LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inval Radar TV team is brute overval

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Robin Hood

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Robin Hood »

BESTE RADAR,

U heeft volkomen gelijk dat hetzelfde IP-adres afkomen, maar de reden daarvoor is dat de redactie van Radar om 11.00 uur heeft laten weten dat de Hypotheekconcurrent live op TV kon komen. Hierdoor was er geen tijd meer om iedere klant afzondelijk op zijn eigen computer te laten reageren. wij vragen hiervoor ons begrip. Tevens willen wij al onze 30 klanten bedanken voor de aanwezigheid in de studio in Hilversum. Ze werden echter niet toe gelaten door meneer Schrievink, vanwege brandveiligheid. Er is tevens 8 man politie opgetrommeld om de zaak koest te houden. Er waren natuurlijk geen problemen, maar het getuigd niet echt hoor en wederhoor. We zijn net thuisgekomen en willen toch nog even reageren en ook vooral iedereen bedanken voor de steunbetuigingen. Ook degene die het niet met ons eens zijn mogen zich laten horen. We willen namelijk graag onze dienstverlening optimaliseren en daarbij kan kritiek altijd behulpzaam. Tevens willen niet nalaten om ook RADAR te bedanken voor het feit dat ze ons in staat hebben gesteld live in het programma te laten. Nogmaals bedankt en voor de rest kunt u morgen in het programma van STENDERS een vervolg op dit verhaal beluisteren.

Robin Hood

Jan Verheijen

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Jan Verheijen »

Getuigd moet met een 't'.
Robin Hood is niet zo intellectueel. Gelukkig behoor ik tot de gevestigde orde!
Mag ik weten waar dat hoedje gekocht is? Ik wil ook wel eens voor gek lopen, alhoewel ik nooit de perfecte zot zoals Bongers zal evenaren.
Rob Stenders? Ook zo'n kwaliteitsprogramma.
Bongers: koop een spiegel, doe een beroep op je geweten, laat je behandelen. Het is nog niet te laat. Uit de grond van mijn hart mag ik hopen dat de hypotheekconcurrent binnekort failliet is. Malafide bedrijven hebben we al genoeg.

HD

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door HD »

Robin Hood,

Hoe zo; "al onze 30 klanten", hebben jullie er al zoveel?

Knap hoor met zo'n concept. Dat er zoveel mensen intrappen!

criticlown

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door criticlown »

Ik vond het programma al grappig, maar dit forum slaat echt alles! Zou Youp van 't Hek zijn grappen van deze site afhalen...?

Truus

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Truus »

01. Niet die Bongers is een oplichter, maar journalisten zoals van Radar: door knippen en plakken kunnen ze ieder item zo brengen als ze zelf willen.
02. Dan is er iemand die dapper is en humor heeft (zoals Bongers)en daar live gaat zitten , laat hem dan zijn verhaal afmaken en val hem niet iedere zin in de rede.
03. Laat het aan klanten zelf over met welke hypotheekverstrekker in zee gaan. Ze moeten zelf het contract goed lezen en dan pas tekenen. Het niet de schuld van het bedrijf dat klanten blindelings tekenen.
04. Alle hypotheekverstrekkers zijn boeven, ook die gasten van NVM etc.......

Adios, Truus

Johan van Vollenhoven

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Johan van Vollenhoven »

Door Radar wordt gesugereerd dat er sprake is van een wurgcontract. Naar mijn mening is dit absoluut geen wurgcontract. De hypotheekconcurrent wil namelijk zekerheid, dat die met serieuze klanten te maken heeft en niet onnodig veel tijd, geld en energie verspeelt aan klanten die niet serieus zijn.

Er zijn zelfs klanten die al negen maanden bij de hypotheekconcurrent naar een geschikte woning zoeken en niet de boete van 4.500 euro hoeven te betalen.

