Saxenda

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
11 feb 2024 09:44
Waarom zouden verschillende huisartsen samen in een bepaald gebied zulk soort afspraken maken ?
Wat is hun belang daarbij ?
Denk eerder dat patiënten het middel eisen, maar niet aan de voorwaarden voldoen, welke toch wel hoog liggen.
Misschien een tekort aan het medicijn? Het is namelijk net wat belangrijker dat de diabetes gebruikers het krijgen, want daar hangt hun leven vanaf. En daarbij zijn de lange termijn bijwerkingen nog onbekend.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
11 feb 2024 12:14
Misschien een tekort aan het medicijn?
Bij diabetes-2 gebruikt men in de meeste gevallen liever Metformine dan Saxenda.
Overigens is er geen tekort aan Saxenda, voor nog geen Euro 9,00 online te koop, morgen bezorgd........ :shock:

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
11 feb 2024 22:34
Nijogeth schreef:
11 feb 2024 12:14
Misschien een tekort aan het medicijn?
Bij diabetes-2 gebruikt men in de meeste gevallen liever Metformine dan Saxenda.
Overigens is er geen tekort aan Saxenda, voor nog geen Euro 9,00 online te koop, morgen bezorgd........ :shock:
Voor 9 euro, tuurlijk. :roll:

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door BL2 »

O lol, dat is een boekje erover.
Te snel gekeken, tis al laat.....

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Lowieze »

Adviezen aan huisartsen over het tekort aan o.a. Saxenda (liraglutide)
https://www.nhg.org/actueel/adviezen-te ... agonisten/

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Pas maar op BL2, misschien is dat boekje van een dropshipper.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Petra1987 »

BL2 schreef:
11 feb 2024 22:34
Nijogeth schreef:
11 feb 2024 12:14
Misschien een tekort aan het medicijn?
Bij diabetes-2 gebruikt men in de meeste gevallen liever Metformine dan Saxenda.
Overigens is er geen tekort aan Saxenda, voor nog geen Euro 9,00 online te koop, morgen bezorgd........ :shock:
Er kan wel Saxenda staan op het doosje, maar wat zit er werkelijk in dit medicijn? Je weet niet waar het vandaan komt. Misschien is het wel giftige stoffen in.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Lowieze »

Petra1987 schreef:
14 feb 2024 00:16


Er kan wel Saxenda staan op het doosje, maar wat zit er werkelijk in dit medicijn? Je weet niet waar het vandaan komt. Misschien is het wel giftige stoffen in.
Misschien even goed lezen:

“Bericht door BL2 » 12 feb 2024 00:10

O lol, dat is een boekje erover.
Te snel gekeken, tis al laat.....”

Wolfspoot
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:32

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Wolfspoot »

Laatste update:
Iedereen hartelijk bedankt voor de goedbedoelde reacties. Helaas word door velen geopperd dat ik niet zou voldoen aan de voorwaarden. Toch begin ik mijn verhaal dat ik daar wel aan voldoe. Inmiddels heb ik een huisarts geprobeerd in een andere regio, echter werd geweigerd vanwege afstand. Ook heb ik de ziektekostenverzekeraar gebeld. Zij vonden het vreemd dat alle huisartsen in een regio dit medicijn niet wilden geven en zij wisten niet waarom. Helaas konden ze daar niets aan veranderen. Ik kon wel een verwijzing naar de internist vragen wat de huisarts wel verplicht zou zijn te geven. Dat heb ik gedaan. Wat schetst mijn verbazing.....binnen 2 uur bleek in de regio toch een huisarts bereid Saxenda voor te schrijven!! De huisartsen hebben onderling afgesproken dat ik mag overstappen naar die arts. Dat ga ik nu dus doen. Eind goed al goed zou je denken...helaas niet, mijn vertrouwen in de huisartsen is enorm geschaad!

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wolfspoot schreef:
14 feb 2024 09:20
Laatste update:
Iedereen hartelijk bedankt voor de goedbedoelde reacties. Helaas word door velen geopperd dat ik niet zou voldoen aan de voorwaarden. Toch begin ik mijn verhaal dat ik daar wel aan voldoe. Inmiddels heb ik een huisarts geprobeerd in een andere regio, echter werd geweigerd vanwege afstand. Ook heb ik de ziektekostenverzekeraar gebeld. Zij vonden het vreemd dat alle huisartsen in een regio dit medicijn niet wilden geven en zij wisten niet waarom. Helaas konden ze daar niets aan veranderen. Ik kon wel een verwijzing naar de internist vragen wat de huisarts wel verplicht zou zijn te geven. Dat heb ik gedaan. Wat schetst mijn verbazing.....binnen 2 uur bleek in de regio toch een huisarts bereid Saxenda voor te schrijven!! De huisartsen hebben onderling afgesproken dat ik mag overstappen naar die arts. Dat ga ik nu dus doen. Eind goed al goed zou je denken...helaas niet, mijn vertrouwen in de huisartsen is enorm geschaad!
Ik wens u succes met het gebruik van Saxenda en hoop dat de huisarts die u nu hebt gevonden u tot uw tevredenheid gaat begeleiden.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Saxenda

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Lowieze schreef:
14 feb 2024 07:08
Petra1987 schreef:
14 feb 2024 00:16


Er kan wel Saxenda staan op het doosje, maar wat zit er werkelijk in dit medicijn? Je weet niet waar het vandaan komt. Misschien is het wel giftige stoffen in.
Misschien even goed lezen:

“Bericht door BL2 » 12 feb 2024 00:10

O lol, dat is een boekje erover.
Te snel gekeken, tis al laat.....”
Je vergist je! Je kan alles online bestellen, maar dit wil niet zeggen dat je Saxenda krijgt. Er worden ook vervalste producten verkocht.

Plaats reactie