Griepprik: ja of nee?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6630
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Lowieze »


16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18
Beste antwoord
Gekozen door Lowieze

Re: Griepprik: ja of nee?

door 16again » 12 okt 2021 13:02

Moneyman schreef:
12 okt 2021 08:33
pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Wat vinden we hiervan?
Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.

Als je een inhoudelijke discussie wilt openen, helpt het wel om fatsoenlijk startpunt op te schrijven in plaats van een niet-onderbouwde losse flodder. Dat is een beetje de Wilders-methode - en we weten hoe weinig effectief dat is.
Dit zou zo maar het start punt geweest kunnen zijn van die "losse flodder":
https://nos.nl/artikel/2401201-national ... -en-kraakt
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Zijn we net zo'n beetje door de grootste vaccinatierondes van corona heen, en dan komt de volgende ronde. Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Beetje populistische vraag stelling.

Kinderen krijgen geen griepprik in Nederland de suggestie is enkel geopperd maar deskundige hebben al aangegeven dat dit nu doorvoeren niet haalbaar is op z'n korte termijn, los dat deskundige wel stellen dat het invloed kan hebben op de verspreiding als je kinderen vaccineert. En daarbij zou het niet gaan om een prik maar om een vernevelaar die voor kinderen wordt gebruikt.

Daarbij zeg je ook "allemaal aan de griepprik" en dit is ook onjuist, we krijgen niet allemaal een griepprik, enkel de risico groepen en deze groepen zijn iets uitgebreid.

Dirkie
Berichten: 2934
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Dirkie »

pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Zijn we net zo'n beetje door de grootste vaccinatierondes van corona heen, en dan komt de volgende ronde. Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
De stelling is onjuist is mijn mening.

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Wat vinden we hiervan?
Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.

Als je een inhoudelijke discussie wilt openen, helpt het wel om fatsoenlijk startpunt op te schrijven in plaats van een niet-onderbouwde losse flodder. Dat is een beetje de Wilders-methode - en we weten hoe weinig effectief dat is.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door newmikey »

pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Allemaal aan de griepprik, zelfs kinderen.
Wat vinden we hiervan?
Dat u gevaarlijke onzin uitkraamt. Ik heb zelf trouwens de uitnodiging voor de prik ontvangen en ga hem ook halen, net als vorige jaren.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Sira »

Ik krijg ook ieder jaar een oproep om de griepprik te halen. Die haal ik nooit, omdat ik nooit griep heb. Dit jaar ga ik hem wel halen, mogelijk geeft de prik, behalve tegen het griepvirus, ook weerstand tegen het coronavirus.

Ik vind het een beetje een vreemde vraag, was u ook anti coronavaccin?

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Antwoord op het topic, nee

Erthanax
Berichten: 9727
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit jaar ga ik ook voor het eerst de griepprik halen. Ik heb wel eens griep gehad en erger dan vier dagen met flinke koorts in bed was het niet. Nu wil ik het risico op een ziekenhuisopname zo klein mogelijk houden, om de zorg niet meer te belasten dan noodzakelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door moederslink »

Zoals ieder jaar krijg ik straks een oproep en ga de griepprik halen.
Er wordt nu gezegd om kinderen ertegen in te enten om de ouderen/ zwakkeren te beschermen, maar deze ouderen/ zwakkeren krijgen sowieso al de griepprik, dus het inënten van kinderen lijkt mij persoonlijk grote onzin en onnodig.

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben nooit een complotdenker geweest, maar wat zullen de farmaceutische bedrijven zich de laatste tijd in de handen wrijven.

Lowieze
Berichten: 6630
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nevyn schreef:
12 okt 2021 12:47
Ben nooit een complotdenker geweest, maar wat zullen de farmaceutische bedrijven zich de laatste tijd in de handen wrijven.
Bedoelt u door de vaccinaties of door alle medicatie die gebruikt is door corona slachtoffers? Hopelijk is dat laatste u niet overkomen, want dan had u vast anders gereageerd op de productie van die bedrijven.

16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
12 okt 2021 08:33
pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Wat vinden we hiervan?
Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.

