LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Ronetta
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2017 11:13

Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Ronetta »

Leerplichtig zijn en niet aangenomen worden op MBO vanwege "beperking"

3 april hadden jullie het onderwerp zorgplicht op MBO. Mijn dochter is bijna 16 jaar, heeft PDD-nos en overgewicht, waarvoor we al jaren onder behandeling zijn. Ze heeft bijna haar VMBO-TL diploma (hoewel ze HAVO citoscore heeft, maar dit prikkelt haar teveel), maar is nu al 3x door 3 scholen afgewezen voor een MBO opleiding!!
Het ministerie van Onderwijs zegt dat er een goede gegronde reden moet zijn voor uberhaupt een afwijzing. Maar scholen kunnen van alles verzinnen om iemand niet toe te laten.
Het Koning Willem 1 college te Den Bosch (ook bekritiseert in de uitzending van 3 april j.l.) was de laatste opleiding waar ze afgewezen is, en de enige reden die opgegeven werd, was dat haar houding niet bij de opleiding paste.... Ik vroeg of ik gebeld kon worden om nadere uitleg (na al 2x zelf gebeld te hebben) maar moet nog steeds een telefoontje krijgen van de studie-adviseur. [naam door Moderator verwijderd]

Dan is je dochter leerplichtig en wil ze verder leren, maar kan ze nergens terecht en ze zal vast niet de enige zijn!
Dit kan toch niet in Nederland?!

NeoDutchio
Berichten: 12362
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U merkt het, het kan wel in Nederland.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door bprosman »

was dat haar houding niet bij de opleiding paste
Neem aan dat ze dit niet verzinnen. Van de andere kant, het "bel ons niet wij bellen u ook niet" beleid van het KW1 herken ik wel toen we een paar jaar geleden op zoek waren naar stagiaires of iemand die een afstudeeropdracht wilde doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ronetta schreef:Leerplichtig zijn en niet aangenomen worden op MBO vanwege "beperking"

3 april hadden jullie het onderwerp zorgplicht op MBO. Mijn dochter is bijna 16 jaar, heeft PDD-nos en overgewicht, waarvoor we al jaren onder behandeling zijn. Ze heeft bijna haar VMBO-TL diploma (hoewel ze HAVO citoscore heeft, maar dit prikkelt haar teveel), maar is nu al 3x door 3 scholen afgewezen voor een MBO opleiding!!
Het ministerie van Onderwijs zegt dat er een goede gegronde reden moet zijn voor uberhaupt een afwijzing. Maar scholen kunnen van alles verzinnen om iemand niet toe te laten.
Het Koning Willem 1 college te Den Bosch (ook bekritiseert in de uitzending van 3 april j.l.) was de laatste opleiding waar ze afgewezen is, en de enige reden die opgegeven werd, was dat haar houding niet bij de opleiding paste.... Ik vroeg of ik gebeld kon worden om nadere uitleg (na al 2x zelf gebeld te hebben) maar moet nog steeds een telefoontje krijgen van de studie-adviseur.

Dan is je dochter leerplichtig en wil ze verder leren, maar kan ze nergens terecht en ze zal vast niet de enige zijn!
Dit kan toch niet in Nederland?!
Voldoet ze aan de voorwaarden voor toelating? Of heeft het iets te maken dat er misschien extra zorg en een speciaal traject voor je dochter moet worden aangeboden? Veel scholen hebben daar niet het budget of personeel voor in huis.

