LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf woning verkopen.

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is maar net wat je rustig vindt. Als je al een huurwoning vindt, dan moet je dus twee keer gaan verhuizen, met alle stress, tijd, gedoe en kosten die daarmee samenhangen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

kweenie schreef:Het is maar net wat je rustig vindt. Als je al een huurwoning vindt, dan moet je dus twee keer gaan verhuizen, met alle stress, tijd, gedoe en kosten die daarmee samenhangen.
Maar daar krijg je wel zakelijke en financiële rust voor terug. Het is maar net waar je het accent legt.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

redhead55 schreef:JDenk dus goed na over deze constructie want je collega kan in grote problemen komen en de verhouding kan volledig verstoord raken met alle gevolgen vandien!
Stel dat er iets finaal mis gaat in de transactie, wie draagt de kosten en hoe gaan jullie dan op de werkvloer met elkaar om? Bedenk ook dat zaken doen met bijv. familie, wel eens op een familiedrama kan (kon) uitlopen.

Maar advies bij VEH kan nooit kwaad, ik ben dar ook lid van. Vandaag een bief van VEH voor een huisschilder abonnement....

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Misschien off-topic, maar de 'reclame/promotie' voor de VEH kan ik niet serieus delen. Niemand schijnt zich af te vragen waarom in Nederland zoveel huishoudens financiële problemen hebben doordat ze ooit een huis op de pof hebben gekocht. Ook de VEH heeft de druk van de politiek en de financiële branche niet overtuigend paroli kunnen bieden en is al vroeg over stag gegaan. De VEH heeft zich tenslotte m.i. zelf aan hypotheekzaken vergrepen waardoor nu 25% van de koopwoningen onder water staan, teveel vastgoedbezitters voorlopig helemaal geen kant op kunnen en de woningsnood nog net zo miserabel is als direct na WO-II.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nee, mijnheer Hänschen Klein. Dit ligt niet aan de VEH. Bijna 28 jaar ben ik lid van deze vereniging en bijna 28 jaar heb ik de hypotheekadviezen van deze vereniging gevolgd. Altijd, tot op de dag van vandaag, heeft de VEH gewaarschuwd op verstandige manier en op een niet te hoog (samenstel van) inkomen(s) een hypotheek af te sluiten. Altijd heeft deze vereniging gewaarschuwd voor eventuele onverwachte gebeurtenissen die een mens kan overkomen waardoor hij/zij minder kan voldoen aan betalingsverplichtingen. Ik durf de stelling aan dat mensen die deze adviezen NIET in de wind hebben geslagen de afgelopen (crisis)jaren niet, of althans veel minder, in de financiële problemen zijn geraakt.

Vele malen ben ik uitgelachen of heeft men mij meewarig aangekeken als ik adviseerde lid te worden van deze vereniging en hun verstandige adviezen op te volgen. Hebzucht en overschatting voerden de boventoon bij die mensen en zo'n "halfbakken" vereniging hadden zij niet nodig. Wat kon hun overkomen, niet waar? Helaas bleek de praktijk toch een heel stuk weerbarstiger. De gevolgen kennen we inmiddels.

Dat iemand bedenkingen heeft tegen de VEH, prima. Maar de verstandige adviezen van de afgelopen 28 jaar hebben mij nooit windeieren gelegd.

Marko-tje
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2016 20:25

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door Marko-tje »

Bedankt allemaal voor al jullie adviezen, nee ik heb er ind geen kaas van gegeten vandaar dat ik de vraag hier neer heb gelegd, ik ga zeker even VEH nog om advies vragen.
Natuurlijk wil ik niet in de problemen komen en wil dit goed afhandelen maar wil natuurlijk dit in de meest voordelige manier doen en dit kwam toevallig op mijn pad en bracht mij toch aan het denken hoe ik dit heb beste kon doen, helaas dacht ik er iets te makkelijk over.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

BreejKC schreef:Altijd, tot op de dag van vandaag, heeft de VEH gewaarschuwd op verstandige manier en op een niet te hoog (samenstel van) inkomen(s) een hypotheek af te sluiten. Altijd heeft deze vereniging gewaarschuwd voor eventuele onverwachte gebeurtenissen die een mens kan overkomen waardoor hij/zij minder kan voldoen aan betalingsverplichtingen. Ik durf de stelling aan dat mensen die deze adviezen NIET in de wind hebben geslagen de afgelopen (crisis)jaren niet, of althans veel minder, in de financiële problemen zijn geraakt.

Vele malen ben ik uitgelachen of heeft men mij meewarig aangekeken als ik adviseerde lid te worden van deze vereniging en hun verstandige adviezen op te volgen. Hebzucht en overschatting voerden de boventoon bij die mensen en zo'n "halfbakken" vereniging hadden zij niet nodig. Wat kon hun overkomen, niet waar? Helaas bleek de praktijk toch een heel stuk weerbarstiger.
Exact! Jarenlang heeft de VEH gewaarschuwd voor (zogenaamde) hypotheekadviseurs/banken/hypotheeknemers met hun hele pakketten aan aflossingsvrije tophypotheken, verzekeringen, woekerpolissen en beleggingsconstructies waarachter torenhoge risico's en provisies (dat laatste voor de tussenpersonen dan) schuilgingen en waar achteloze huizenkopers/hypotheekgevers in trapten. Toen de bubbel op de huizenmarkt (en de aandelenbeurzen) leegliep, bleek wat een enorme schade er werkelijk was aangericht en waarvoor de VEH al jarenlang waarschuwde:

1) Hypotheken die hoger werden dan de woningwaarde,
2) Polissen en beleggingen die zoveel verbogen kosten hadden, dat een aanzienlijk deel van de inleg "aan de strijkstok" bleef hangen,
3) Politiek die - toen het te laat was - met maatregelen kwam om de hausse aan hypotheekschulden (aflossingsvrij N.B.) in te dammen.

Inderdaad heeft de huizenmarkt veel weg van een paroli!

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zelf woning verkopen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sowieso is de VEH alleen al vanwege de daar aanwezige expertise een club waar je als eigen huis bezitter maar beter deel van kunt uitmaken. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Gesloten