Als je een inhoudelijke discussie wilt openen, helpt het wel om fatsoenlijk startpunt op te schrijven in plaats van een niet-onderbouwde losse flodder. Dat is een beetje de Wilders-methode - en we weten hoe weinig effectief dat is.
Dit zou zo maar het start punt geweest kunnen zijn van die "losse flodder":
https://nos.nl/artikel/2401201-national ... -en-kraakt

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lowieze schreef:
12 okt 2021 12:53
Nevyn schreef:
12 okt 2021 12:47
Ben nooit een complotdenker geweest, maar wat zullen de farmaceutische bedrijven zich de laatste tijd in de handen wrijven.
Bedoelt u door de vaccinaties of door alle medicatie die gebruikt is door corona slachtoffers? Hopelijk is dat laatste u niet overkomen, want dan had u vast anders gereageerd op de productie van die bedrijven.
Ik ben gevaccineerd tegen Corona, niet voor mezelf maar ter bescherming van anderen.
Griep prik heb ik nog nooit gehad en zal ik ook nooit nemen.
Een keer goed ziek is helemaal niet verkeerd voor het menselijk lichaam.
En ik blijf erbij dat de Farmacie zich in de handen wrijft en daarbij suggereer ik niet dat ze de virussen zelf creëren en dat ze de mensen dood wensen.
Maar nu het er toch is verdienen ze er lekker aan en is het makkelijker om angst aan te wakkeren (kassa)

Moneyman
Berichten: 30196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
12 okt 2021 13:02
Moneyman schreef:
12 okt 2021 08:33
pannekoekje schreef:
12 okt 2021 07:39
Wat vinden we hiervan?
Ik vind het vooral een (op deze manier) zinloze vraagstelling.

Als je een inhoudelijke discussie wilt openen, helpt het wel om fatsoenlijk startpunt op te schrijven in plaats van een niet-onderbouwde losse flodder. Dat is een beetje de Wilders-methode - en we weten hoe weinig effectief dat is.
Dit zou zo maar het start punt geweest kunnen zijn van die "losse flodder":
https://nos.nl/artikel/2401201-national ... -en-kraakt
Dat kan zomaar inderdaad. Al is dat artikel een stuk genuanceerder dan de losse flodder van TS. Als Pannekoek zich daarop baseert, lees ik dat graag terug.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door sjohie »

Nevyn schreef:
12 okt 2021 12:47
Ben nooit een complotdenker geweest, maar wat zullen de farmaceutische bedrijven zich de laatste tijd in de handen wrijven.
Ik ook, de makers van de beste vaccins zitten in de portefeuille van mijn pensioenverzekering, dus ik profiteer er ook lekker van mee.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
12 okt 2021 11:30
Zoals ieder jaar krijg ik straks een oproep en ga de griepprik halen.
Er wordt nu gezegd om kinderen ertegen in te enten om de ouderen/ zwakkeren te beschermen, maar deze ouderen/ zwakkeren krijgen sowieso al de griepprik, dus het inënten van kinderen lijkt mij persoonlijk grote onzin en onnodig.
De ouderen/zwakkeren krijgen niet sowieso een griepprik, maar kunnen een griepprik krijgen als zij dat willen !

16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
12 okt 2021 14:15
Nevyn schreef:
12 okt 2021 12:47
Ben nooit een complotdenker geweest, maar wat zullen de farmaceutische bedrijven zich de laatste tijd in de handen wrijven.
Ik ook, de makers van de beste vaccins zitten in de portefeuille van mijn pensioenverzekering, dus ik profiteer er ook lekker van mee.
Een koe die zijn eigen melk drinkt, wordt niet vet.
Wij betalen het ook allemaal zelf

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het valt te hopen dat niet iedereen die opgeroepen is zich laat prikken. 5 miljoen prikken voor 6 miljoen opgeroepen mensen, hoe ga je dat weer verdelen?

Lady1234
Berichten: 27186
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er komt maar iets meer dan de helft van de opgeroepenen opdraven.

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Griepprik: ja of nee?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Verschrikkelijk eigenlijk. Kunnen we daar maatregelen tegen nemen? Deze mensen vallen in de risicogroep en kunnen er zo dus voor zorgen dat de IC's en ziekenhuizen vol komen te liggen.

Gesloten