Als ze "gewoon" kan meedraaien en de studie in een richting is waarbij PDD-NOS niet een groot obstakel is zouden ze haar toch gewoon moeten aannemen. Echter kan het wel een verklaring zijn voor de afwijzing; eventueel omdat de studie in een richting is waarbij sociale vaardigheden belangrijk worden geacht bevoorbeeld.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wat hier gebeurt mag, volgens mij, officieel niet. Maar scholen hebben veel macht tegen de onwetende burger. Die macht spelen ze maar al te gemakkelijk uit. U heeft hier nu ervaring mee. Maar of scholen daar zomaar mee weg komen, is een tweede vraag. Om dit antwoord kort te houden adviseer ik u de volgende website eens te raadplegen en hier een klacht in te dienen tegen alle scholen waarvan u een afwijzing ontvangen heeft.
https://onderwijsgeschillen.nl/doelgroe ... verzorgers .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BreejKC schreef:Wat hier gebeurt mag, volgens mij, officieel niet. Maar scholen hebben veel macht tegen de onwetende burger. Die macht spelen ze maar al te gemakkelijk uit.
Op dit punt kun je deze conclusie helemaal niet trekken.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door angel1978 »

Julie4444 schreef:
BreejKC schreef:Wat hier gebeurt mag, volgens mij, officieel niet. Maar scholen hebben veel macht tegen de onwetende burger. Die macht spelen ze maar al te gemakkelijk uit.
Op dit punt kun je deze conclusie helemaal niet trekken.
Sterker nog, het is compleet onwaar...
Het geeft vooral aan dat men echt geen idee heeft waar het hier nu echt over gaat.

Ronetta
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2017 11:13

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Ronetta »

Het ministerie van onderwijs zegt dat een school iemand alleen mag afwijzen als er een duidelijk geformuleerde en gegronde reden is en als er bij een opleiding speciale eisen worden gesteld maar dit moet van tevoren al duidelijk aangegeven zijn op de website.

Mijn dochter voldoet aan alle eisen. Dat stond ook in de uitnodigingsbrief.
Maar na de kennismakingsdag en presentatie waar ze overigens niet veel afweek van de andere kandidaten, hebben we 2 weken gewacht op de uitslag
Omdat we op woensdag 8 maart nog niets vernomen hadden en ik als ouder op donderdag 9 maart verwacht werd op de kennismakingsavond van aangenomen leerlingen ben ik zelf gaan bellen. Eerst werd er vaag gedaan men kon niet in het systeem. Een half uur later belde men op en kreeg ik als antwoord dat ze afgewezen was. Reden? Dat las ik wel in de brief....
We hebben ruim 2 weken gewacht op die brief Ik heb dus weer gebeld. Zou weer teruggebeld worden door studie-adviseur. Maar noppes. Uiteindelijk de brief ontvangen waar alleen in staat dat de houding niet past....
Ik ben juist blij dat mijn dochter met PDD nos juist WEL op sociaal gebied meekan.
Het is puur hulp bij organiseren en plannen. Dat moet toch wel re doen zijn?

Op een school in Arnhem is ze afgewezen om de vage reden dat ze geen motivatie zou hebben.
Terwijl dit juist haar eerste keus opleiding was en ze bereid was elke dag van Waalwijk naar Arnhem te willen reizen....
onzin dus!

Scholen zijn zich niet bewust van het leed wat ze aanrichten op het gebied van motivatie en zelfvertrouwen bij deze toch al kwetsbare kinderen!

