De Cholesterol Leugen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@leon

Sorry, vergeten te antwoorden: Klopt. 49. Inderdaad, mijn cholesterolwaardes hou ik me allang niet meer mee bezig. Ze worden nog wel elk jaar gecontroleerd, hoewel ik het mijn huisarts eigenlijk verboden heb :lol:


Waarvoor komt u dan elk jaar bij uw huisarts? En uw huisarts controleert iets bij u, wat u niet wenst? Geloof er niets van.

Zhadum
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2019 16:41

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Zhadum »

Enige vraag die ik heb wat doet dit op een consumentenforum?

Dit doet me denken aan alle corona discussies en nee ik heb me hier niet in verdiept, een snelle google search naar dr. Malcolm Kendrick weet ik genoeg. Hopelijk grijpen de mods een keer in, al lijkt me die kans klein.

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

Lady1234 schreef:
18 feb 2024 18:06
@leon

Sorry, vergeten te antwoorden: Klopt. 49. Inderdaad, mijn cholesterolwaardes hou ik me allang niet meer mee bezig. Ze worden nog wel elk jaar gecontroleerd, hoewel ik het mijn huisarts eigenlijk verboden heb :lol:


Waarvoor komt u dan elk jaar bij uw huisarts? En uw huisarts controleert iets bij u, wat u niet wenst? Geloof er niets van.
Waarvoor ik bij de huisarts kom gaat je eigenlijk niets aan... maar hou het maar voor de eenvoud op hypertensie.

En wat de huisarts betreft die toch mijn cholesterol controleert: Ik verkeer als één van de weinige, gelukkige Nederlanders in de omstandigheid dat ik gebruik kan maken van het Belgisch gezondheidsstelsel dat 1. Vele malen beter is dan het belabberde Nederlandse gezondheidsstelsel en 2. Vele malen goedkoper is dan het Nederlandse: géén 1752 per jaar en géén eigen risico van 385 per jaar, maar slechts 250 euro voor....twee personen.
En dan mag je in België ook nog rechtstreeks naar een speicalist als je wil zonder bij je huisarts te hoeven zeuren voor een verwijzing.
Maar om terug te komen op waar het om ging: In België kun je de huisarts elk jaar je bloed laten controleren, zonder dat je daarom moet zeuren. En ze doen het nog heel uitgebreid ook.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door 16again »

Zhadum schreef:
18 feb 2024 18:13
Enige vraag die ik heb wat doet dit op een consumentenforum?
Waarom ging de uitzending in het consumenten programma er ruim 4 jaar terug over?
Ruim 2 miljoen consumenten slikken het, alle consumenten betalen het.

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

Zhadum schreef:
18 feb 2024 18:13
Enige vraag die ik heb wat doet dit op een consumentenforum?

Dit doet me denken aan alle corona discussies en nee ik heb me hier niet in verdiept, een snelle google search naar dr. Malcolm Kendrick weet ik genoeg. Hopelijk grijpen de mods een keer in, al lijkt me die kans klein.
:lol: Tros Radar heeft zelf meerdere keren aandacht besteed aan dit thema.
Enige vraag die ik heb aan jou: Wat doe je hier als je je niet wil verdiepen in het onderwerp en als het je niet interesseert?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door 16again »

Leon74 schreef:
18 feb 2024 18:29
En wat de huisarts betreft die toch mijn cholesterol controleert: Ik verkeer als één van de weinige, gelukkige Nederlanders in de omstandigheid dat ik gebruik kan maken van het Belgisch gezondheidsstelsel dat 1. Vele malen beter is dan het belabberde Nederlandse gezondheidsstelsel en 2. Vele malen goedkoper is dan het Nederlandse: géén 1752 per jaar en géén eigen risico van 385 per jaar, maar slechts 250 euro voor....twee personen.
De Belg betaalt ziektekosten vooral via de belasting, onder de streep is het ongeveer even duur.
https://www.zorgkiezer.nl/blog/zorgverz ... chilt-dit/

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

16again schreef:
18 feb 2024 18:30

Ruim 2 miljoen consumenten slikken het, alle consumenten betalen het.
Jakkes, alleen al in Nederland? Als je dan uitrekent dat 1 op 50 diabetes krijgt van statines en dus 40.000 mensen alleen al in Nederland suikerziekte zullen krijgen door die troep die zeker bij mensen zonder hart-en vaatziekten totaal onnodig is, dan zie je hoe misdadig de farmaceutische industrie is en hoe gewetenloos artsen zijn die dit voorschrijven aan kerngezonde mensen.

