LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Hanske08
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 21:33

4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door Hanske08 »

Hallo, in september begint mijn dochter aan het Fontys in Eindhoven met de studie MBRT. Dus afgelopen tijd studieboeken gekocht. Wij hebben o.a. bij Studystore het nog nodige pakket van 5 boeken gekocht. Wat is nu het geval, na ontvangst controleer je natuurlijk en wat blijkt bij een boek, wij hebben van Nucleaire geneeskunde het vijfde druk besteld en nu is het 4de druk geleverd met een stickertje met daarop het ISBN nummer van het 5de druk. En dat terwijl echt aan de binnenkant van het boek staat dat het toch het 4de druk betreft. Wij hebben eerst Studystore gebeld , maar wij moesten maar mailen met foto's hiervan en het verhaal. Dus gedaan, kregen we als antwoord dat het waarschijnlijk een stickerfoutje was en wij krijgen alsnog het juiste boek toegestuurd. Maar wat bleek, het nieuwe boek was precies het zelfde als bij de eerste bestelling. Weer gemaild en toen kregen wij als antwoord:

""Wij hebben contact gehad met de uitgever.
Nu is het zo dat de 4e druk exact hetzelfde is als de 5e druk. Het enige verschil is, is dat de 4e druk door een andere uitgever is uitgegeven dan de 5e druk. Dat betekend dat het logo op de kaft van de 4e druk anders is dan het logo van de 5e druk (omdat het dus van een andere uitgever is). De inhoud is 100% hetzelfde, er zit geen verschil in.
Het heeft dus geen zin om weer opnieuw een nieuw boek toe te sturen.
Hiermee verwacht ik dat jouw probleem is verholpen.""

Raar vind ik, ik heb altijd begrepen dat men pas een nieuwe druk uitgeeft wanneer er aanzienlijke veranderingen zijn.
Dit is in mijn ogen op zijn minst misleiding, want op de website van Studystore bestel je toch echt het 5de druk en er wordt nergens gesproken dat je wel het 5de druk bestelt en voor betaalt, maar dat je dan maar het 4de druk krijgt met een stickertje met het ISBN nummer van het 5de druk. En bij hoeveel boeken gebeurt dit, en bij hoeveel studenten. Maar mag je zomaar een boek upgraden met een nieuw stickertje van een paar centen, want dan weet ik wel wat alle studenten na hun opleiding met hun boeken kunnen gaan doen. Stickeren
Laatst gewijzigd door Radar op 17 aug 2017 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hanske08 schreef: [/color]Raar vind ik, ik heb altijd begrepen dat men pas een nieuwe druk uitgeeft wanneer er aanzienlijke veranderingen zijn.
Een nieuwe druk wordt enkel gemaakt wanneer de eerdere druk op is. Bij hoge uitzondering (cruciale fouten/rechtzaken) zullen ze een nieuwe druk doen als er alleen wijzigingen zijn. Aanpassingen maken kost enorm veel geld, in de meeste gevallen is een 2de, 3de druk gewoon het gevolg dat er veel vraag is.

Je maakt dus de verkeerde aanname waardoor je denkt dat je bent misleid, en op basis hiervan ga je allemaal conclusies trekken waarvan geen sprake is. Via Google had je de juiste informatie eenvoudig kunnen vinden voordat je een bedrijf gaan beschuldigingen van misleiding.

Het boek wat je hebt ontvangen is de 5de druk, maar de nieuwe uitgever kan waarschijnlijk het oorspronkelijke bestand niet aanpassen waarin staat dat het de 4de druk betreft, daarom is er een sticker door de drukker op geplakt om deze alsnog van de juiste informatie te voorzien.

Erg netjes van Studystore dat ze in eerste instantie een nieuwe versie versturen omdat er een foutje gemaakt leek en bij de 2de melding onderzoek doen hoe dit kan en dan met een logische verklaring komen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Niks aan de hand ...

U maakt hier heisa alleen m.b.t. een stickertje, terwijl er inhoudelijk géén verschil is tussen druk 4 en vijf, het is dus een pure nadruk omdat de vierde oplage verkocht was. Hierdoor ontstaat voor u géén schade, óók niet wanneer u na de studie het boek wilt verkopen. Voor de zekerheid kunt u de bewering van de uitgever uitprinten en in het boek met lijm documenteren ...

taxikemperman
Berichten: 637
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Even contact opnemen met de uitgever.
Als zijnhet verhaal bevestigen, dan is er dus niets aan de hand.
Als zij zeggen dat de 5e druk weldegelijk verschilt van de 4e dan op je strepen staan en met het bewijs van de uitgever de juiste druk eisen

stofzuigertje

Re: 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het een 5e aangepaste is mag je deze wel eisen.

