Gedupeerd door makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat zou u met een aankoopmakelaar moeten bij de verkoop van uw huis? En dat die financieel adviseur op dat makelaarskantoor werkt, is helemaal niet zo bijzonder.

Speedy123
Berichten: 1233
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Laat ik nog een poging wagen.

1. U heeft in 2018 uw huis te koop aangeboden via een verkoop makelaar, correct?
2. U heeft een taxatie laten uitvoeren om de vraagprijs te bepalen, correct?
3. Wat was de vraagprijs waarvoor u de woning te koop gezet heeft?
4. U heeft de woning aan uw zus verkocht. Voor welk bedrag?
5. In welk jaar heeft uw zus de woning weer verkocht?
6. Voor welke prijs heeft uw zus de woning verkocht?

rwolters
Berichten: 1566
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door rwolters »

Wil2024 schreef:
29 mar 2024 10:16
Beste mensen,

Er is door instanties al een conclusie getrokken zonder dat ze mijn bewijs hebben gezien.
Ik loop overal tegen een muur aan. Ik heb alle mailcontact nog.
Hieruit zal blijken dat ik het niet verzin. Het
wordt je als burger gewoon onmogelijk.
Ik ben bedreigd, onder druk gezet, geïntimideerd door de makelaar en financieel adviseur. Dat mag allemaal maar.
Ze veranderen het verhaal naar hun
voordeel toe net als de familie en dat is
het. Verantwoording afleggen hoeven ze niet.
Als vereniging eigen huis mij gelijk serieus had genomen. Dan hadden we al een civiele zaak gestart. Aangezien vereniging eigen huis het in de doofpot wil stoppen. Heb ik zwart op wit hoe dat gegaan is. Die hadden al het bewijs nog niet eens gezien en is ook niet op teruggekomen. Wat ik dus wel had aangeboden.

Helemaal over tussenpersonen willen ze het niet hebben. Bij mijn ouders hebben ze dit gedaan en bij mij.
Dit is een ding wat ze niet willen dat het publiekelijk bekend word. Dat is mij wel duidelijk geworden.
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk met mijn verhaal. Ik heb het zo beknopt
mogelijk proberen te doen, maar is nog
lang niet alles. Ik werk met mijn handen en heb er moeite mee om het duidelijk op papier te zetten.

De familie heeft mededelingsplicht. Het enige wat ze dus maar hoeven te zeggen. Wisten we niet en dan stopt het ook.
Het is gewoon met geen pen te beschrijven wat ik de laatste 3 jaar heb meegemaakt met deze makelaars, financieel adviseur en familie.
Kan je eens een paar van die bedreigingen (letterlijk zoals ze zijn geuit, niet jouw interpretatie er van) hier neer zetten? Dan snappen we misschien beter wat er is gebeurt. Namen en andere persoonsgegevens natuurlijk weglaten.

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Hallo Klukos,

Ik heb de makelaar in 2018 benaderd, omdat de woning die ik nu heb daar te koop stond.

De eerste taxatie was voor de verkoop.

De vraagprijs is nooit vastgesteld.

Mijn zusje heeft de woning gekocht voor 105.000 euro. Op bases van woz waarde van 140.000.

Mijn zusje heeft hem begin 2020 weer verkocht voor 115.000 euro.

Ik had minimaal 105.000 nodig voor mijn Hypotheek.

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Hallo rollers,

Er is geuit tijdens het gesprek dat ze het ook wel fysiek kunnen oplossen.

Hoeveel het wel niet kost als ik dit doorzet.

Dreigend telefoontje na annuleren gesprek op advies van vereniging eigen
huis.

Dat ze niet via mail willen communiceren
alleen maar via een gesprek. Ze willen zo
min mogelijk op papier hebben.

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Hallo Rwolters

Het eerste gesprek had ik geannuleerd op advies van mijn ouders. Bij mijn ouders is het gigantisch hoog opgelopen.
Later ben ik alsnog op gesprek geweest.

Speedy123
Berichten: 1233
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het verhaal begint wat duidelijker te worden.

