LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoppen met roken voor diabeet niet altijd gunstig

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

stoppen met roken voor diabeet niet altijd gunstig

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

In diverse artikelen over stoppen met roken wordt gemeld, dat degenen die stoppen met roken een behoorlijk risico lopen op gewichtstoename en dat je dat maar op de koop toe moet nemen.

Voor mensen met diabetes type II kan diezelfde gewichtstoename funest zijn !! (het verschil tussen metformine slikken en insuline spuiten)

Ik zelf rook en slik al zo'n 10 jaar metformine............

1nigma
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2008 11:26

Re: stoppen met roken voor diabeet niet altijd gunstig

Ongelezen bericht door 1nigma »

Dag L. Rozenwater,

Dat je van stoppen met roken kunt aankomen ligt voor een groot, zo niet het grootste deel aan jezelf in vele gevallen. Door het gemis aan nicotine gaan velen snoepen en meer eten. Doe je dit niet of compenseer je dit door meer beweging kom je echt niet aan.

Als voormalig roker weet ik waar ik het over heb en ik ben geen pondje aan gekomen kan ik u melden.
Ik vond het echter een moeilijke tijd maar ben blij dat ik het volgehouden heb. Mocht je besluiten te stoppen wens ik je veel sterkte en succes toe.

Met vriendelijke groet

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: stoppen met roken voor diabeet niet altijd gunstig

Ongelezen bericht door Troy »

Voor mensen met diabetes type II kan diezelfde gewichtstoename funest zijn !!
Voor mensen met diabetes type II kan roken funest zijn !!

Serieus, wat denk je nu zelf dat slechter voor je gezondheid is:
a) de rest van je leven rustig doorpaffen en het risico lopen op erger ziekzijn dan nu al het geval is (o.a. bloedvaten die door de diabetes al zwak zijn en dan ook nog eens aangetast worden door het roken)
b) stoppen met roken en kans hebben op complicaties daarvan

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: stoppen met roken voor diabeet niet altijd gunstig

Ongelezen bericht door eeliane »

Ader problemen bij diabetici zijn algemeen bekend en dan mn die in benen/voeten en bij de ogen, vooral lekker doorroken dat is goed voor je aderen...
als je als diabeet moet stoppen met roken en je eetgewoontes moet aanpassen dat kost je dat misschien meer aanpassing dan een ander, nou en? dat moet je dan er maar voor over hebben. Maar niet te hoeven stoppen met roken omdt je diabeet bent is natuurlijk van de zotte. Beter om te stoppen met roken als je diabeet bent!

Gesloten