Nieuw verdienmodel apotheken?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Wim Berkhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2024 09:26

Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door Wim Berkhout »

Mijn huisarts schreef jaren geleden een middel voor tegen verhoogde bloeddruk. Na een jaar hoefde die niet meer omdat het onder controle was. Nu is het weer verhoogd en moest ik het weer gaan gebruiken. Recept voor 3 maanden (90 pilletjes) doorgestuurd naar de apotheek. Die wilde bij de afgifte slechts 15 pilletjes meegeven om eventuele bijwerkingen te bemerken. Dat ik die al jaren had gebruikt was niet ontvankelijk. Later kreeg ik de resterende 75 pilletjes via een luik zonder gesprek.
Kosten € 14.95 1e terhandstelling en begeleidingsgesprek (??). Kosten 2e terhandstelling (??) € 7.53. Bij elkaar € 22.46 oftewel bijna Fl. 50,00 (als ik mag terugrekenen). Is daar nou niks aan te doen? Iemand goede raad?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Terugrekenen zou ik sowieso niet meer doen, de gulden is al zo lang passé...

Maar kan het niet zijn dat je gezondheid op meerdere vlakken is veranderd/kan zijn veranderd, en dat de apotheek geen risico wil nemen? Die 7,53 euro die ze extra 'verdiend' hebben, daar zullen ze toch niet schathemeltjerijk van zijn geworden?

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind het juist wel fijn dat er eerst een klein aantal tabletten wordt meegegeven bij een nieuw recept. Ook al heb je datzelfde medicijn jaren geleden al eens gebruikt, dan wil dat niet zeggen dat je hier nu geen problemen mee krijgt.
Het is toch zonde als je telkens voor 3 maanden meekrijgt bij het eerste recept en je kunt tweederde daarvan weggooien.
En die extra kosten hebben we altijd al moeten betalen, al werd dat jaren geleden nog niet apart vermeld op de declaratie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wim Berkhout schreef:
09 feb 2024 09:38
Dat ik die al jaren had gebruikt was niet ontvankelijk.
Logisch toch? Iets wta jaren geleden prima werkte, kan nu problemen opleveren. Daar heb je nu júist een apotheker voor.
Wim Berkhout schreef:
09 feb 2024 09:38
Bij elkaar € 22.46 oftewel bijna Fl. 50,00 (als ik mag terugrekenen).
Dat mag je doen, maar het is natuurlijk volslagen zinloos.
Wim Berkhout schreef:
09 feb 2024 09:38
Is daar nou niks aan te doen? Iemand goede raad?
Goede raad? Ja: geniet van de gezondheidszorg zoals we die hebben en denk niet te moeilijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
09 feb 2024 10:33
Ik vind het juist wel fijn dat er eerst een klein aantal tabletten wordt meegegeven bij een nieuw recept. Ook al heb je datzelfde medicijn jaren geleden al eens gebruikt, dan wil dat niet zeggen dat je hier nu geen problemen mee krijgt.
Het is toch zonde als je telkens voor 3 maanden meekrijgt bij het eerste recept en je kunt tweederde daarvan weggooien.
En die extra kosten hebben we altijd al moeten betalen, al werd dat jaren geleden nog niet apart vermeld op de declaratie.
Nou vlg mij was de apotheker in FL tijd altijd gratis...

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
09 feb 2024 10:42


Nou vlg mij was de apotheker in FL tijd altijd gratis...
Ik denk het ook, ze kregen daar geen salaris….. Armoede troef.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw verdienmodel apotheken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De apotheker mag de eerste keer, of als u die pillen al meer dan een jaar niet hebt gehad, niet meer dan voor 14 dagen meegeven.

Plaats reactie