Als er geen vraagprijs vastgesteld is, is de woning waarschijnlijk ook niet op Funda of via andere communicatie kanalen te koop aangeboden. Derden hebben dan geen mogelijkheid gehad om een bod uit te brengen, er was geen kans dat er partijen tegen elkaar op gingen bieden.

De woning is dan waarschijnlijk onderhands verkocht aan uw zusje. Voor een prijs ver onder de WOZ waarde waarbij aangetekend kan worden dat WOZ waarde altijd een jaar achter loopt. De prijs was voor u net voldoende om uw nieuwe woning te financieren en was het maximum dat uw zusje kon betalen.

Is dit correct?

De vraag is dan, was het uw bedoeling dat uw zusje met korting de woning zou kopen? Gunde u haar deze woning? Of had u eigenlijk gewoon liever de maximale opbrengst gehad?

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Hallo speed123,

Ja dat klopt

Ik wilde het maximale eruit hebben, want ik kocht zelf een opknapper.

Een Wiskunde Student
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
27 mar 2024 16:28
Een Wiskunde Student schreef:
27 mar 2024 16:22
Wilco Hooijschuur schreef:
27 mar 2024 10:49
Ik heb 3 keer aangifte proberen te doen tegen deze makelaars en financieel adviseur. Elke keer ben ik afgewezen. Nee meneer is een civiele zaak.
Er zijn forumleden die bij hoog en laag beweren dat de politie verplicht is om je aangifte op te nemen en dat het niet aan hun is om de afweging te maken of het wel of geen strafrechtelijke zaak is.
Dat is niet wat wordt beweerd, dat is hoe het is. En dat weet je zelf ook verrekte goed, want dat jouw standpunt hierover onjuist is, is al lang in een ander topic bewezen.
Een Wiskunde Student schreef:
27 mar 2024 16:22
Da praktijk is wel anders wordt zo ook nu weer aangetoond. Met name bij oplichting moet je sterk in je schoenen staan om de aangifte daadwerkelijk ingediend te krijgen, (laat staan 10 stuks. )
De praktijk is zo vaak anders dan de theorie. Welkom in het echte leven. Door rood fietsen mag ook niet....

Overigens heeft TS 3 keer aangifte geprobeerd te doen, geen 10x.
We verschillen van mening wat een bewijs inhoudt.
Je denkt het misschien wel, maar als jij het zegt is het daarmee nog niet bewezen.

Politie neemt alleen aangifte op al ze een strafbaar feit vermoeden, en maken bij opnemen van de aangifte wel degelijk een afweging. En kijk dat is nu wel bewezen gezien de talloze malen dat mensen aangifte willen doen en die wordt geweigerd omdat de politieambtenaar beoordeeld dat het een civiele zaak is

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Cro »

Wat ik vreemd vind is dat de woning eerst verkoopt aan je zusje voor een schappelijk bedrag, misschien zelfs niet helemaal marktconform en dan pas gaat klagen jaren later als je zusje lang en breed de woning alweer verkocht heeft. Het is dan logisch dat de woning niet op Funda of iets dergelijks komt. Of die taxaties kloppen, kun je wel zien in de taxatie rapporten? Als je daar dan het maximale uit had willen halen had je of je zusje meer moeten laten betalen of de woning niet moeten gunnen aan je zusje en de markt op moeten gaan.

Maar daarmee is voor jou de transactie toch klaar?

Dat daarna je zusje schijnbaar de woning weer tegen een misschien te schappelijke prijs verkoopt is dan toch jouw zusje haar zaak en heb jij toch helemaal niets meer mee te maken.

Als dit de juiste gang van zaken is, maar jij blijft wel contact zoeken met die makelaar e.d. snap ik wel waarom die mensen jouw gedrag een beetje zat zijn. Jij hebt immers feitelijk vanaf het moment van de overdracht bij de notaris tussen jou en zusje niets meer te maken met de woning.

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Na het zien van het programma radar in november 20121. Toen werd alles mij duidelijk.
Ik was het in 2018 al niet met ze eens.
Als die mannen onderling afspraken
maken. Dan ben je toch kansloos.
Toen kon ik mijn vinger er niet opleggen.

Ik ben in 2021 verhaal gaan halen.