Sorry voor de grote lap tekst .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ronetta schreef:Het ministerie van onderwijs zegt dat een school iemand alleen mag afwijzen als er een duidelijk geformuleerde en gegronde reden is en als er bij een opleiding speciale eisen worden gesteld maar dit moet van tevoren al duidelijk aangegeven zijn op de website.
Dat is leuk maar doet even niet ter zaken. De wet passend onderwijs is ook leuk, en zo kun je er wel meer noemen.
Ronetta schreef:Mijn dochter voldoet aan alle eisen. Dat stond ook in de uitnodigingsbrief.
Maar na de kennismakingsdag en presentatie waar ze overigens niet veel afweek van de andere kandidaten, hebben we 2 weken gewacht op de uitslag
Dus blijkbaar moest deze presentatie adequaat zijn voor toelating? En blijkbaar is op basis van die presentatie dus geconcludeerd dat ze niet wordt toegelaten vanwege haar houding aldaar?
Ronetta schreef:Ik ben juist blij dat mijn dochter met PDD nos juist WEL op sociaal gebied meekan.
Het is puur hulp bij organiseren en plannen. Dat moet toch wel re doen zijn?
Interessant, want dat is nogal ongebruikelijk. Maar er zijn dus extra eisen aan de school vanwege haar beperking. Geeft de school aan deze te kunnen bieden?
Ronetta schreef:Op een school in Arnhem is ze afgewezen om de vage reden dat ze geen motivatie zou hebben.
Terwijl dit juist haar eerste keus opleiding was en ze bereid was elke dag van Waalwijk naar Arnhem te willen reizen....
onzin dus!
Vreemd, maar het gaat nu toch niet over de school in Arnhem?
Ronetta schreef:Scholen zijn zich niet bewust van het leed wat ze aanrichten op het gebied van motivatie en zelfvertrouwen bij deze toch al kwetsbare kinderen!
En soms zijn ouders niet realistisch in wat ze van scholen verwachten. Welke situatie hier het geval is is m.i. niet helemaal duidelijk.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door BreejKC »

Helaas is mijn antwoord gebaseerd op ervaring met mijn eigen zoon. Inderdaad, ook met de aandoening PDD-NOS. Het ging maar even fout met school A en werd vervolgens nergens anders meer toegelaten omdat er "een vuiltje aan zit" en dan "motten ze hem niet meer". Zoonlief zit zonder diploma's thuis en zijn kansen op de arbeidsmarkt zijn zo goed als nihil. Dat is precies wat TS nu meemaakt. Goed gelezen, of niet?

De tactiek die de scholen in deze situatie hanteren is 1) verdeel en heers, en 2) houdt je stil, zet niets op schrift, reageer niet of onbeduidend en het loopt vanzelf dood. De meeste scholen die zo handelen komen er makkelijk mee weg, regels van een ministerie of niet. De uiterste termijn van inschrijven is eerder voorbij als de meesten zich realiseren. De scholen wassen hun handen in onschuld. De ouders in vertwijfeling achterlatend.

Eén ding heb ik er van geleerd als ouder. Je kunt niet vroeg genoeg ingrijpen. Vlieg in de hoogste boom, schakel alles in, media, ministerie (minister persoonlijk), (lokale) politici, genoemde site, alles, en noem de afwijzende scholen met naam en toenaam.

Pas dán kiezen scholen eieren voor hun geld en blijken er dingen plotseling mogelijk die eerst onmogelijk leken.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Brainless »

@ TS en BreejKC

Zo simpel is het niet.
Op het MBO is er geen rugzak meer beschikbaar voor een leerling die extra hulp/begeleiding nodig heeft.
Deze scholen moeten dit zelf bekostigen, waardoor ze kiezen om maar een bepaald aantal van dit soort leerlingen aan te nemen (wat ook mag).
Ze nemen er bv 10 aan voor een bepaalde opleiding en hoe sneu ook; zij kiezen dan voor degene waar ze de meeste resultaten van verwachten en welke met een normale begeleiding alsnog goed kunnen functioneren binnen hun school.

En ja; ik heb er ervaring mee en ik begrijp prima de standpunten van de scholen.
Mijn zoon (VWO advies...afgezakt naar kader...) is na een (door mij persoonlijk aangevraagd!) gesprek en toelatingstoets toegelaten op het MBO 4+
De regering moet er een groter budget voor uittrekken waardoor scholen meer mensen kunnen inhuren voor begeleiding.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door BreejKC »

Makkelijk weer om alle schuld weer op de overheid af te wentelen. Wederom een reden om wéér om extra geld te vragen. Oh wat zijn die scholen weer zielig, en vooral armlastig. Juist nu er jaarlijks wél geld bij komt, zeker voor het voorgezet onderwijs die er, inderdaad, een extra taak bij hebben gekregen, om jeugdigen “waar een vuiltje aan zit” geen uitzonderingspositie meer in te laten nemen maar er gewoon bij te laten horen. Maatschappelijk hebben we dit geaccepteerd, nu moet het nog in de praktijk gebracht worden.

