LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaarscourtage

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
verkopertje

makelaarscourtage

Ongelezen bericht door verkopertje »

Volgens mij moet je het ook een beetje bekijken alvorens je wat doet.

Ik had mijn oude huis nog 1,5 jaar aangehouden om het verkoopklaar te maken Intussen werd het F70.000,00 duurder. Ik had de hypotheek van mijn oude huis eerst voor F 100.000,00 opgehoogd om de nieuwe hypotheek onder de 70% van de stichtingkosten van mijn nieuwe huis te houden. Scheelde meer dan 1 % over 10 jaars hypotheek.

Bij verkoop (na 4 dagen!!!) het geld natuurlijk niet in mijn nieuwe huis gestoken, maar in ander onroerend goed op naam van mijn vrouw met wie ik dus op huwlijkse voorwaarden getrouwd ben.

Makelaarscourtage niet als percentage maar als vast bedrag afgesproken. (0,85 % van de uiteindelijke verkoopprijs)

Alle natte groepen (keuken , douche en toilet) in mijn huis casco laten uitvoeren. Natte groepen zijn verreweg de duurste m2. Gewoon in eigen beheer laten uitvoeren. Als het later doet kan die zaken ook nog eens als wonigverbetering aftrekken.

Dus eerst goed navragen, een paar avonden rekenen en dan aan de slag.

Gesloten