Zhadum
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2019 16:41

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Zhadum »

16again schreef:
18 feb 2024 18:30
Zhadum schreef:
18 feb 2024 18:13
Enige vraag die ik heb wat doet dit op een consumentenforum?
Waarom ging de uitzending in het consumenten programma er ruim 4 jaar terug over?
Ruim 2 miljoen consumenten slikken het, alle consumenten betalen het.
Het gaat me niet zo zeer om het onderwerp maar over de inhoud/interpretatie die Leon74 hieraan geeft. Het lijkt verdomd veel op medisch advies en bij een discussie moet men openstaan voor andere meningen/inzichten.
Daarvan is in dit topic door OP geen sprake van. Daarom voegt dit naar mijn mening niks toe op een consumenten forum.

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

16again schreef:
18 feb 2024 18:33
Leon74 schreef:
18 feb 2024 18:29
En wat de huisarts betreft die toch mijn cholesterol controleert: Ik verkeer als één van de weinige, gelukkige Nederlanders in de omstandigheid dat ik gebruik kan maken van het Belgisch gezondheidsstelsel dat 1. Vele malen beter is dan het belabberde Nederlandse gezondheidsstelsel en 2. Vele malen goedkoper is dan het Nederlandse: géén 1752 per jaar en géén eigen risico van 385 per jaar, maar slechts 250 euro voor....twee personen.
De Belg betaalt ziektekosten vooral via de belasting, onder de streep is het ongeveer even duur.
https://www.zorgkiezer.nl/blog/zorgverz ... chilt-dit/
Uiteraard moet ergens het geld vandaan komen, maar dat het onder de streep ongeveer even duur is, klopt niet. Ik heb de getallen ooit vergeleken en de Nederlandse gezondheidszorg blijkt duurder te zijn. Niet gek ook: Ga ik naar een Nederlandse cardioloog voor een simpel consult (laatste keer al jaren geleden), dan verdient hij iets van 250 euro - als dat bedrag niet allang nog verder gestegen is. Door de idiote diagnose-behandelcombinatie (DOT nu) verdient hij dat geld ook als hij niet eens een fiets-inspanningstest doet.
Een cardioloog in België krijgt maar € 47,47 per consult: https://www.vnz.be/voordelen-terugbetal ... urnummers/

Artsen in Nederland verrijken zichzelf waanzinnig, alleen beseffen de meeste Nederlanders dat niet.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vandaar, in België is alles beter. Hebben ze daar geen forum waar u kunt jammeren over medicijnen die u niet slikt? Hoeft u Nederland niet mee lastig te vallen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Leon74 schreef:
18 feb 2024 18:45
16again schreef:
18 feb 2024 18:33
Leon74 schreef:
18 feb 2024 18:29
En wat de huisarts betreft die toch mijn cholesterol controleert: Ik verkeer als één van de weinige, gelukkige Nederlanders in de omstandigheid dat ik gebruik kan maken van het Belgisch gezondheidsstelsel dat 1. Vele malen beter is dan het belabberde Nederlandse gezondheidsstelsel en 2. Vele malen goedkoper is dan het Nederlandse: géén 1752 per jaar en géén eigen risico van 385 per jaar, maar slechts 250 euro voor....twee personen.
De Belg betaalt ziektekosten vooral via de belasting, onder de streep is het ongeveer even duur.
https://www.zorgkiezer.nl/blog/zorgverz ... chilt-dit/
Uiteraard moet ergens het geld vandaan komen, maar dat het onder de streep ongeveer even duur is, klopt niet. Ik heb de getallen ooit vergeleken en de Nederlandse gezondheidszorg blijkt duurder te zijn. Niet gek ook: Ga ik naar een Nederlandse cardioloog voor een simpel consult (laatste keer al jaren geleden), dan verdient hij iets van 250 euro - als dat bedrag niet allang nog verder gestegen is. Door de idiote diagnose-behandelcombinatie (DOT nu) verdient hij dat geld ook als hij niet eens een fiets-inspanningstest doet.
Een cardioloog in België krijgt maar € 47,47 per consult: https://www.vnz.be/voordelen-terugbetal ... urnummers/

Artsen in Nederland verrijken zichzelf waanzinnig, alleen beseffen de meeste Nederlanders dat niet.
Het verschil in zorgkosten per hoofd van de bevolking tussen Nederland en Belgie in 2020 was een 'schokkende' 120 euro per jaar ( 5880 vs 6008..

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

Zhadum schreef:
18 feb 2024 18:38
Het gaat me niet zo zeer om het onderwerp maar over de inhoud/interpretatie die Leon74 hieraan geeft. Het lijkt verdomd veel op medisch advies en bij een discussie moet men openstaan voor andere meningen/inzichten.
Daarvan is in dit topic door OP geen sprake van. Daarom voegt dit naar mijn mening niks toe op een consumenten forum.
Ik geef geen medisch advies. Ik deel medisch-wetenschappelijke informatie.
Zoals Tros radar zelf ook al meerdere keren heeft laten zien, zijn er onderzoeken en artsen en wetenschappers die laten zien dat statines voor mensen zonder cardiovasculair lijden onzin zijn en tot vervelende en (soms ernstige) bijwerkingen leiden.
Wat mensen met die informatie zelf willen of niet willen doen, is hun eigen beslissing.

