LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben benieuwd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door jor »



Geplaatst op 10 Jul 2009 08:21 door antileugens
Hahaha, je mag de tegenstanders dus niet vragen om de vragen die ze gesteld worden te beantwoorden.
Natuurlijk mag je dat vragen, maar geen 10 keer. Je vervuild dit topic en wil alleen over forumregels horen als het anderen betreft, kennelijk vind jij jezelf zo belangrijk dat deze niet voor jou gelden.Het afgezaagde voor en tegenstander-verhaaltje kennen we nu ook zo langzamerhand wel.Ik laat het hierbij, zeur rustig verder.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

Je zou gelijk hebben als die zin de enige reactie was. Maar dat is alleen een slotzin na een inhoudelijke reactie.

Je zou eerder kunnen zeggen dat de laatste paar keer dat jij hier kwam posten je enkel hebt gedreigd met abusemails en dat dát forumvervuiling is.

Overigens kenmerkend dat je niet verder op mijn reactie in gaat. Ook dat is forumvervuiling en van het soort waar de tegenstanders zich dagelijks schuldig aan maken. Maar ja, ik mag jou niet vragen om antwoord te geven op mijn vragen aan jou.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door mlmangel »

Jor heeft gelijk, het herhaaldelijk posten van dezelfde zin is forumvervuiling.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik zal je er aan herinneren en ik zal Jor er in het vervolg op attenderen wanneer jij het voor de zoveelste keer doet.
Ondertussen mag ik natuurlijk niet vragen of Jor mijn vragen aan hem wil beantwoorden.

Het lijkt me duidelijk; de tegenstanders zijn bezig met een poging om een tegenstander die het hen té moeilijk maakt op achterbakse manier tegen een ban op te laten lopen.
Ik zal daarom niet verder op deze onzin reageren want anders krijg ik een abusemail wegens (uitgelokt) chatgedrag aan mijn broek.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Ik krijg haast medelijden met jou, al. Volgens mij ben jij eenzaam en is dit forum het enige waarbij je het gevoel krijgt dat jij iets voorstelt.

Het spijt mij oprecht dat jij meent dat ik jou persoonlijk gekwetst heb, dit was absoluut niet de bedoeling en ligt niet in mijn aard. Mijn excuses en ik hoop met heel mijn hart dat jij een echt doel in je leven gaat krijgen.

En wat Noni betreft: het is een onkruid wat op bepaalde eilanden groeit in de Stille Oceaan en waarvan de vrucht alleen in uiterste nood wordt geconsumeerd. Stel je hierbij voor hongersnood.

En nu is er iemand die uitgevonden heeft dat wij, Westerlingen, schijnbaar dol zijn op exotische drankjes en verkoopt dit via mlm.

Onkruid! mlm. Past goed bij elkaar.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

Natuurlijk ontbreken de bewijzen net als bij haar aanval gisteren. Daar zal ook wel niet op worden ingegaan.

Zielig eigenlijk, dat fanatisme van haar en haar medestanders. Feiten doen een fanaat niks. Mijn oprechte excuses dat ik je woorden trouwens terugkaats.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door mlmangel »

Vieze vruchten - De legende van het noni-sap
"De noni of rottekaasvrucht zou wonderen voor de gezondheid doen. De verkoop van het vieze en dure sap levert miljarden op. De werkzaamheid is een wensdroom."

Het volledige artikel dat Cynthia´s uitspraak over Noni onderbouwd is beschikbaar via http://www.skepsis.nl/noni.html

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

Skepsis was die site die met FLP zo onderuit ging omdat ze met het verkeerde Aloë plantje gingen vergelijken en met de verkeerde productiemethode? Die site die uiteindelijk de producten die via reguliere verkoopkanalen verkocht werden als slecht wist te bestempelen.

Wil je nu soms dat ik je ook bij Noni met wetenschappelijke bewijzen om de oren ga slaan?
Want dan wil ik je verzoeken daar even een nieuwe topic over te openen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

http://www.noniresearch.org/united_stat ... earch.html
http://www.ctahr.hawaii.edu/noni/research.asp

Waarna je toch weer je vraagtekens bij de rest van de claims in het artikel van Skepsis mag plaatsen.
En dat nam maar 2 minuutjes zoeken in beslag.

