LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ook goedkoop kopen/verkopen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ter info

ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door ter info »

Hierbij wil ik ook wel een reactie geven op de uitzending waarbij gediscussieerd werd over de “aankoopmakelaar”-service van Ver. Eigen Huis en “Makelaar te duur”.

Ik vind ook dat de prijzen voor makelaars hoog zijn voor zowel aankoop als verkoop van woningen.

Vereniging Eigen Huis heeft de aankoopzijde onderhanden genomen door een “Aankoopmakelaar” goedkoper aan te bieden voor hun leden.

Ik vind dat een goed initiatief, alleen een makelaar meenemen bij een aankoop gebeurt zelden. Dus ik vraag me af hoeveel mensen echt gebruik zullen maken van de service.

Maar wisten jullie ook dat er een soortgelijk concept bestaat voor de verkopende markt ?

Tijdens een feestje van een kennis heb ik vernomen dat er ook een soortgelijk concept bestaat voor verkopers. Hij was zeer te spreken over dit concept en tijdens jullie uitzending moest ik direkt aan dit concept denken. Daarom wou ik toch even aan jullie discussie deelnemen en melden dat ook voor verkopers een goedkopere oplossing bestaat.

Het betreft hier een tussenpersoon “Van Tilburg Finance” uit Schijndel die onder de naam “De Zelfstandig Makelaar” het concept op de markt heeft gezet. De klant doet zelf de bezichtigingen en prijsonderhandelingen (zoals men ook doet met aankopen, zonder makelaar) . “De zelfstandig makelaar” verzorgt de rest.

Men kan kiezen uit een 5-tal pakketten met vaste pakketprijzen én goedkoop. De pakketprijzen zijn uiteenlopend van € 150,= en het meest uitgebreide

pakket kost maar € 995,=. Deze manier van verkoop kan een besparing opleveren van duizenden euro’s aan courtage. Het is een goed doordacht en professioneel opgezet concept. Tevens vertelde mijn kennis dat potentiële kopers en uiteindelijke kopers het als zeer plezierig ervaren om op deze manier een woning aan te kopen. Met name omdat er veel tijd werd besteed aan bezichtigingen en geen commercieel sfeertje aanwezig was.

Ik vind het een goede actie van deze tussenpersoon om naast de twee bekende opties om je woning te verkopen (zelf doen of een makelaar inschakelen), een derde optie in de markt te zetten.

Hij combineert de middelen en diensten van de makelaar met de eigen inzet van de verkopers, die uiteindelijk door hun inzet beloont worden door de enorme besparing op makelaarscourtage. Men kan zeggen: “Een beetje van henzelf en een beetje van de zelfstandig makelaar”.

De tussenpersoon heeft ook een website waar veel informatie te vinden is, namelijk www.dezelfstandigmakelaar.nl.

Hopende een bijdrage te hebben geleverd aan jullie discussie.

joop1

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door joop1 »

www.dezelfstandigmakelaar.nl

Er is geen website actief voor de door u ingevulde domeinnaam.
Het kan zijn dat deze domeinnaam alleen een registratie betreft.

Eventuele storingen aan een domeinnaam worden automatisch aan onze
helpdesk doorgegeven en zullen zo spoedig mogelijk worden verholpen.

Mogelijke oorzaken voor het zien van deze pagina kunnen zijn :


De domeinnaam betreft alleen een registratie.
U heeft een type-foutje gemaakt in de domeinnaam.
Er is nog geen website voor dit domein aangemaakt.
Om administratieve of technische redenen is de website (tijdelijk) niet bereikbaar.
Uw browser ondersteunt geen host headers (alleen oude versies van voor 1998).
De nameserver (DNS) van uw Internet Access Provider is nog niet ge-update.
Dit gebeurt meestal 1 keer per dag.

nocurenopay

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door nocurenopay »

jullie rekenen kosten zonder de garantie te geven dat de woning binnen de gestelde termijn ook verkocht wordt.

Wel eens van no-cure-no-pay gehoord?

nocurenopay1

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door nocurenopay1 »

Oh, en het is wel zo netjes de prijzen inclusief BTW te vermelden daar je met particulieren te maken hebt.

Gast

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door Gast »

Die site staat er wel hoor.

ter info

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door ter info »

vwb de excl. BTW....

ALLE makelaars rekenen excl. BTW

joop2

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door joop2 »

Nee, hoor is niet waar.

Gast

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door Gast »

alles moet met zonder BTW

Gast

Re: ook goedkoop kopen/verkopen

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk Joop2, er zijn altijd uitzonderingen, maar het is zeer gebruikkelijk dat makelaars werken met prijzen die exclusief BTW zijn.

Gesloten