Ik denk dat het altijd goed is als consumenten gewaarschuwd worden voor zinloos en zelfs schadelijk medisch handelen.

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

angel1978 schreef:
18 feb 2024 19:21


Het verschil in zorgkosten per hoofd van de bevolking tussen Nederland en Belgie in 2020 was een 'schokkende' 120 euro per jaar ( 5880 vs 6008..


Deze discussie is eigenlijk een beetje off-topic, maar om toch kort even te antwoorden:
België heeft veel meer artsen, ziekenhuisbedden en verpleging per 1000 inwoners. Dat zagen we ook met COVID, toen Nederland moest uitwijken naar België en Duitsland.
Bovendien weet ik niet wat onder jouw "zorgkosten" valt: In Nederland zijn bejaardenhuizen bijvoorbeeld afgeschaft. In België bestaan die gewoon nog. Vallen de Belgische bejaardenhuizen ook onder jouw "zorgkosten" dan kun je dus concluderen dat België zijn inwoners véél meer biedt voor hetzelfde geld en dus voor de puur medische zorg veel goedkoper is.

Leon74
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 feb 2024 05:01

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

Back on topic, een goede video om ook eens te bekijken over cholesterol en statines:

STATIN NATION: The Great Cholesterol Cover-Up (Full Movie)

https://www.youtube.com/watch?v=iZctVYxiW2w

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Leon74 schreef:
18 feb 2024 19:33
angel1978 schreef:
18 feb 2024 19:21


Het verschil in zorgkosten per hoofd van de bevolking tussen Nederland en Belgie in 2020 was een 'schokkende' 120 euro per jaar ( 5880 vs 6008..


Deze discussie is eigenlijk een beetje off-topic, maar om toch kort even te antwoorden:
België heeft veel meer artsen, ziekenhuisbedden en verpleging per 1000 inwoners. Dat zagen we ook met COVID, toen Nederland moest uitwijken naar België en Duitsland.
Bovendien weet ik niet wat onder jouw "zorgkosten" valt: In Nederland zijn bejaardenhuizen bijvoorbeeld afgeschaft. In België bestaan die gewoon nog. Vallen de Belgische bejaardenhuizen ook onder jouw "zorgkosten" dan kun je dus concluderen dat België zijn inwoners véél meer biedt voor hetzelfde geld en dus voor de puur medische zorg veel goedkoper is.
Je kletst er weer omheen.
Per hoofd van de bevolking is belgie net zo duur als nederland qua zorg. Daarnaast betaalt de belg veel meer zorgkosten zelf. Het eigen risico ( heet in belgie anders ) is gemiddeld genomen hoger en medicijnen zijn duurder.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is natuurlijk heel fijn dat buren zich om ons medicijngebruik zorgen maken. Maar ik zou zeggen richt u op Frankrijk of Duitsland of zo.

Meer inwoners en vast ook duurdere en slechtere gezondheidszorg dan Belgie.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kan me herinneren dat ik ook minder kwijt was in België voor een ziektekosten verzekering, en ik hield ook met van mijn salaris over als in Nederland.
Je had in België wel medische controles elk jaar, anders mocht je niet werken.
Ook kon je daar bij elke dokter terecht.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
18 feb 2024 19:58
Ik kan me herinneren dat ik ook minder kwijt was in België voor een ziektekosten verzekering, en ik hield ook met van mijn salaris over als in Nederland.
Je had in België wel medische controles elk jaar, anders mocht je niet werken.
Ook kon je daar bij elke dokter terecht.
https://budgetverhuizer.nl/#/choose#top

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
18 feb 2024 20:01
Onkruid71 schreef:
18 feb 2024 19:58
Ik kan me herinneren dat ik ook minder kwijt was in België voor een ziektekosten verzekering, en ik hield ook met van mijn salaris over als in Nederland.
Je had in België wel medische controles elk jaar, anders mocht je niet werken.
Ook kon je daar bij elke dokter terecht.
https://budgetverhuizer.nl/#/choose#top
Wat moet ik daarmee? Er is een reden waarom ik in Nederland woon, en blijf wonen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
18 feb 2024 20:05
ZeerPrivé schreef:
18 feb 2024 20:01
Onkruid71 schreef:
18 feb 2024 19:58
Ik kan me herinneren dat ik ook minder kwijt was in België voor een ziektekosten verzekering, en ik hield ook met van mijn salaris over als in Nederland.
Je had in België wel medische controles elk jaar, anders mocht je niet werken.
Ook kon je daar bij elke dokter terecht.
https://budgetverhuizer.nl/#/choose#top
Wat moet ik daarmee? Er is een reden waarom ik in Nederland woon, en blijf wonen.
Hebben ze daar geen toeslagen dan? Of thuiszorg? Of bijstand?

Plaats reactie