LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woon Square

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Maxim2610
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2015 11:47

Woon Square

Ongelezen bericht door Maxim2610 »

Goedenmiddag,

Weet iemand of je evt geld terug kan krijgen op een gekocht bankstel?
Ik ben nog in overleg met woon square, en mijn situatie word voorgelegd bij de directie. Maar wil me alvast zo veel mogelijk voorbereiden voor het nodig mocht zijn.

Wij hebben in juni 2015 een lederen hoekbank besteld. Korting geregeld en we wilde geen aankoop kado.
De hoekbank wilde wij in dik leer zwart, zo staat dat op de koop overeenkomst.

Op wo 1 oktober werd de hoekbank geleverd.
Een aantal punten vielen direct op en ik heb dat gemeld, maar door de bezorgers werd ik gewezen op een service melding online. Daar kon ik mijn opmerkingen kwijt.
Nadat mijn man thuis was gekomen kwamen wij er achter dat er iets met een rug kussen was, een pootje wat te kort was en het leer aan de gehele achterzijde en zijkanten was anders dan het leer op de kussens en armleuningen.
Do 2 okt meteen gebeld met woonsquare, melding gedaan en tevens een melding via de website incl foto's.
De mdw aan de tel ging direct in discussie met mij over wat ik besteld had en wat op de koopovereenkomst stond.
Volgens hem is het gebruikelijk dat een lederen bank uit 2 materialen/soorten leer bestaat.
Wij hebben expliciet bij de koop besproken dat we de bank in volledig dik leer wilde hebben. Het zou mogelijk zijn de achterzijde in dunner leer te kopen dan zou die goedkoper zijn.
Gezien onze gezinssamenstelling wilde wij geheel dik leer.

wo 7 okt kwam er een monteur om het pootje op te lossen en de kussen recht te trekken. Dat is enigszins opgelost.
Wat betreft het leer kon hij beamen dat het een ander leer is dan de rest van de bank maar waarschijnlijk zoals die in de showroom staat.
Ik heb hem geadviseerd direct naar de showroom te rijden en het te gaan na voelen.
Eind van de middag werd ik door een klanten service mdw terug gebeld en gaf hij aan dat zij van mening zijn dat de bank geleverd is volgens de koopovereenkomst.
Ik ben van mening dat dat niet zo is, en dat zij dat dan nog maar eens moeten komen na voelen.
Er werd me ook verteld dat het gebruikelijk is dat een bank uit 2 materiaal soorten geleverd word, en als de verkoper dat niet gemeld heeft is dat waarschijnlijk een mis communicatie!!
Ik heb toen gezegd dat ik zou overleggen met mijn man en terug zou bellen.

Vandaag 9 okt weer gebeld met de mdw klantenservice.
Ik heb wederom aangegeven dat het niet is wat we hebben besteld, en houden daar wel aan vast.
Ik heb voorgesteld dat zij de bank omruilen voor een juiste bank of zsm ophalen en geld terug geven.

Hij gaat nu in overleg met de directie en ik word zsm op de hoogte gebracht.
Ik heb voorgesteld in gesprek te gaan met verkoper en directie maar dat wil men (nog) niet.

Overigens vond hij dat ik een mooie prijs heb betaald, want het showroom bordje geeft een hogere prijs aan dan wat ik heb betaald. Tja dat ik een kwestie van goed onderhandelen en niet van die goedkope kado's er bij nemen. Want daar kwamen wij niet voor.

Wat een domper zeg!

Gesloten