Maar als op en bijdrukken is 4e of 5e gelijk en heb je geen rechten op nieuwere.
Een goede vriend van mij werkt al 40 jaren bij drukkerij en moet elk jaar de omslag aanpassen en als nieuwe druk aanbieden,
ongeacht of er verder wijzigingen zijn om handel in 2e hands boeken te voorkomen en zo meer vers gedrukte te verkopen!

Wel is voorin te vinden of er iets is aangepast of niet, en vele betalen voor nieuwste druk terwijl de leraren gewoon hun oude zooi houden!
Nu boeken niet meer gekocht maar uitgeleend worden op Havo & VWO moeten ze voldoende reserve hebben omdat oude druk nabestellen niet kan en ze toch een jaar of 10 mee moeten!
Dit is ook de reden dat soms een oudere druk door scholen die enkele boeken tekort hebben juist meer voor oude gave betalen dan de nieuwprijs!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door renewouters »

Hanske08 schreef:Raar vind ik, ik heb altijd begrepen dat men pas een nieuwe druk uitgeeft wanneer er aanzienlijke veranderingen zijn.
Wie heeft je dat wijsgemaakt?

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 4e druk studieboek met ISBN-sticker als 5e druk verkocht

Ongelezen bericht door witte angora »

Hanske08 schreef:Hallo, in september begint mijn dochter aan het Fontys in Eindhoven met de studie MBRT. Dus afgelopen tijd studieboeken gekocht. Wij hebben o.a. bij Studystore het nog nodige pakket van 5 boeken gekocht. Wat is nu het geval, na ontvangst controleer je natuurlijk en wat blijkt bij een boek, wij hebben van Nucleaire geneeskunde het vijfde druk besteld en nu is het 4de druk geleverd met een stickertje met daarop het ISBN nummer van het 5de druk. En dat terwijl echt aan de binnenkant van het boek staat dat het toch het 4de druk betreft. Wij hebben eerst Studystore gebeld , maar wij moesten maar mailen met foto's hiervan en het verhaal. Dus gedaan, kregen we als antwoord dat het waarschijnlijk een stickerfoutje was en wij krijgen alsnog het juiste boek toegestuurd. Maar wat bleek, het nieuwe boek was precies het zelfde als bij de eerste bestelling. Weer gemaild en toen kregen wij als antwoord:

""Wij hebben contact gehad met de uitgever.
Nu is het zo dat de 4e druk exact hetzelfde is als de 5e druk. Het enige verschil is, is dat de 4e druk door een andere uitgever is uitgegeven dan de 5e druk. Dat betekend dat het logo op de kaft van de 4e druk anders is dan het logo van de 5e druk (omdat het dus van een andere uitgever is). De inhoud is 100% hetzelfde, er zit geen verschil in.
Het heeft dus geen zin om weer opnieuw een nieuw boek toe te sturen.
Hiermee verwacht ik dat jouw probleem is verholpen.""

Raar vind ik, ik heb altijd begrepen dat men pas een nieuwe druk uitgeeft wanneer er aanzienlijke veranderingen zijn.
Dit is in mijn ogen op zijn minst misleiding, want op de website van Studystore bestel je toch echt het 5de druk en er wordt nergens gesproken dat je wel het 5de druk bestelt en voor betaalt, maar dat je dan maar het 4de druk krijgt met een stickertje met het ISBN nummer van het 5de druk. En bij hoeveel boeken gebeurt dit, en bij hoeveel studenten. Maar mag je zomaar een boek upgraden met een nieuw stickertje van een paar centen, want dan weet ik wel wat alle studenten na hun opleiding met hun boeken kunnen gaan doen. Stickeren
Als het klopt dat de 4e en de 5e druk exact hetzelfde zijn is er niks aan de hand. Beide drukken zijn net zo nieuw en net zo duur. Het enige verschil is de uitgever. Ik kan me indenken dat, met het oog op het nieuwe schooljaar, er nog een stapeltje 4e druk was, en dat de nieuwe uitgever vanwege de verwachtte vraag een stapeltje 5e druk heeft gemaakt. Alleen is die 5e druk niet bij jouw leverancier terecht gekomen. Die heeft nog een voorraadje 4e druk, of heeft dat zo geleverd gekregen. Waar dus niks mis mee is.

Gesloten