LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LOI: dure opleiding in plaats van informatiepakket

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LOI: dure opleiding in plaats van informatiepakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast ligt bij LOI.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: LOI: dure opleiding in plaats van informatiepakket

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Gordon Shumway schreef:Het telefoon gesprek zelf ook opgenomen mag ik hopen?!
Is tevens mijn tip voor iedereen; vaste telefoon er uit en een recorder-app op de smartphone. Ideaal als er om bewijslast wordt gevraagd.
Misschien meer succes door een klacht in te dienen (geschillencommissie?)?!

TS succes gewenst.
Edit: excuses, ik zat er volledig naast.
Laatst gewijzigd door Snoodaard op 10 mei 2017 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LOI: dure opleiding in plaats van informatiepakket

Ongelezen bericht door berndv »

Snoodaard schreef:
Gordon Shumway schreef:Het telefoon gesprek zelf ook opgenomen mag ik hopen?!
Is tevens mijn tip voor iedereen; vaste telefoon er uit en een recorder-app op de smartphone. Ideaal als er om bewijslast wordt gevraagd.
Misschien meer succes door een klacht in te dienen (geschillencommissie?)?!

TS succes gewenst.
Heel erg slecht advies, je weet dat het klakkeloos opnemen een misdrijf is?
nee, dat is een broodje aap verhaal dat bedrijven je graag willen doen geloven. Een gesprek waar je zelf deelnemer aan bent, ben je vrij om op te nemen, zelfs zonder de tegenpersoon hiervan op de hoogte te brengen. Het openbaar maken van de opname is wel strafbaar echter. Maar daarnaast kan het wel toegelaten worden als bewijsmateriaal in een civiele zaak, waar dit toch op uit zal draaien als dit voor de rechter wordt gebracht. Het is dan namelijk aan de rechter om te bepalen of dit wel of niet als bewijsmateriaal toegelaten wordt.

Het is trouwens ook strafbaar om een gesprek op te nemen, als je zelf niet deelneemt aan het gesprek, dat het namelijk afluisteren.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: LOI: dure opleiding in plaats van informatiepakket

Ongelezen bericht door Snoodaard »

berndv schreef:
Snoodaard schreef:
Gordon Shumway schreef:Het telefoon gesprek zelf ook opgenomen mag ik hopen?!
Is tevens mijn tip voor iedereen; vaste telefoon er uit en een recorder-app op de smartphone. Ideaal als er om bewijslast wordt gevraagd.
Misschien meer succes door een klacht in te dienen (geschillencommissie?)?!

TS succes gewenst.
Heel erg slecht advies, je weet dat het klakkeloos opnemen een misdrijf is?
nee, dat is een broodje aap verhaal dat bedrijven je graag willen doen geloven. Een gesprek waar je zelf deelnemer aan bent, ben je vrij om op te nemen, zelfs zonder de tegenpersoon hiervan op de hoogte te brengen. Het openbaar maken van de opname is wel strafbaar echter. Maar daarnaast kan het wel toegelaten worden als bewijsmateriaal in een civiele zaak, waar dit toch op uit zal draaien als dit voor de rechter wordt gebracht. Het is dan namelijk aan de rechter om te bepalen of dit wel of niet als bewijsmateriaal toegelaten wordt.

Het is trouwens ook strafbaar om een gesprek op te nemen, als je zelf niet deelneemt aan het gesprek, dat het namelijk afluisteren.
Dank voor de opheldering, maar snel mijn reactie aanpassen dus :oops:

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LOI: dure opleiding in plaats van informatiepakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het heimelijk opnemen van gesprekken is strafbaar, als je geen deelnemer bent aan het gebrek en niet van een deelnemer de opdracht heb gekregen om gesprekken op te nemen.
berndv schreef:nee, dat is een broodje aap verhaal dat bedrijven je graag willen doen geloven. Een gesprek waar je zelf deelnemer aan bent, ben je vrij om op te nemen, zelfs zonder de tegenpersoon hiervan op de hoogte te brengen. Het openbaar maken van de opname is wel strafbaar echter.
Zie je openbaring, als een inbreuk op auteursrecht?

Gesloten