LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] witte woning winkel

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Esca
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2012 15:56

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Esca »

Beste Mensen,

Goedkoop is duurkoop bij Wittewoning Makelaar!!!!!!

Lees contracten goed! voordat u tekent!!!!!

Daar ben ik helaas achter gekomen! Het lijkt allemaal zo goedkoop maar ondertussen bent u bedrogen uit. Er zitten in het contract voor het te koop zetten van uw woning namelijk een paar addertjes onder het gras!!!

Let op de aan te betalen bedrag voor het te koop zetten(circa 350,- euro) is een vrij normaal bedrag,maar door de diverse slechte adviesen bij aan en verkoop/financiering nieuwe woning plus een mislukte verkoop door verkeerd inlichten verkopers,ben ik weggaan bij Wittewoning.

Dan kijgt men met de kleine regels te maken welke me momenteel een nabetaling verplichten van ruim 800,- euro!!

Dus mensen lees het contract goed door want ik ben zo stom geweest om het niet te doen!!!

Let ook op de courtage van 0,5 want als je makelaar een keer toch met de kijkersvoor uw woning meegaat betaal je gewoon 1,5%!!!!!!!

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Dit lijkt heel erg op wat ons vorig jaar is gebeurd. We zijn ook overgestapt naar een andere makelaar omdat naar onze mening de woning niet goed op internet (FUNDA!) kwam te staan. Hierover zijn wij ook erg slecht geinformeerd. Ik heb nog een brief gestuurd over de gang van zake naar het hoofdkwartier van De Witte Woning maar ook op mijn mail een bedroevend slechte reactie gehad. Dus echt een grote flop met financiele gevolgen!

ellen52
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:40

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door ellen52 »

Onze toenmalige witte woningmakelaar is voor zichzelf begonnen en wij zijn met hem meegegaan tegen dezelfde voorwaarden. Mochten we van makelaar veranderen dan zijn de kosten 250 euro, geen nabetaling.

Wij hebben ook eens voor een ander huis een nvm makelaar gehad, groot luxe kantoor, dat was pas een oplichter, ging alleen voor het geld en deed verder niets. Je kunt altijd pech hebben maar het is heel moeilijk om een goede makelaar die echt wat voor je kan betekenen, te vinden.

Ons huis staat nu al 3 jaar te koop, evenals de 2 andere huizen in de buurt met andere makelaars.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door meela »

Een tip;
Nodig anders 3 verschillende makelaars uit en bekijk wat ze berekenen en daarvoor aanbieden, ook een optie en kan ook een hoop schelen. Scheelde bij mij 2 %

Uggs26
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2012 09:05

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Uggs26 »

Wij hebben ook een keer met de wittewoningmakelaars gepraat over de verkoop. Zij zijn geen NVM makelaars dus dat betekent dat je niet zo hoog op Funda komt. Je komt er wel op maar je syaat gewoon niet bovenaan omdat NVM makelaars vooraan komen.

Bij elke makelaar moet je het contract lezen lijkt me logisch. De makelaar die bij ons was was gewoon aardig en volgens mij ook wel entousiast over de verkoop maar wij hebben er niet voor gekozen omdat we haast hadden en bang waren dat het zonder funda veel langer ging duren.

JohanB42
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2012 07:25

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door JohanB42 »

Mijn ervaring. Witte woning is een prima makelaar. Begin dit jaar hebben ze mijn huis verkocht. Tegen een paar honderd euro extra heb je via hun trouwens al je foto's op funda en niet alleen 1 foto. Dus wat die elikeagle schrijft klopt niet. Of het is veranderd, dat kan ook. Of hij is een concurrent. :) Ik was in ieder geval erg tevreden over ze. Aardige mensen die hun best voor je doen en beide beentjes op de grond. Ik denk trouwens dat het niet eens zoveel uit maakt welke makelaar je hebt. Het gaat om je huis en om de prijs. Dat is waar kopers naar kijken. Ik heb net eens gekeken. Witte woning heeft 1500 woningen te koop. Best wel veel klanten dus. Mijn keuze voor ze was toen dat ze niet duur zijn en toch een grote club. Volgende keer kies ik weer voor ze.

