen bericht door Caroline »

Allereerst bij jezelf nagaan of je kunt verderleven met het ritsprobleem, omdat de schoenen verder goed lopen. Is het antwoord op die vraag nee, dan moet de winkelier je geld direct teruggeven en mag zich in deze niet verschuilen achter importeur. Jij hebt zaken gedaan met hen en als je deze week naar de uitzending hebt gekeken, weet je dat de consumentenbescherming in Nederland goed geregeld is. Gewoon standhouden en je niet door andere klanten uit de winkel laten jagen, maar voor je naar de winkel gaat, eerst voor je zelf heel duidelijk besluiten wat je wilt, want zolang je zelf nog twijfelt over wel of niet houden, kom je niet sterk over.

Gesloten