Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ongelezen bericht door k2p »

Nijogeth schreef:
07 mar 2023 16:26
k2p schreef:
07 mar 2023 16:03
PS. triamcinolon, triamcinolonacet, triamcinolonacetonide en tca zijn allen dezelfde werkzame stof, anders afgekort. Niet een merknaam.
Dezelfde werkzame stof. Een andere toepassing. Maar dat had je ook wel kunnen bedenken. Ik zag dat triamcinolonacet voor ongeveer 47 euro per 30 gram gaat. Er staat wel bij dat het op recept moet.
Al die namen kunnen in verschillende toepassingen komen. “Triamcinolonacet” is niet een bepaalde toepassing, dat weer anders is dan “tca”. Eens dat de prijs kan verschillen aan de hand van toepassing, sterkte, etc. Maar het ging mij er om dat de ene naam als merk werd gebruikt, terwijl dat niet zo is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 mar 2023 16:26
k2p schreef:
07 mar 2023 16:03
PS. triamcinolon, triamcinolonacet, triamcinolonacetonide en tca zijn allen dezelfde werkzame stof, anders afgekort. Niet een merknaam.
Dezelfde werkzame stof. Een andere toepassing. Maar dat had je ook wel kunnen bedenken. Ik zag dat triamcinolonacet voor ongeveer 47 euro per 30 gram gaat. Er staat wel bij dat het op recept moet.
Precies. Het zijn verschillende producten met verschillende prijzen, en (in ieder geval deels) dezelfde werkzame stof. En om het ontopic te houden: je kunt dus niet het ene product één op één vergelijken met het andere product en op basis daarvan conclusies over de prijs trekken.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Roxanne de Nijs schreef:
07 mar 2023 15:50
Lady1234 schreef:
07 mar 2023 15:27
Tandarts voor kinderen is “gratis”. En de huisarts is een koopje. Als u met die uitslag naar de dermatoloog geweest bent, is het nog duurder.

Voortaan dan maar in het buitenland bestellen, of voort blijven tobben.

Dat klopt. En de huisarts is ook 'gratis', maar jij was degene die de kosten daarvan bij deze discussie betrok. Ik geloof dat je de essentie van mijn boodschap niet wil begrijpen. De apotheker heeft mij voor het dubbele van de normale prijs een geneesmiddel verkocht en heeft daar bovenop 15 euro terhandstellingskosten berekend terwijl ik niet de informatie heb gekregen die ik zou moeten krijgen. Ik vind dat onfatsoenlijk en vroeg me af of anderen dat ook vinden.
Verder kun je lacherig doen over het feit dat ik hulp zoek in het buitenland, maar ik ben met mijn dochter van nog geen 2 naar Frankrijk moeten gaan voor fatsoenlijke medische hulp nav een longontsteking. Binnen twee weken was ze genezen. Maar wederom, is weer een ander verhaal😉
De huisarts is helemaal niet gratis. En u hebt het over de kosten. Als u weer zo’n tube nodig hebt, betaalt u circa € 7,00 minder. En als dit medicijn verplicht op recept is, kunt u het niet zomaar ergens kopen.

Naar Frankrijk voor een longontsteking? Welja.

Roxanne de Nijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2023 15:39

Re: Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ongelezen bericht door Roxanne de Nijs »

Bedankt voor de reacties.
Ik wilde alleen mijn verontwaardiging delen mbt appthekerskosten. Het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel mensen dat hier verdedigen.
Dit was niet de eerste keer dat ik een absurd bedrag moest neertellen voor iets wat eigenlijk niet zo duur is. Vandaar dat ik mijn ceterizine bij de aldi koop en mijn omeprazol bij het kruidvat. Fijn dat zij hun panden en personeel nog kunnen betalen met die prijzen die zij vragen😉
Jammer dat het nu meer een welles-nietes discussie aan het worden is, dat was niet de bedoeling.
Ik laat het hierbij.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u wel aan uw huisarts en apotheek doorgegeven dat u die middelen ook gebruikt?

Roxanne de Nijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2023 15:39

Re: Hoge medicijn- en terhandstellingskosten

Ongelezen bericht door Roxanne de Nijs »

Lady1234 schreef:
07 mar 2023 18:39
Hebt u wel aan uw huisarts en apotheek doorgegeven dat u die middelen ook gebruikt?
Die heeft mijn huisarts me zelf voorgeschreven, dus ze zijn er wel van op de hoogte. De omeprazol gebruik ik sporadisch, dus dat zal weinig invloed hebben op andere medicatie.

Plaats reactie