LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrekkingskosten failliete makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
bunutzo
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:21

Re: Intrekkingskosten failliete makelaar

Ongelezen bericht door bunutzo »

Update:

Anderhalve week geleden een mail naar de makelaar gestuurd met het verzoek de advertentie etc van hun site te halen.
En dat ik volgens NVM voorwaarden niks aan hun verschuldigd ben.
En juridisch gezien geen overeenkomst met hun heb.
Op deze mail heb ik totaal geen reactie gehad, wel krijg ik een mail dat er iemand is geïnteresseerd??

Hoe zou ik nu het beste kunnen handelen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Intrekkingskosten failliete makelaar

Ongelezen bericht door Shine »

.....en nu ineens zou er iemand geïnteresseerd zijn? Het moment waarop u aangeeft geen klant van hem te zijn en dus niet te betalen!? En niet in de laatste plaats dat deze makelaar wettelijk geen recht heeft op de intrekkingskosten.
Gelooft u het zelf? Het ligt er veel te dik op,...dit is een vies spelletje van de makelaar. Als u nml nu met hem in zee gaat, zit u aan hem vast en zult u wel die kosten moeten gaan betalen als u bij hem weg wilt.
Wegwezen bij deze makelaar en zoek een ander. Iemand die geïnteresseerd is houdt de woning wel in de gaten en komt vanzelf terug.
Laat u niet verleiden!

bunutzo
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2012 18:21

Re: Intrekkingskosten failliete makelaar

Ongelezen bericht door bunutzo »

@ shine,

Bedankt voor uw bericht.

Ja het lag er al te dik bovenop... het is wel heel makkelijk geld verdienen zo.
Maar als ik de makelaar aanschrijf via de mail dan reageert hij niet, bellen wil ik niet omdat ik alles zwart op wit wil hebben.

Misschien dan toch maar een aangetekende brief die kant op.
Ben benieuwd of ik dan ook mijn sleutels van de woning terug krijg...

Gesloten