Ja, dat vraagt wat extra inzet of een iets andere manier van denken door leraren en schoolbesturen. Ja, dat vraagt een andere manier van omgaan met dit soort leerlingen. En ja, ook scholen hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar nee, van dat extra geld worden liever megalomane gebouwen neergezet en salarissen van managers in het onderwijs nog een keer extra opgeschroefd. Gevolg: te grote klassen en plaats voor jeugdigen met een beperking is er natuurlijk dan niet, omdat er geen geld voor zou zijn.

Veel scholen hebben simpelweg geen zin om jeugdigen “waar een vuiltje aan zit” te omarmen. Achter allerlei nietszeggende argumenten verschuilen zij zich, juist om aan deze maatschappelijke taak tegenover mensen met een beperking te ontkomen. En wij geloven het nog ook. Zet ze maar lekker apart die jeugdigen, verpest ze voor de toekomst, want bij ons horen ze niet, zo redeneren die gezonde mensen die wel het “verstand” hadden om door te leren.

Uiteraard zijn scholen wel zo slim niet zwart-op-wit te zetten waarom zij jeugdigen met een beperking liever zien gaan als komen. Alle ministeriële regels ten spijt. Je kunt nu eenmaal niet alles in regeltjes vatten. De eerder genoemde valse methoden als verdelen en negeren worden dan toegepast (zie de aanvullende informatie van Ts). Wordt je daar slachtoffer van, omdat je nu eenmaal met een kind met een beperking zit, dan lijkt deze misstand alleen op te lossen door dit “van de daken te schreeuwen”, en wachten tot 1) de pl…..s een keer uitbreekt, of 2) er werkelijk eens iemand opstaat dit soort onwillige onderwijsinstellingen daadwerkelijk keihard aanpakt.

Schroom vooral niet dit soort misstanden in de openbaarheid te brengen. Daarom mijn complimenten voor Ts van dit onderwerp.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door angel1978 »

BreejKC schreef:Makkelijk weer om alle schuld weer op de overheid af te wentelen. Wederom een reden om wéér om extra geld te vragen. Oh wat zijn die scholen weer zielig, en vooral armlastig. Juist nu er jaarlijks wél geld bij komt, zeker voor het voorgezet onderwijs die er, inderdaad, een extra taak bij hebben gekregen, om jeugdigen “waar een vuiltje aan zit” geen uitzonderingspositie meer in te laten nemen maar er gewoon bij te laten horen. Maatschappelijk hebben we dit geaccepteerd, nu moet het nog in de praktijk gebracht worden.

Ja, dat vraagt wat extra inzet of een iets andere manier van denken door leraren en schoolbesturen. Ja, dat vraagt een andere manier van omgaan met dit soort leerlingen. En ja, ook scholen hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar nee, van dat extra geld worden liever megalomane gebouwen neergezet en salarissen van managers in het onderwijs nog een keer extra opgeschroefd. Gevolg: te grote klassen en plaats voor jeugdigen met een beperking is er natuurlijk dan niet, omdat er geen geld voor zou zijn.

Veel scholen hebben simpelweg geen zin om jeugdigen “waar een vuiltje aan zit” te omarmen. Achter allerlei nietszeggende argumenten verschuilen zij zich, juist om aan deze maatschappelijke taak tegenover mensen met een beperking te ontkomen. En wij geloven het nog ook. Zet ze maar lekker apart die jeugdigen, verpest ze voor de toekomst, want bij ons horen ze niet, zo redeneren die gezonde mensen die wel het “verstand” hadden om door te leren.

