meldpunt medicijntekort patiënt

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
ilojem6
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2015 12:58

meldpunt medicijntekort patiënt

Ongelezen bericht door ilojem6 »

Is er een landelijk meldpunt waar je als patiënt een tekort aan medicijn kunt melden? Ik kan alleen voor handelsvergunninghouders en fabrikanten vinden. Landelijk Meldpunt Zorg geeft de mogelijkheid een klacht ergens te deponeren maar dat is dan specifiek voor een organisatie of zorgaanbieder. Ook niet echt de juiste weg.

Mijn migrainemedicatie Rizatriptan is niet meer voorradig en volgens de apotheek zijn alternatieven ook niet meer te krijgen. Of ik maar even terug naar de huisarts ga. Maar wanneer alternatieven er ook niet meer zijn, dan maar aan de Oxycodon ofzo? Of leuren bij bekenden of zij misschien nog hebben liggen? Beide liever niet. Ik heb hier toch niet voor gekozen?

Het moet toch ergens te melden zijn zodat het in ieder geval bekend is?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: meldpunt medicijntekort patiënt

Ongelezen bericht door Lowieze »

De apothekers melden zelf toch al eventuele tekorten bij het meldpunt van de overheid. Wat voegt een melding van een patiënt dan nog toe? Wat kan daarmee bereikt worden, denkt u?

ilojem6
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2015 12:58

Re: meldpunt medicijntekort patiënt

Ongelezen bericht door ilojem6 »

Lowieze schreef:
13 okt 2022 10:23
De apothekers melden zelf toch al eventuele tekorten bij het meldpunt van de overheid. Wat voegt een melding van een patiënt dan nog toe? Wat kan daarmee bereikt worden, denkt u?
Ik snap je punt maar de vrij lakse houding van de apotheek, geeft mij niet veel vertrouwen. Indien patiënten het zelf kunnen melden, zou er wellicht eerder zicht op kunnen zijn. De patiënten hebben er direct last van. Voor de apotheek is de noodzaak van melden een stuk minder groot.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: meldpunt medicijntekort patiënt

Ongelezen bericht door Lowieze »

ilojem6 schreef:
13 okt 2022 10:36


Ik snap je punt maar de vrij lakse houding van de apotheek, geeft mij niet veel vertrouwen. Indien patiënten het zelf kunnen melden, zou er wellicht eerder zicht op kunnen zijn. De patiënten hebben er direct last van. Voor de apotheek is de noodzaak van melden een stuk minder groot.
Nou, ik denk dat de apothekers er ook behoorlijk last van hebben, zij zullen ook liever de medicatie gewoon mee willen geven aan hun klanten. Het is namelijk zo dat klanten zich vaak afreageren op de medewerkers van de apotheek, terwijl zij er ook niets aan kunnen doen.
Ik zie de meerwaarde niet van het tekort zelf kunnen melden.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: meldpunt medicijntekort patiënt

Ongelezen bericht door kuklos »

ilojem6 schreef:
13 okt 2022 10:36
Voor de apotheek is de noodzaak van melden een stuk minder groot.
Oh? Die verkopen graag nee en lopen aldus omzet mis en hebben graag klanten aan de balie die ze niet kunnen helpen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: meldpunt medicijntekort patiënt

Ongelezen bericht door moederslink »

De Zorgverzekeraar heeft ook een flinke vinger in de pap!😬
Ik zou het ook zeker bij hen melden en in overleg gaan.

Plaats reactie