Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
FunkoPops
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2024 17:48

Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door FunkoPops »

Op verschillende data in 2022 heb ik online funko pops besteld bij Back to the Toys via hun website backtothetoys.com, Toen ik ze kocht was voor iedere funko een levertijd van ongeveer 1-2 maanden. Ik heb niets ontvangen, en nooit mijn geld teruggekregen bij de annulering die ik eind februari heb ingediend. Ik heb toen in totaal meer dan 100 euro betaald via iDeal.
Ik heb hier vaker besteld, ook andere pre-orders, en verder nooit problemen mee gehad. Na 2 jaar te wachten en meermaals vragen naar het status hiervan, waarbij ze zelf telkens zeiden dat deze binnen enkele maanden geleverd zouden, heb ik al deze bestellingen geannuleerd.

Sommige funko's zijn in de tussentijd van de website afgehaald, en inmiddels voor de meeste winkels niet eens meer leverbaar, terwijl zij zeggen van wel. Toen ik hiervan hoorde heb ik deze bestellingen geannuleerd. 2 jaar laten wachten, zondere verdere info, is absurd. Ik heb de bestellingen zo lang laten staan omdat terwijl ik wachtte, de waarde van de funko's erg is toegenomen ten op zichte van wat ik ervoor heb betaald. Als ik deze funko's nu tweedehands zou kopen zou ik ruim het dubbele kwijt zijn.

Eind februari heb ik mijn geld teruggevraagd, en tot op de dag van vandaag heb ik nog niks terug mogen ontvangen naast de emails die constant benoemen dat ik het binnen "enkele dagen" op mijn rekening zal ontvangen. Zo te zien aan de recente reviews ben ik niet de enige. Mailcontact is kortaf, maakt beloftes die niet worden nagekomen, reageert ontzettend traag met telkens hetzelfde verhaal, en er is geen telefoonnummer om contact op te nemen. Mail is de enige manier. Tamara reageert op veel van deze emails en lijkt mede-eigenaresse te zijn. De mensen die in de fysieke winkel in Breda werken zeggen niks te maken te hebben met de online webshop en mij niet verder te kunnen helpen.


Hopelijk kan Radar hier iets in betekenen. Aan de reviews zo te zien gaat het om een totaal van duizenden euro's.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Radar kan alleen TV uitzending maken.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Hopelijk kunnen hun u helpen.

De volgende keer kunt u beter met een creditcard betalen. Vaak kan een creditcard maatschappij u helpen.

juliomariner
Berichten: 4859
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, wat kun je met deze popjes? Moeten het een soort verzamelobjecten worden en hoopt men dat ze in de toekomst nog veel meer geld waard gaan worden?
Is het niet gewoon een soort rage die overwaaid en dat die dingen over een jaar niets meer waard zijn?

FunkoPops
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2024 17:48

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door FunkoPops »

Nee, funko's zijn er al jaren, de populariteit ook. Ik verzamel ze gewoon om het hebben van wat personages van films en series die ik leuk vind, niet voor het oplopen van waarde of iets dergelijks (daar is ook nooit garantie op, maar toevallig is dit wel gebeurd bij een aantal waar ik nu al heel lang op wacht). Sommige zijn gewoon wat zeldzamer dan anderen geworden.

juliomariner
Berichten: 4859
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien helpt het als u er nog 1 mail aan waagt waarin aangeeft dat als u het geld niet binnen 7 dagen op uw rekening bij geschreven heeft staan u de vordering uit handen geeft.

oncedaphne
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2024 12:08

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door oncedaphne »

Helaas heeft dat geen zin. Ik wacht nu al 3 maanden op mijn geld, ook meerdere keren gewaarschuwd voor aangifte en incassobureau. Dan krijg je een email terug dat ze het erg druk hebben en vragen je of je hierover geen berichten meer kan sturen. De reviews op trustpilot liegen er ook niet om, aangezien dit vooral over de pre-orders gaat en mensen die erg lang wachten op een refund. Er is inmiddels ook een facebook groep aangemaakt voor gedupeerde "Back to the toys gedupeerde."

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

FunkoPops schreef:
17 apr 2024 18:36
Op verschillende data in 2022 heb ik online funko pops besteld bij Back to the Toys via hun website backtothetoys.com, Toen ik ze kocht was voor iedere funko een levertijd van ongeveer 1-2 maanden. Ik heb niets ontvangen, en nooit mijn geld teruggekregen bij de annulering die ik eind februari heb ingediend. Ik heb toen in totaal meer dan 100 euro betaald via iDeal.
Ik heb hier vaker besteld, ook andere pre-orders, en verder nooit problemen mee gehad. Na 2 jaar te wachten en meermaals vragen naar het status hiervan, waarbij ze zelf telkens zeiden dat deze binnen enkele maanden geleverd zouden, heb ik al deze bestellingen geannuleerd.