Uiteraard zijn scholen wel zo slim niet zwart-op-wit te zetten waarom zij jeugdigen met een beperking liever zien gaan als komen. Alle ministeriële regels ten spijt. Je kunt nu eenmaal niet alles in regeltjes vatten. De eerder genoemde valse methoden als verdelen en negeren worden dan toegepast (zie de aanvullende informatie van Ts). Wordt je daar slachtoffer van, omdat je nu eenmaal met een kind met een beperking zit, dan lijkt deze misstand alleen op te lossen door dit “van de daken te schreeuwen”, en wachten tot 1) de pl…..s een keer uitbreekt, of 2) er werkelijk eens iemand opstaat dit soort onwillige onderwijsinstellingen daadwerkelijk keihard aanpakt.

Schroom vooral niet dit soort misstanden in de openbaarheid te brengen. Daarom mijn complimenten voor Ts van dit onderwerp.
Zelden ( stofzuigertje daargelaten ) zo'n bak met onzin bij elkaar gezien.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zal best. U bent vast 1 van die "verstandige" mensen zoals genoemd in mijn vorige reactie. Kennelijk is u ook het nieuws over schandalen rondom omhoog gevallen managers en verkeerd besteedde gelden in het onderwijs ontgaan. Echter, zou mijn reactie een bak "onzin" zijn, was het maar zo, dan was dit onderwerp hier nimmer ter sprake gekomen.

KW1C
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2017 14:19

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door KW1C »

Beste Ronetta,
Uit jouw berichten begrijpen we dat je teleurgesteld bent in het Koning Willem I College. Dit vinden we jammer en spijtig. We willen graag met jou in gesprek hierover. Wil je jouw contactgegevens mailen naar [email protected]? Wij nemen zsm telefonisch contact met je op en nodigen je uit voor een persoonlijk gesprek.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kijk, die vorige reactie is nu precies wat ik bedoelde met: "Vlieg in de hoogste boom, schakel alles in, media, ministerie (minister persoonlijk), (lokale) politici, genoemde site, alles, en noem de afwijzende scholen met naam en toenaam. Pas dán kiezen scholen eieren voor hun geld". Scholen lezen dus kennelijk mee op dit forum. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, want ook het Koning Willem I College wil kennelijk in de media geen slechte naam krijgen, ondanks hun kennelijk 1e afwijzing.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BreejKC schreef:Zal best. U bent vast 1 van die "verstandige" mensen zoals genoemd in mijn vorige reactie. Kennelijk is u ook het nieuws over schandalen rondom omhoog gevallen managers en verkeerd besteedde gelden in het onderwijs ontgaan. Echter, zou mijn reactie een bak "onzin" zijn, was het maar zo, dan was dit onderwerp hier nimmer ter sprake gekomen.
En jij moet misschien eens stoppen met onzin verkondigen (zoals ook al in een bepaald ander topic), waar je net als hier maar roept en roept zonder substantie. Het is vrij duidelijk dat je niet begrijpt hoe het werkt.
BreejKC schreef:Makkelijk weer om alle schuld weer op de overheid af te wentelen. Wederom een reden om wéér om extra geld te vragen. Oh wat zijn die scholen weer zielig, en vooral armlastig. Juist nu er jaarlijks wél geld bij komt, zeker voor het voorgezet onderwijs die er, inderdaad, een extra taak bij hebben gekregen, om jeugdigen “waar een vuiltje aan zit” geen uitzonderingspositie meer in te laten nemen maar er gewoon bij te laten horen. Maatschappelijk hebben we dit geaccepteerd, nu moet het nog in de praktijk gebracht worden.
Doel jij nu op de wet op passend onderwijs of iets anders? Ik kan je in ieder geval van 1 ding verzekeren: scholen komen wel degelijk geld tekort ten opzichte van verwachtingen van ouders met rugzakkinderen. Je hebt werkelijk geen idee hoeveel dat extra kost en hoe belachelijk die eisen wel niet kunnen zijn.. om over de vakdocenten nog maar te zwijgen.
BreejKC schreef:Ja, dat vraagt wat extra inzet of een iets andere manier van denken door leraren en schoolbesturen.
Pfft, "wat extra inzet" ? Jij staat zo overduidelijk niet voor de klas. Probeer het eens zou ik zeggen. Dan piep je wel anders.
BreejKC schreef: Ja, dat vraagt een andere manier van omgaan met dit soort leerlingen.
Dat is dus nog niet eens waar. Je begrijpt overduidelijk niet wat er allemaal bij komt kijken.
BreejKC schreef: En ja, ook scholen hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar nee, van dat extra geld worden liever megalomane gebouwen neergezet en salarissen van managers in het onderwijs nog een keer extra opgeschroefd. Gevolg: te grote klassen en plaats voor jeugdigen met een beperking is er natuurlijk dan niet, omdat er geen geld voor zou zijn.
Het enige wat hier klopt is dat klassen kleiner zouden moeten zijn voor een beter leerrendement. De rest van wat hier staat is uiteraard ook onzin. Dacht je nou echt dat er zo veel "managers" zijn die zo veel zouden kosten? En dat er daarom niet voldoende geld is? :roll:
BreejKC schreef:Veel scholen hebben simpelweg geen zin om jeugdigen “waar een vuiltje aan zit” te omarmen. Achter allerlei nietszeggende argumenten verschuilen zij zich, juist om aan deze maatschappelijke taak tegenover mensen met een beperking te ontkomen. En wij geloven het nog ook. Zet ze maar lekker apart die jeugdigen, verpest ze voor de toekomst, want bij ons horen ze niet, zo redeneren die gezonde mensen die wel het “verstand” hadden om door te leren.
Wat een onzin! Op de rest van je relaas ga ik nog niet eens de moeite nemen om te reageren. Je zwetst maar wat.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door BreejKC »