Waarom, omdat die klanten serieuze klanten zijn. die daadwerkelijk iets willen kopen. dus dat de hypotheekconcurrent alleen zaken wil doen met serieuze klanten is niet zo gek. Want de NEDERLANDERS staan er bekend om KIJKEN KIJKEN NIKS KOPEN/

Martijn

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Martijn »

Ach die Bongers toch,

In mijn ogen een grote loser waar je natuurlijk nooit in moet trappen. Dat je al een stap binnen zet in zo'n bedrijf als 'hypotheerconcurrent' snap ik al niet. Dat de heer Johan van Vollenhoven de reden van 'Nederlanders staan bekent om 'kijken en niks kopen' is natuurlijk ook van de zotte. We zijn niet in Spanje op vakantie waar je op de toeristenmarkt een nepmobieltje wilt kopen? Iedereen die bij een erkent makelaar naar binnen stapt is serieus.
Dus waarvoor deze belachelijke 'zekerheid' dient snap ik dan ook niet.....hoewel...de zekerheid voor Bongers snap ik wel, die krijgt gewoon op een zeer oneerlijke manier geld als er geen huis gekocht word. Kortom te belachelijk voor woorden.
Dit soort bedrijven gun ik dan ook alleen maar een failisement toe! Hopen dat dit dan ook snel gebeurt. En iemand die hier dhr Bongers steunt is voor mij dan ook absoluut een bevriende relatie van dezelfde oplichter en nog zieliger dan dhr Bongers.

Martijn (die hier eigenlijk wel een beetje medelijde had met de Robin Hood in de studio, hoe belachelijk kun je jezelf maken)

remi

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door remi »

***** wat kunnen jullie zeuren zeg. mijn ouders hebben ook een contract en velen andere some zijn al klaar met alles.

de andere makelaars zijn pas oplichters wij moesten een boete betalen van 500 euro aan een nadere makelaar die het zo in zijn zak wilde steken dat noem ik pas zaken vullen.

en over radar en de rest van dit ***. forum jullie kunnen goed oude koeien uit de sloot hallen met je waterbedden. boeit mijn die dingen nu. en robin hoed is niet de enige kerel die er werkt er zijn er meer geef hun dan ook de schulf van zaken vullen, nee dat hoor je niet want jullie zijn alemaal lafhaards want via internet durf je alles kom maar voor de deur staan dan piep je wel anders, want dan drufen jullie niks te zeggen, net zo als de rest van nederland!!!!!!!

Marc

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Marc »

Ben het met je eens Anoniem! Tros Radar, het zou uw programma zeker ten goede komen indien u in een volgende uitzending een psychiater weet te porren die commentaar geeft op de ziekte van R. Bongers. Overigens nog de complimenten voor uw programma en redactie!

Diagnostische criteria voor de narcistische persoonlijkheidsstoornis (DSM-IV)
De patiënt:

-vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk (hij overdrijft zijn prestaties en talenten, verwacht dat men hem erkent als een superieur persoon zonder dat zijn prestaties hier aanleiding toe geven);

-is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;

-gelooft dat hij 'speciaal' en uniek is en dat hij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;

-eist excessieve bewondering;

-meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn verwachtingen);

-gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;

-heeft een tekort aan invoelend vermogen (hij wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);

-is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem;

-heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.

H. van Berkesteijn

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door H. van Berkesteijn »