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Nou Johan B42
Laat ik als eerst zeggen dat ik blij voor je ben dat ze je woning hebben verkocht, maar mijn ervaring met hun was gewoon niet goed. Gebrekkige communicatie, slechte service en toen we besloten met een andere makelaar in zee te gaan kregen we een behoorlijke rekening voor de kiezen. Ik zal deze makelaar dus bij niemand aanraden! We zijn blij dat we bij hun zijn weggegaan en een andere makelaar hebben gekozen die zijn werk wel naar behoren heeft gedaan!

Johan Br.
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2014 16:49

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Johan Br. »

Mijn huis via witte woning verkocht in Hengelo. Goede ervaring. Prima makelaar, komt afspraken goed na. Heeft wel 9 maanden geduurd en 5 kijkers gehad. Maar ja alle huizen staan lang te koop hier in de wijk. En de woning stond via een linkje op funda. Prima toch? Stond ook op allerlei andere websites. Ik kreeg nog een mooie bos bloemen van haar ook bij de notaris :D . Dik tevreden.

Die negatieve erik eagle is een concurrent dat kun je zo wel lezen.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door Lisare »

Beste Johan,

Die elrikeagle waren we al lang weer vergeten maar door te reageren op een al anderhalf jaar niet geopend topic komt hij weer naar boven drijven. Dus of je reclameboodschap nu zo goed werkt......

elrikeagle
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2010 20:35

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door elrikeagle »

Beetje vreemd dat jullie mij als concurrent neerzetten. Ik ben ervan overtuigt dat ik een goede beslissing heb genomen door by de Witte Woning weg te gaan. Ik heb mega slechte ervaringen gehad met de witte woning en dit heeft me veel geld gekost. Door de overstap naar een duurdere NVM makelaar te maken stond mijn woning beter op Funda en zijn we deze denk ik eerder kwijt geraakt. Maar ik geloof geheid dat de Witte Woning in sommige gevallen wel goed uitpakt...maar wij hadden er erg veel spijt van met ze in zee te zijn gegaan!

mischa1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2016 09:50

Re: witte woning winkel

Ongelezen bericht door mischa1980 »

Hallo, Ik zit ongeveer al 3 jaar bij witte woning makelaar. Ik ben erg ontevreden of deze makelaar. Ik heb mijn appartement voor 150.000 euro in de verkoop staan en de appartementen worden ook in de buurt voor die vraagprijs verkocht. Ik mail af en toe 2 keer in het jaar met de makelaar, maar hij geeft aan dat er geen aanvragen zijn voor bezichtigen. Ik heb meerdere makelaars deze maand over de vloer laten komen en gevraagd hoe dat kan. Ik krijg als antwoord dat mijn appartement slecht word gepresenteerd op hun site. Ik heb mijn onvrede ook geuit naar de makelaar. Ik heb gevraagd hoeveel het kost om weg te gaan bij witte woning makelaar. Hij geeft aan ruim 700 euro. Ik vroeg hoe hij zijn berekening had gedaan. Antwoord 250 zoals afgesproken, maar er komt ook ruim 500 euro bij voor het werk en verkoopborden. Ik snap het niet, ruim 500 euro voor het niks doen. Ik kreeg ook gelijk een mail als ik niet betaal dat stuurt hij een incassobureau op mijn af. Hij weet dat ik een gescheiden alleen staande man ben die zijn woning al met meer dan 20.000 euro verlies moet verkopen. Echt geen service dus. Mijn woning staat nog steeds te koop via witte woning makelaar omdat de intrekkingskosten meer dan 700 euro erg veel geld voor mij is.

Gesloten