Onzin, onzin, onzin. Dat is het enige wat ik van u verneem, mijn beste Julie444. Bent u hier een persoonlijke vete tegen mij aan het uitvechten? U haalt ook al een ander topic aan waarover we kennelijk een andere mening hadden. Ook daar kwam uw vast stopwoordje "onzin" telkens voor. Veel beter brengt u niet te berde. Als u weinig beters te verklaren heeft is het voor uw gemoedsrust misschien beter niet meer op mijn reacties te reageren. Want uitsluitend van een andere mening die de mijne slechts "onzin" vindt trek ik mij helemaal niets aan.

Welke onzin mijn reactie ook moge zijn, kennelijk heeft mijn oproep "in de hoogste boom te klimmen" en dit soort "onzin" aan onder aandacht van de media, zoals het forum van avrotros radar te brengen, toch enig succes gehad voor Ts. Zie de reactie van de school waar Ts eerder niets dacht te kunnen bereiken en waar nu, dankzij o.a. dit forum, toch enige beweging lijkt te ontstaan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BreejKC schreef:Onzin, onzin, onzin. Dat is het enige wat ik van u verneem, mijn beste Julie444. Bent u hier een persoonlijke vete tegen mij aan het uitvechten? U haalt ook al een ander topic aan waarover we kennelijk een andere mening hadden. Ook daar kwam uw vast stopwoordje "onzin" telkens voor. Veel beter brengt u niet te berde. Als u weinig beters te verklaren heeft is het voor uw gemoedsrust misschien beter niet meer op mijn reacties te reageren. Want uitsluitend van een andere mening die de mijne slechts "onzin" vindt trek ik mij helemaal niets aan.
Gast, je beweert gewoon dingen die niet kloppen. Angel1978 noemt je relaas evengoed (en volledig terecht) onzin.

mh73

Re: Leerplichtig en niet toegelaten worden op MBO

Ongelezen bericht door mh73 »

Punt is natuurlijk wel dat kinderen die nog leerplichtig zijn en ook nog de juiste vooropleiding hebben voor een MBO opleiding, wel ergens terecht moeten kunnen.

Zelf heb ik een dochter met een lichamelijke beperking op de praktijk zitten. Alleen een stageplek vinden was al een drama.

Gesloten