Ik ben de zus waar over gesproken wordt in de berichten van JackRussel uit Ede. Ik was ook bij de overval van Radar aanwezig bij de "Robin Hood": Sinds bijna 4 maanden heb ik via hen mijn eigen huis verkocht binnen 3 weken en had ik een andere woning aangekocht. Voordat ik naar hen toestapt ben ik bij een andere makelaar geweest, mijn huis was een half jaar daarvoor getaxeerd op 142.000 euro. De makelaar die ik had ingeschakeld (wiens naam ik hier niet zal noemen, als ik spreek over Jacob Catsstraat 27 weet deze het zelf wel) stelde voor het huis te koop te zetten voor 135.000 euro, het huis vlak naast mij, die een verdieping minder hadden en nog in staat van oplevering van De Woonplaats was, was verkocht een aantal dagen ervoor voor 132.000 euro. Ik vroeg wat hij hiervan dacht, ja zei hij je wilt toch snel verkopen?. Vervolgens ben ik een bij de Hypotheekconcurrent binnen gelopen. Het huis werd te koop gezet voor de realistische prijs van 169.000 (een ieder die bekend is op internet kan dit nakijken bij pagina's waar prijzen voor verkochte huizen in een bepaalde straat bekend worden gemaakt) vervolgens is het huis na 3 weken verkocht voor 164.000. Zij hebben dit allemaal voor mij geregeld. Ik heb de aanbieding die zij mij gegeven hadden door andere mensen laten controleren en ik spreek hier over een erkend financieel adviseur voor het geval hier weer vragen over mochten komen. De hypotheek is afgesloten bij de Bank of Scotland, wat de grootste bank van Europa is.
Afgelopen maandag was ik tezamen met nog ongeveer 29 andere mensen meegegaan naar het programma Radar omdat wij allemaal tevreden klanten zijn van "De hypotheekconcurrent". Ik heb met een groot aantal van deze mensen gesproken omdat het toch een aardig eind rijden is van Winterswijk naar Hilversum en ben erachter gekomen dat verscheidene hypotheken bij de Postbank zijn afgesloten en een aantal net zoals ikzelf bij de Bank of Scotland dit zijn erkende banken en deze mensen zijn zeker net zoals ikzelf niet dom.
Het hele circus op de televisie en radio draait nu om R. Bongers "de grote oplichter" van Winterswijk en het gaat de mensen hier inmiddels niet meer om het concept van de hypotheekconcurrent waar helemaal niets mis mee is. Ik zou willen dat er meer makelaar eens wat meer begaan zijn met hun klanten en de moeite nemen om dingen uit te zoeken in plaats van eigen zakken te vullen.

martijn

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door martijn »

Natuurlijk mevr. H. van Berkesteijn

Dan koopt u toch lekker nog 3 huizen van deze oplichter!? Ons echt een zorg. En dat u de zus van onze Jack Russel bent....och ja, het heeft zo moeten zijn.

Ik vind zowiezo al dat de intelligentie van de Bongers aanhang ervan af straalt! Let wel..dit is cynisch bedoelt. Niet dus! Als je hun verhalen leest met hun scheldpartijen er ook nog eens bij dan heb ik al door met wat voor een volk ik te maken heb. Niet mee omgaan zei mijn vader vroeger altijd! (Remi is hier een goed voorbeeld van, hij zal ook altijd alleen op de wereld blijven met zo'n instelling)

Nog meer van dit soort verhalen en ik ga nog denken dat Bongers 'GOD' is!

Misschien kan mevrouw van Berkensteijn hem nog wel inschrijven voor de 'warme douche'?

Martijn (die een beetje misselijk word van mensen die dhr. Bongers nog steunen ook)

Ivo

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Ivo »

De waarheid is hard martijn.
Hoe je het ook wend of keert ze hadden slechts 1 klagende klant en er schijnen 30 tevreden klanten door radar buiten de deur zijn gelaten.
Het is jammer voor radar maar ze hebben de boel deze keer echt teveel overtrokken met veel te veel duidelijk suggestieve punten. En dat vind ik jammer want hierdoor ben ik het vetrouwen -wat ik in ze had- volledig verloren.

Bennie

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Bennie »

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Sorry hoor, maar die Robin Hood is gewoon een komiek. Ik heb me rotgelachen om die vent. En zo te zien weet ie niet van ophouden en gaat ie hier gewoon lekker door. Volgende keer alleen ff nadenken voor je een PC gebruikt want daar viel je toch wel door de mand.

En Kees, als je je huiswerk had gedaan had je gezien dat Pipo de Clown cq. Robin Hood een emailadres van Planet Internet op z'n website heeft staan. Dat duidt al niet op een groot bedrijf met een digitale infrastructuur van 1000 computers, maar eerder naar een ADSL aansluiting of inbelaccountje... dom dom dom!

Johan van Vollenhoven

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Johan van Vollenhoven »

Mensen hier een bericht uit de Gelderlander

WINTERSWIJK - Raymond Bongers van De Hypotheekconcurrent, die maandagavond tijdens de uitzending van het consumentenprogramma Radar van de Tros uit de studio werd verwijderd, zegt nooit een klacht te hebben ontvangen van de Vereniging Eigen Huis, de onafhankelijke belangenvereniging voor huizenbezitters in Nederland.



