Griepprik: ja of nee?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9786
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door kuklos »

pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Zijn we net zo'n beetje door de grootste vaccinatierondes van corona heen, en dan komt de volgende ronde. Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Ah, je wil mijn werkelijke ongezouten mening? Nou, dan krijg je die.

Zoals jij je bericht hebt opgesteld is het niks meer dan trollen om herrie te schoppen. Zonder bronvermelding, zonder nuance, zonder ook maar enig voorbehoud. Zonder ook verdere reactie ook op reacties van anderen. Het bericht van de NOS is een stuk genuanceerder en dat heb je als beste bericht verkozen, maar verder weiger je inhoudelijk nog iets te zeggen. Ik beschouw dat als trollen. Gelukkig voor jou ben ik geen moderator hier anders had je nu een ban gehad wegens trollen.

Met een discussie over de griepprik is niks mis. Mits onderbouwd met goede bronvermelding en genuanceerd opgebouwd, maar niet op deze manier. Maar als een regelrechte kwakzalver en complotdenker op deze manier hier stennis komen schoppen verdient mijns inziens een (tijdelijke) ban. Dat vind ik ervan.

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
12 okt 2021 21:18
Het bericht van de NOS is een stuk genuanceerder en dat heb je als beste bericht verkozen, maar verder weiger je inhoudelijk nog iets te zeggen. Ik beschouw dat als trollen.
Dat dus. En ook gewoon niet reageren... dan weet je wel genoeg :roll:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nevyn schreef:
12 okt 2021 13:27
En ik blijf erbij dat de Farmacie zich in de handen wrijft en daarbij suggereer ik niet dat ze de virussen zelf creëren en dat ze de mensen dood wensen.
Maar nu het er toch is verdienen ze er lekker aan en is het makkelijker om angst aan te wakkeren (kassa)
Bij elke crisis profiteren bepaalde bedrijven dat is nou eenmaal een feit. De farmacie branche verdiend veel als ze succes hebben en met het Corona vaccin hebben enkele bedrijven gescoord. Shell e.d. profiteren nu van de hoge brandstof prijzen en het Russische gasbedrijf geniet van ons gastekort, zo werkt het nou eenmaal.

Ik heb nog geen farmaceut angst zien creëren de keren dat ze op televisie waren vertelde ze over de werking van het vaccin omdat complotten rond gingen dat je magnetische werd. Ook was er veel misverstand over het RDNA vaccin en dit weerlegde ze erg duidelijk, ik heb juist de farmaceuten angst zien wegnemen i.p.v. het aan te wakkeren.

Ook rond Corona heb ik geen angst, ik ben nog jong en behoor niet tot de risico groep. Toch ben ik blij met het vaccin, los dat ik andere bescherm, beschermt het mij ook want hoe gezond en jong je ook bent het risico is er hoe klein dan ook en door mijn vaccinatie is die kans nog kleiner geworden.

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
12 okt 2021 23:33
Nevyn schreef:
12 okt 2021 13:27
En ik blijf erbij dat de Farmacie zich in de handen wrijft en daarbij suggereer ik niet dat ze de virussen zelf creëren en dat ze de mensen dood wensen. Maar nu het er toch is verdienen ze er lekker aan en is het makkelijker om angst aan te wakkeren (kassa)
Bij elke crisis profiteren bepaalde bedrijven dat is nou eenmaal een feit. De farmacie branche verdiend veel als ze succes hebben en met het Corona vaccin hebben enkele bedrijven gescoord. Shell e.d. profiteren nu van de hoge brandstof prijzen en het Russische gasbedrijf geniet van ons gastekort, zo werkt het nou eenmaal.
Inderdaad. Het spreekwoord zegt niet voor niets "de één zijn dood is de ander zijn brood". Hulp-, zorg- en dienstverleners verdienen altijd aan de ellende van een ander. In de basis niets mis mee.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lady1234 schreef:
12 okt 2021 18:49
Er komt maar iets meer dan de helft van de opgeroepenen opdraven.
Bron ??

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Jablan »

Kun je zelf vinden, onder andere bij het CBS, het ministerie van Volksgezondheid, verschillende verenigingen van medische beroepsgroepen en daarna bij Mediahuis of DPG Media. Opkomst is vergelijkbaar met die voor de Coronavaccins: in sommige regio's tegen de tachtig procent, in andere regio's met moeite twintig procent.

MegaSponsor
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2008 09:27
Contacteer:

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door MegaSponsor »

pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Zijn we net zo'n beetje door de grootste vaccinatierondes van corona heen, en dan komt de volgende ronde. Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Zie de Zembla uitzending over griep in 2010

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik vind er niks van, ik neem hem niet. Beetje griep is niet erg, in mijn ogen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Sira »

lievemarie schreef:
13 okt 2021 15:33
Ik vind er niks van, ik neem hem niet. Beetje griep is niet erg, in mijn ogen.
Ik heb gelukkig nooit griep gehad, misschien als kind, maar dat weet ik niet zeker. Maar u heeft blijkbaar ook nooit griep gehad.
Een verkouden iemand zegt vaak dat hij/zij griep heeft, maar griep is niet te vergelijken met een zware verkoudheid, bovendien heb je bij griep hoge koorts (39/40 graden).
Voor een verkoudheid word je dan ook nooit in het ziekenhuis opgenomen, velen met een echte griep wel. Tijdens de griepepidemie van 2018 (van februari tot eind april) overleden er 9444 mensen in 18 weken tijd.

