LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontevreden over makelaar(s)

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ajvdbrug
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2004 16:25

ontevreden over makelaar(s)

Ongelezen bericht door ajvdbrug »

Hallo Alle Hypotheekhouders,
Oproep om ons te verenigingen! Is namelijk broodnodig!!
WANT, ondanks dat er al allerlei instanties en verenigingen zijn, die zich zeggen bezig te houden met de consument, die op papier mooiere doelstellingen hebben dan daadwerkelijke uitvoeringen...?!
HOE hoe is het dan mogelijk dat:
1. De makelaar, juridisch zo ingedekt is, dat deze igv problemen na aankoop/verkoop, NERGENS verantwoordelijk voor blijkt te zijn!!
2. De verdiensten van alle partijen in % zijn van verkoopprijs/aankoopprijs!!
2. Veel hypotheekadviseurs de hoogste provisie belangrijker vinden dan het belang van hun klanten.
3. Hypotheekverstrekkers/Banken, uitgaan van executiewaarde bij aanvang hypotheek, bent u ook NIET benaderd dat, door de waardestijging en dat u NU in een goekoper rente tarief valt!! Kunt u de maandlasten niet meer opbrengen, dan wordt het toch gewoon verkocht voor het eerste bod, geruchten gehoord dat dit vaak één en dezelfde partijen zijn die deze huizen kopen!!!???
4. U na afloop van de rente vaste periode u opnieuw veel kosten moet betalen en indien de waarde gestegen NOG veel duurder geworden ook!!.
5. Waarom is de Notaris, makelaar, hypotheek en taxatie duurder omdat uw huis meer waard is!! Geen verschil in begeleiding, advies of papierkosten toch?! Of mijn huis nu € 189.000 of € 279.000 waard is!
Laten we ons verenigingen want samen staan we sterk!!
We hopen op heel veel reacties, want we zijn het goed ZAT!!!!
Mocht dat zo zijn gaan we alles officieel vastleggen want plan van aanpak is zo goed als klaar. Eerst deze praktijken via een commercieel bedrijf geprobeerd recht te trekken! Bij de politiek gehoor gevonden, doch een commercieel bedrijf kan (terecht) geen inspraak op beleid hebben en dat is wat we willen!!! DUS HEDEN oprichting van de belangenvereniging voor Hypotheekhouders!!
Reageer en laat ons weten hoe we in contact met elkaar kunnen komen!
In hoopvolle afwachting, met vr.gr.
Anja's

makelen, een vak?

Re: ontevreden over makelaar(s)

Ongelezen bericht door makelen, een vak? »

Ik denk dat je helemaal gelijk door te stellen dat makelaars een belang hebben bij een transaktie: namelijk hun eigenbelang.

Makelaartje spelen is ook een aardige bussines. Je hebt geen voorraadkosten; geen afschrijvingen; geen risico; geen aansprakelijkheid als de verkoopsom niet gehaald wordt; geen aansprakelijkheid als een huis veel te duur gekocht is; geen aansprakelijkheid wanneer er gebreken aan het huis zijn, enz.

Hij is alleen aansprakelijk voor het juist uitvoeren van zijn eigen proces. Dit dekt hij af door verkoper en koper een vragenlijst te laten invullen en te laten ondertekenen. Als je de voorwaarden (kleine lettertjes)goed leest blijkt dat hij op die manier ook van die laatste aansprakelijkheid af kan.

Op een tv-spotje staat een makelaar die een zogenaamde bouwtechnisch inspectie voor de kopers uitvoert (je weet wel dat spotje met heel veel "cloonen" die door het beeld lopen en kruipen).
Ik kan je verzekeren dat de meeste makelaars alleen een lesboek bouwkunde hebben doorgelezen, maar erg weinig kennis van bouwtechniek hebben.

Een schriftelijke cursus makelaardij duurt 9 maanden en kost ongeveer € 2500,00 (kan ook duurder / kan ook goedkoper). Daarna mag je een bordje aan je deur hangen.(wel even inschrijven bij KvK natuurlijk)

Vroeger moest je nog beedigd worden, maar dat hoeft niet meer.
Dus misschien een ideetje? Nieuwe baan?

Ik las vandaag een leuk artikeltje over een nieuwe vorm van makelaardij. Een bemiddelingskantoor die zichzelf als "schakelaar" presenteerd. Ze vragen alleen 0,5% van de transaktiesom voor het bij elkaar brengen van partijen en administratieve ondersteuning (foto maken + beschrijving advertentie). Ze hebben net als de de makelaars een site met objecten en plaatsen wekelijks een advertentie. Ze laten geen huis bezichtigen, want vinden dat dit terecht de vertrekkende verkoper zelf kan doen. Ze geven wel alle expertise. Alle formulieren die getekend worden kijken ze voor de partijen na en maken een afspraak met de gewenste notaris.

Ik vind dit een leuk initiatief;......kijken of het aanslaat.

welmakelaar

Re: ontevreden over makelaar(s)

Ongelezen bericht door welmakelaar »

je hoeft toch geen makelaar in te schakelen als je dat niet wil.

Ik kies er voor om wel met een makelaar te werken. Hij/zij regelt de bezichtingen, zorgt dat de contracten kloppen, kan veel goedkoper adverteren dan wanneer ik dat zelf zou doen (geldt natuurlijk niet voor de gratis internetsites). Met andere woorden, heel veel rompslomp wordt mij uit handen gegeven.

Ik vind wel dat makelaars transparant moeten zijn over de prijs die ze vragen. Courtage: 2% inclusief BTW, geen intrekkingskosten, geen opnamekosten, geen kosten voor plaatsen op internet, ect.
Een vast bedrag afspreken is ook verstandig.

De keus is geheel aan u!

Gesloten