LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overhead medicijnkosten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Kareltros
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2014 17:54

Overhead medicijnkosten

Ongelezen bericht door Kareltros »

Onderstaand de correspondentie met mijn zorgverzekeraar. Onder: mijn vraag, daarboven het antwoord. Te gek voor woorden!

Geachte heer,
Graag bevestig ik de ontvangst van onderstaande email waarin u vraagt of u uw medicatie per jaar kunt bestellen.
Wetgeving:
In de zorgverzekeringswet is door de overheid bepaald dat het niet mogelijk is medicatie voor een langere periode mee te geven. Dit ongeacht de prijs van de medicatie.
Natuurlijk begrijp ik uw standpunt maar ook wij hebben hier geen invloed op.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice IAK Verzekeringen
[Naam verwijderd]
________________________________
Mijn vraag:
Geachte heer/mevrouw,

Geachte IAK, Ik gebruik de medicijn Simvastatine tegen te hoog Cholesterol. Deze medicijn gebruik ik al jaren en zal deze , bij leven en wel zijn, ook nog jaren blijven gebruiken. Per drie maanden krijg ik een portie van mijn apotheek die dan elke keer € 8,00 overhead berekent. Dat wil ik terugbrengen tot één maal per jaar. Mijn apotheek zegt dat dit niet mag van de zorgverzekeraar i.v.m. evt. verspilling bij medicijn wijziging. Omdat ik nu € 32,00 betaal op jaarbasis vind ik dat niet in vehouding staan tot de prijs van de medcijn zelf. Die is € 3,70 per keer. Daar valt de evt. verspilling van een paar doosjes totaal bij weg. Het financiële voordeel is niet alleen voor mij maar ook voor u wanneer ik/men het eigen risico heeft verbruikt.
Mijn verzoek: Geef mijn apotheek toestemming mij een medicijndosis voor een jaar te verstrekken. Hopelijk neemt u dit in overweging,
Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overhead medicijnkosten

Ongelezen bericht door moederslink »

Kareltros schreef:Onderstaand de correspondentie met mijn zorgverzekeraar. Onder: mijn vraag, daarboven het antwoord. Te gek voor woorden !


Geachte heer,
Graag bevestig ik de ontvangst van onderstaande email waarin u vraagt of u uw medicatie per jaar kunt bestellen.
Wetgeving:
In de zorgverzekeringswet is door de overheid bepaald dat het niet mogelijk is medicatie voor een langere periode mee te geven. Dit ongeacht de prijs van de medicatie.
Natuurlijk begrijp ik uw standpunt maar ook wij hebben hier geen invloed op.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice IAK Verzekeringen
[Naam verwijderd]
________________________________
Mijn vraag:
Geachte heer/mevrouw,

Geachte IAK, Ik gebruik de medicijn Simvastatine tegen te hoog Cholesterol. Deze medicijn gebruik ik al jaren en zal deze , bij leven en wel zijn, ook nog jaren blijven gebruiken. Per drie maanden krijg ik een portie van mijn apotheek die dan elke keer € 8,00 overhead berekent. Dat wil ik terugbrengen tot één maal per jaar. Mijn apotheek zegt dat dit niet mag van de zorgverzekeraar i.v.m. evt. verspilling bij medicijn wijziging. Omdat ik nu € 32,00 betaal op jaarbasis vind ik dat niet in vehouding staan tot de prijs van de medcijn zelf. Die is € 3,70 per keer. Daar valt de evt. verspilling van een paar doosjes totaal bij weg. Het financiële voordeel is niet alleen voor mij maar ook voor u wanneer ik/men het eigen risico heeft verbruikt.
Mijn verzoek: Geef mijn apotheek toestemming mij een medicijndosis voor een jaar te verstrekken. Hopelijk neemt u dit in overweging,
Met vriendelijke groet,
Ik snap best dat u dit wilt i.v.m de kosten.
Afgezien van het feit dat dit gewoon niet mag is het ook buitengewoon onverstandig en niet zo slim .
U weet niet hoe uw gezondheid en medicijnen zich nog verder ontwikkelen en kunt daarom ook maar niet ongelimiteerd simvastatine blijven slikken . 8)
Stel dat er iets anders moet worden voorgeschreven of u het door bv een andere leefwijze niet meer nodig hebt, zit je wel te kijken met een megavoorraad voor een jaar.
Ik slik deze troep ook, maar wil er vanaf gezien de rotttige bijwerkingen. Er zijn echt andere manieren en/of medicijnen die het cholesterol kunnen verlagen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overhead medicijnkosten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Algemeen bekend dat een apotheker maar voor 3 maanden mee mag geven.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Overhead medicijnkosten

Ongelezen bericht door newmikey »

Kareltros schreef:Te gek voor woorden!
Ik vind het eigenlijk een prima en klantvriendelijk antwoord. Wat had u nog meer gewild?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Overhead medicijnkosten

Ongelezen bericht door sjohie »

Kareltros schreef:Onderstaand de correspondentie met mijn zorgverzekeraar. Onder: mijn vraag, daarboven het antwoord. Te gek voor woorden!

Geachte heer,
Graag bevestig ik de ontvangst van onderstaande email waarin u vraagt of u uw medicatie per jaar kunt bestellen.
Wetgeving:
In de zorgverzekeringswet is door de overheid bepaald dat het niet mogelijk is medicatie voor een langere periode mee te geven. Dit ongeacht de prijs van de medicatie.
Natuurlijk begrijp ik uw standpunt maar ook wij hebben hier geen invloed op.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice IAK Verzekeringen
[Naam verwijderd]
________________________________
Mijn vraag:
Geachte heer/mevrouw,

Geachte IAK, Ik gebruik de medicijn Simvastatine tegen te hoog Cholesterol. Deze medicijn gebruik ik al jaren en zal deze , bij leven en wel zijn, ook nog jaren blijven gebruiken. Per drie maanden krijg ik een portie van mijn apotheek die dan elke keer € 8,00 overhead berekent. Dat wil ik terugbrengen tot één maal per jaar. Mijn apotheek zegt dat dit niet mag van de zorgverzekeraar i.v.m. evt. verspilling bij medicijn wijziging. Omdat ik nu € 32,00 betaal op jaarbasis vind ik dat niet in vehouding staan tot de prijs van de medcijn zelf. Die is € 3,70 per keer. Daar valt de evt. verspilling van een paar doosjes totaal bij weg. Het financiële voordeel is niet alleen voor mij maar ook voor u wanneer ik/men het eigen risico heeft verbruikt.
Mijn verzoek: Geef mijn apotheek toestemming mij een medicijndosis voor een jaar te verstrekken. Hopelijk neemt u dit in overweging,
Met vriendelijke groet,
Inderdaad te gek voor woorden dat een bedrijf zich aan de Nederlandse wet houdt, en ook nog de moeite neemt je dit uit te leggen, terwijl dit algemeen bekend is en met minder moeite dan een account + topic openen hier, online te vinden is.

Gesloten