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik ben "vriend van het Erasmus MC" en daar worden jaarlijks lezingen gegeven.
Een jaar of 6 / 7 geleden, ging een lezing, gegeven door een professor of wetenschapper waar ik de naam helaas niet meer van weet, over die griepprik.
Hij vertelde dat er enorm veel griepvirussen zijn en dat de kans dat het juiste vaccin in de spuiten zit, ongeveer 3% is.
Ook vertelde hij dat niet ieder mens hetzelfde reageert op zo'n vaccin. Dat ruwweg de ene helft anders reageerde dan de andere helft.
Daarom gaf hij aan dat je echt niet meer dan 1,5% kans hebt dat zo'n prik een beetje effect heeft.
Dat is, zei hij, ook de reden dat vrijwel niemand in de (ziekenhuis)zorg, de prik ging halen.

Zelf was ik ook al nooit voorstander, maar dit heeft mij overtuigd van de onzin van de griepprik (en van veel andere prikken).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik krijg al jaren de griepprik en heb nooit écht griep gehad.
Een échte griep gaat gepaard met algehele malaise en ( hoge) koorts ...hoor, merk en lees ik om mij heen. Ik wil dat risico niet lopen. Eerlijk gezegd kan ik mij bijna niet voorstellen dat het effect van een griepprik zo minimaal is, slechts 1.5 %.
Dan kunnen de huisartsen er wel mee stoppen, misschien wel weggegooid geld?

Erthanax
Berichten: 9724
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Erthanax »

adkoster schreef:
13 okt 2021 19:19
(...)
Een jaar of 6 / 7 geleden, ging een lezing, gegeven door een professor of wetenschapper waar ik de naam helaas niet meer van weet, over die griepprik.
Hij vertelde dat (...) de kans dat het juiste vaccin in de spuiten zit, ongeveer 3% is. (...) Daarom gaf hij aan dat je echt niet meer dan 1,5% kans hebt dat zo'n prik een beetje effect heeft.
(...)
Jammer dat u zijn naam niet meer weet, want de cijfers die u noemt zijn onjuist. De effectiviteit van de griepprik ligt doorgaans namelijk rond de 40%, zoals u o.a. hier kunt lezen.

Lady1234
Berichten: 27179
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb, lang geleden, één keer griep gehad. Ik moest op mijn knieën kruipend naar de badkamer, kon niet meer op mijn benen staan van ellende. En ik was pas na een dag of 14 weer een beetje bij de mensen.

Dus dit jaar maar een prik halen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
13 okt 2021 19:36


Dus dit jaar maar een prik halen.
En jij weet dan zeker dat jij geen griep krijgt??

Wat de persoon hierboven zegt klopt, althans, over dat ieder mens anders reageert op die spuit.

Lady1234
Berichten: 27179
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
13 okt 2021 19:41
Lady1234 schreef:
13 okt 2021 19:36


Dus dit jaar maar een prik halen.
En jij weet dan zeker dat jij geen griep krijgt??

Wat de persoon hierboven zegt klopt, althans, over dat ieder mens anders reageert op die spuit.
Nee, dat weet ik natuurlijk niet zeker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door moederslink »

Griepvirussen muteren ook, maar ik vertrouw er wel op dat de vaccins aangepast worden en het is idd waar dat iedereen er anders op kan reageren.
Tot nu toe heb ik dan waarschijnlijk ook geluk gehad ( of mijn gestel is toch nog gezond genoeg ) .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
13 okt 2021 19:46
Griepvirussen muteren ook, maar ik vertrouw er wel op dat de vaccins aangepast worden en het is idd waar dat iedereen er anders op kan reageren.
Het vaccin wordt ook elk jaar aangepast maar het is en blijft een gok welke mutatie dominant wordt, dit verklaard ook de "slechte" gemiddelde effectiviteit van het vaccin.

Echter de genoemde 3% kan ik nergens terug vinden en de kans dat het 1,5% is ook niet, lijkt meer een broodje aap verhaal want elke wetenschappelijke duiding ontbreekt dus beetje raar om het als onzin vaccin neer te zetten want dat is het gewoon niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
13 okt 2021 19:46
Griepvirussen muteren ook, maar ik vertrouw er wel op dat de vaccins aangepast worden en het is idd waar dat iedereen er anders op kan reageren.
Tot nu toe heb ik dan waarschijnlijk ook geluk gehad ( of mijn gestel is toch nog gezond genoeg ) .

Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vertrouw er wel op, ik krijg de griepprik al zo.n 10 jaar.
Mijn zoon krijgt ook sinds +- 5 jr elk jaar een oproep , maar gaat hem dit jaar voor het eerst halen.

Erthanax
Berichten: 9724
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Erthanax »

sylvesterb schreef:
13 okt 2021 19:53
Het vaccin wordt ook elk jaar aangepast maar het is en blijft een gok welke mutatie dominant wordt, dit verklaard ook de "slechte" gemiddelde effectiviteit van het vaccin.

Echter de genoemde 3% kan ik nergens terug vinden en de kans dat het 1,5% is ook niet, lijkt meer een broodje aap verhaal want elke wetenschappelijke duiding ontbreekt dus beetje raar om het als onzin vaccin neer te zetten want dat is het gewoon niet.
Het is ook een broodje aap, de effectiviteit ligt meestal rond de 40%. Zie bv de link naar Nivel; ik heb bewust niet naar het RIVM gelinkt, maar daar staan dezelfde cijfers. Niet super hoog, maar beslist de moeite waard.

Gesloten