Overigens zijn er wel meer planten waarvan de vruchten via de reguliere kanalen worden verkocht tegen torenhoge prijzen die ook gewoon als onkruid voorkomen. Zelfs in Nederland.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door mlmangel »

Wil je nu soms dat ik je ook bij Noni met wetenschappelijke bewijzen om de oren ga slaan?
Dat zou dan wel in tegenspraak zijn met je uitlatingen op 3 mei.
Geplaatst op 03 Mei 2009 07:26 door antileugens

Of Noni werkt of niet is onvoldoende onderzocht om de doodsimpele reden dat de farmaceutische industrie geen enkel belang heeft het te onderzoeken maar wel heel grote financiele belangen heeft het NIET te onderzoeken. En zonder grondige onderzoeken (bij duizenden en niet enkel tientallen) 'patienten' kan er geen conclusie getrokken worden. Het feit dat zoveel mensen beweren baat te hebben zorgt er echter voor dat mijn conclusie neigt naar dat het wel werkt. Voor mij is het echter de hoge kosten niet waard. Tevens vind ik dat Noni (of de overheden) harder moet optreden tegen gezondheidsclaims (vanuit welke hoek dan ook) die niet onderbouwt kunnen worden met wetenschappelijk onderzoek. Als Noni er belang aan hecht die claims wel te maken zullen ze zelf GROTE onderzoeken financieren. De onderzoeken die ze tot op heden hebben gedaan zijn zeker niet wetenschappelijk verantwoord en geven enkel een indicatie dat verder onderzoek gerechtvaardigd kan zijn. http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=135

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

In tegenspraak? Helemaal niet, het is nog steeds onvoldoende onderzocht. Maar de onderzoeken die er zijn gedaan spreken duidelijke taal. Het zijn er nog te weinig maar wel voldoende om duidelijk te maken dat er ook bij dit artikel van Skepsis grote vraagtekens geplaatst kunnen worden. Zoals ik inmiddels al gedaan heb maar op welke onderzoeken jij weer eens niet reageert. Zou het niet prijzenswaardiger zijn om inhoudelijk op die links te reageren in plaats van weer eens een persoonlijke aanval te lanceren?!

In elk geval mijn complimenten dat je nu in elk geval het hele stuk dat ik geschreven heb quote. Zo kunnen de lezers in elk geval zélf zien of ik met mij zelf in tegenspraak ben of dat je mijn woorden misinterpreteert. Al zullen je medestanders zich ongetwijfeld achter je scharen; of dat nu het geval is of niet.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door mlmangel »

Avon May Be Fined For Multi-level Marketing In China

"Under China's Regulations on Forbidding Pyramid Selling, parties who introduce, lure or force others to join in multi-level marketing shall have the relevant assets and illegal income confiscated and fined up to CNY500,000 and serious violators shall be punished by law."

http://www.chinacsr.com/en/2009/07/07/5 ... -in-china/

Of ze veroordeeld zijn weet ik niet. Wel is het voor me nieuw dat MLM er als pyramide verkoop wordt beschouwd en verboden is in China.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ben benieuwd

Ongelezen bericht door antileugens »

Gek, want volgens dit artikel mag het: http://www.usatoday.com/money/world/200 ... usat_x.htm

En in dit artikel staat dat Avon nog niet eens op de hoogte is van de resultaten van het onderzoek: http://www.jlmpacificepoch.com/newsstories?id=P152076
Overigens is de zin
Wel is het voor me nieuw dat MLM er als pyramide verkoop wordt beschouwd en verboden is in China.
een conclusie die niet gebaseerd is op feiten.

Hier staat de waren reden:
The continuing ban on multilevel marketing is designed to prevent the re-emergence of pyramid schemes that sparked unrest in the late 1990s. Back then, as China revenue mushroomed for Amway, Avon and others, local imitators built huge networks of salespeople, promising them riches if they signed up to peddle waterbeds, health elixirs, foot massagers and other products. Riots broke out when several schemes collapsed and salespeople at the lowest rungs lost their savings after paying for products that were never delivered to them.

The government's anti-pathy toward direct-sales businesses also grew out of concern that, as giant mass organizations, they were alternatives to China's Communist Party and could undermine loyalty to the party. At the time, the Chinese government labeled multilevel marketers "evil cults, secret societies and superstitious and lawless activities."
en voor mensen die moeite hebben met engels volgt hier een vertaling.

The voortdurende ban op multilevel marketing is designed om het herrijzen van piramidespelen die veel onrust veroorzaakten aan het einde van de 90-er jaren te voorkomen. Toen, toen de Chinese inkomsten voor Amway, Avon en anderen explodeerden, bouwden plaatselijke imitators enorme netwerken van direkt sales mensen waarbij zij hen rijkdom beloofden als ze intekenden om waterbedden, gezondheidselixers, voet massage apparatuur en andere producten te slijten. Rellen braken uit toen meerdere van deze spelen instorten en verkopers onder in de laagste lagen hun spaargeld kwijt raakten nadat ze voor producten hadden betaald die nooit werden geleverd.

De antipathie van de overheid tegen direct-sales bedrijven groeide tevens uit de bezorgheid dat, als gigantische massa organisaties, ze alternatieven waren voor China's Communistische Partij en de loyaliteit aan de partij konden ondermijnen. Destijds gaf de Chinese overheid multilevel marketeers als "duivelse cults, geheime genootschappen en verdachte en rechteloze activiteiten".


Dat alles werpt toch een iets ander licht op de feiten.

Gesloten