"Waarop baseert die man (De la Porte, red.) zich? Op informatie van Radar", meent Bongers. "Daardoor heet het dat wij niet oprecht en oplichters zijn. Daarom was ik ook graag met die man in contact gekomen. Dan had hij zelf een oordeel kunnen vellen en een uitspraak kunnen doen."

"De oprechtheid moet je namelijk uit de praktijk halen. Kijk, er waren mensen hier in de zaak en maandag bij de studio die dat hadden kunnen aantonen, maar daarvoor niet de kans hebben gekregen. Er zijn mensen al tien maanden klant bij ons die nog niets hebben hoeven te betalen, omdat er nog niets gekocht is. Er is nog geen huis in hun prijsklasse gevonden."

"Er is geen enkele consument bedonderd. Alleen Blaeke heeft zich gemeld, maar die heeft geen boete hoeven te betalen."

martijn

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door martijn »

Dus iedereen die een huis wil kopen moet nu wel gelijk naar de Hypotheekconcurrent rennen...... opschieten anders loop je toch wel de jackpot mis.

En een bedrijf met een planet account komt mij nou niet echt profesioneel over.

Martijn

anoniem

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door anoniem »

Weet je jouw probleem is Martijn? Wij weten hoe het allemaal in elkaar zit omdat wij klanten zijn van de Hypotheek Concurrent, en jij weet van niks en jij hebt een beetje een grote bek. Ik vind niet dat jij kan beoordelen hoe meneer Bongers is. En praat asjeblieft waar je wel verstand van hebt. De Hypotheekconcurrent heeft echt wel alles goed voor ons geregeld. Wij zijn hartstikke blij met ons mooie huis.

martijn

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door martijn »

Zeg anoniem(of mag ik Linda zeggen?):
Ik dacht dat je me ging vertellen wat mijn probleem nu eigenlijk was!?? Een grote bek heb ik (nog) niet gehad, dus dat kan het niet zijn! Ik kan wel degelijk beoordelen hoe dhr. Bongers is! Ik ben namelijk wel slim in tegenstelling tot sommige hier (noem geen namen overigens ;-))
En ik moet praten waar ik wel verstand van heb? Als jij verteld waar jij verstand van hebt dan vertel ik je waar ik verstand van heb....goed?

Ik kan in ieder geval wel beoordelen waar jij geen verstand van hebt. Dat is inschatten wat voor een man dhr. Bongers is, terwijl dit persoon toch wel heel erg doorzichtig is mijn inziens want de gladheid straalt er gewoon vanaf.

Rest mij nog 1 klein ding tegen je te zeggen. Veel plezier met je nieuwe huis en geniet ervan. (heb je wel al de kleine lettertjes gelezen van je hypotheek? Nee... snel doen dan)

Rik

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Rik »

Ook ik (sorry wij)heb een huis van de hypotheek. en moet je zeggen niks aan de hand.. netjes gehandeld.. beter als de eerste keer toen wij een huis hadden gekocht van een erkende makelaar.. nee..moet eerlijk zeggen wij zijn netjes geholpen..en heb er dan op de dag als vandaag geen spijt van..
enne.. wij zitten ook niet voor 200 euro hoor.. maarjah.. wie de kleine letters niet goed leest.. jah die komt zich zelf wel tegen.. toch...

Jan Masselink

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door Jan Masselink »

De uitzending van vorige week kwam op mij wat suggestief over. Niettemin klopt er iets niet. Waarom hebben ze de boete nodig? Waar wordt eigenlijk het geld mee verdiend, als het kennelijk hypotheekprovisie-vrije producten zijn? Of wordt de hypotheekafdeling gesponsord door de makelaardij door een te hoge vaste prijs van 5% voor kosten koper? Over transparantie gesproken.
Als de hypotheekconcurrent werkelijk anders wil opereren dan "de gevestigde orde", doe het dan open, dus geef de afsluitprovisie door aan de klanten en bereken een reëel uurtarief voor de hypotheekadviezen. Dan kun je ook vergelijken met andere hypotheekaanbiedingen van de gevestigde orde. Het feit dat dit niet gebeurd geeft wat mij betreft te denken.

anoniem

Re: Inval Radar TV team is brute overval

Ongelezen bericht door anoniem »

test

Gesloten