Sommige funko's zijn in de tussentijd van de website afgehaald, en inmiddels voor de meeste winkels niet eens meer leverbaar, terwijl zij zeggen van wel. Toen ik hiervan hoorde heb ik deze bestellingen geannuleerd. 2 jaar laten wachten, zondere verdere info, is absurd. Ik heb de bestellingen zo lang laten staan omdat terwijl ik wachtte, de waarde van de funko's erg is toegenomen ten op zichte van wat ik ervoor heb betaald. Als ik deze funko's nu tweedehands zou kopen zou ik ruim het dubbele kwijt zijn.

Eind februari heb ik mijn geld teruggevraagd, en tot op de dag van vandaag heb ik nog niks terug mogen ontvangen naast de emails die constant benoemen dat ik het binnen "enkele dagen" op mijn rekening zal ontvangen. Zo te zien aan de recente reviews ben ik niet de enige. Mailcontact is kortaf, maakt beloftes die niet worden nagekomen, reageert ontzettend traag met telkens hetzelfde verhaal, en er is geen telefoonnummer om contact op te nemen. Mail is de enige manier. Tamara reageert op veel van deze emails en lijkt mede-eigenaresse te zijn. De mensen die in de fysieke winkel in Breda werken zeggen niks te maken te hebben met de online webshop en mij niet verder te kunnen helpen.


Hopelijk kan Radar hier iets in betekenen. Aan de reviews zo te zien gaat het om een totaal van duizenden euro's.
Allemaal 1 ster reviews op trustpilot dus daar wordt structureel niet terugbetaald. Enige advies is om zoveel mogelijk publiciteit te generen. uiteindelijk doen veel slechte reviews een bedrijf de das om

lijkt wel op dat andere bedrijf ...

Madebyaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2024 19:01

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Madebyaal »

dentiek verhaal hier wacht al ruim 2 jaar op meerdere pre orders
Uiteindelijk een deel geannuleerd omdat ze in andere winkels wel al maanden leverbaar waren en nog steeds niet bij hun
en na meerdere maanden mailen en de vraag vanuit hun of ik echt geen andere spullen ervoor wilde of een kadobon nee gezegd en toch een keer geld terug gehad
Met de belofte dat de "speciale uitvoering " funkos echt eraan kwamen had me doen besluiten om te wachten ivm de prijs

Maar na ruim een jaar verder nog steeds helemaal niks ! En is een deel vd website verdwenen
En weer al maanden wachtende op mn geld gezegd dat ik het zat ben ze alles mogen annuleren en ik al mn geld terug wil
moest ik maar stoppen met mailen en geduldig wachten

Ik dacht eerst dat het te maken had met dat ik een andere bankrekening heb dan tijdens de aankoop
Maar nu lees ik dat ik niet de enige ben die het (GE) lulpraatje kreeg

Ik wil ook echt mn geld terug nu ben er klaar mee na al die jaren

Stitch7
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2024 12:01

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Stitch7 »

Hier hetzelfde verhaal! 3 pre-orders bij ze geplaatst waarvan de eerste al is uit oktober 2022. Leverdata worden steeds uitgesteld en daarom uiteindelijk m’n geld teruggevraagd. Het geld moet binnen 14 dagen worden teruggestort, maar inmiddels al vele mails en maanden verder en nog geen cent teruggezien. Dit bedrijf houdt bewust geld van mensen achter en houdt zich niet aan de regels zoals wettelijke termijn voor terugbetaling. Het is schandalig dat dit gebeurt en dat dit soort bedrijven kunnen bestaan.

Thijs124
Berichten: 714
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En eerst zo blij dat de levering uitgesteld wordt.
De popjes worden steeds meer waard. Preorder is zo'n mooie uitvinding. Wat een geluk. Voor de geld ontvanger.
Tot je beseft dat iets dat je niet hebt nooit meer waard kan worden. Zelfs als de waarde vier keer zo veel wordt. Vermenigvuldigen met 0 blijft altijd 0.
Ik houd meer van het principe eerst leveren, daarna betalen.
Maar geen Klarna of zoiets.

FunkoPops
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2024 17:48

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door FunkoPops »

Thijs124 schreef:
23 apr 2024 22:37
En eerst zo blij dat de levering uitgesteld wordt.
De popjes worden steeds meer waard. Preorder is zo'n mooie uitvinding. Wat een geluk. Voor de geld ontvanger.
Tot je beseft dat iets dat je niet hebt nooit meer waard kan worden. Zelfs als de waarde vier keer zo veel wordt. Vermenigvuldigen met 0 blijft altijd 0.
Ik houd meer van het principe eerst leveren, daarna betalen.
Maar geen Klarna of zoiets.
Ze worden lang niet allemaal meer waard hoor. Is ook absoluut niet de reden dat ik ze koop. In het verleden heb ik nooit problemen gehad met Back to the toys.

Thijs124
Berichten: 714
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan schrijf maar af als verloren. Ben blij wat je nog wel hebt.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Back to the Toys levert pre-orders niet en geeft je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
24 apr 2024 09:50
Dan schrijf maar af als verloren.
Waarom? Je hebt gewoon een vordering die geïncasseerd kan worden. Sowieso natuurlijk voor je betaalde bedrag, en (als je meer moeite wilt doen) ook de schade.

Plaats reactie