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Hallo wiskunde student,

Ik heb wel degelijk bewijs zwart op wit dat wat die mannen gedaan hebben niet in de haak is.

Ik heb de politie aangeboden als ze meer nodig zijn dan stuur ik dat graag.
Hier is niet op teruggekomen.

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Cro »

Wil2024 schreef:
30 mar 2024 10:53
Na het zien van het programma radar in november 20121. Toen werd alles mij duidelijk.
Ik was het in 2018 al niet met ze eens.
Als die mannen onderling afspraken
maken. Dan ben je toch kansloos.
Toen kon ik mijn vinger er niet opleggen.

Ik ben in 2021 verhaal gaan halen.
Maar nogmaals, wat hebben de afspraken te maken met de verkoop van jou aan je zusje, daar is het blijkbaar al misgegaan. Als je meer geld had willen krijgen, had je meer moeten vragen aan je zusje. Ik begrijp niet echt wat die makelaar daar verder mee te maken heeft. Jij kiest ervoor het huis te verkopen aan de zusje voor een prijs die mogelijk onder de marktwaarde zit, dat is iets tussen jou en je zusje, maar daarna is dan ook klaar voor jou.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Wil2024 schreef:
30 mar 2024 10:53
Na het zien van het programma radar in november 20121. Toen werd alles mij duidelijk.
Ik was het in 2018 al niet met ze eens.
Als die mannen onderling afspraken
maken. Dan ben je toch kansloos.
Toen kon ik mijn vinger er niet opleggen.

Ik ben in 2021 verhaal gaan halen.

Maar waarom bent u dan verder gegaan met deze makelaar als u het niet met ze eens bent, er zijn toch meer makelaars of was u bang dat u die opknapper dan niet meer kon kopen van deze makelaar.
Heeft u zwart op wit dat ze onderlinge afspraken gemaakt hebben.

rwolters
Berichten: 1566
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door rwolters »

Wil2024 schreef:
29 mar 2024 20:40
Hallo Rwolters

Het eerste gesprek had ik geannuleerd op advies van mijn ouders. Bij mijn ouders is het gigantisch hoog opgelopen.
Later ben ik alsnog op gesprek geweest.
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat is er nu precies gezegd of geschreven. Met dit soort losse flarden van wat gebeurt is kunnen we niks.

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Na de eerste taxatie kwam mijn zusje pas in beeld. Er waren geen afspraken gemaakt met mijn zusje. De financieel adviseur beweerd nu ook dat ik van tevoren een prijs heb afgepraat. Dit kan ik niet aantonen, want het is niet zo. De financieel advieseur kan dat ook niet aantonen en laat dat dus ook niet zien.
Het is nooit de insteek geweest om hem gelijk aan mijn zusje te verkopen.
De eerste taxatie viel veel lager uit dan verwacht.
Door advies van de financieel adviseur. Die maar bleef zeggen dat er niet meer in de woning zou zitten.
Dan vertrouw je daarop en dan gun ik hem liever mijn zusje.
Ik heb niet voor niks om een second opinion gevraagd.
Ik had het ook bijna afgeblazen, maar ik ben omgepraat door de financieel adviseur.

BL2
Berichten: 4846
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar goed, wat is nu de winst voor deze financieel deskundige en makelaar ?
Alleen jijzelf als eigenaar bent akkoord gegaan met de uiteindelijke verkoopprijs.
Als je dan het idee hebt "genept" te worden, blaas je de verkoop toch af.
Nu jaren klagen heeft geen enkele zin meer, en zal zeker financieel niets opleveren.

HandigeHarrie
Berichten: 1389
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De enige "winst" die ik zie, is dat de woning snel verkocht is: zonder dat de makelaar moeite hoefde te doen. Of uw zusje heeft hen beiden geld toegeschoven ?? Denkt u aan zo iets ?

Wil2024
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:08

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Wil2024 »

Deze makelaars gebruiken tussenpersonen om met de overwaarde aan de haal te gaan.

Lady1234
Berichten: 27176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U heeft de woning aan uw zus verkocht, en zij heeft hem daarna weer verkocht. Ik zie geen tussenpersonen met overwaarde.

Plaats reactie