LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen reactie 'Service Today'

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
SanHai
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2016 14:02

Geen reactie 'Service Today'

Ongelezen bericht door SanHai »

Hallo,

Mijn vriendin en ik huren een appartement bij de makelaar 'Living Today' dat wordt beheert door 'Service Today'. Er is een inspectierapport opgemaakt met behoorlijk wat puntjes die binnenkort gemaakt zouden worden. Denk aan een twee sets rottende kozijnen/deuren bij het balkon en een slotplaat waarvan het laatste schroefje bijna eruit valt. Daarnaast is er door KPN vastgesteld dat een telefoniekabel door een eerdere huurder is doorgeknipt en een bepaald IS/RA punt verwijderd. Aangezien de levering van het signaal (staat in het contract) voor de verhuurder is, moet deze een afspraak regelen met een extern bedrijf dat weer zo'n IS/RA punt gaat aanleggen, de kosten hiervoor zijn rond de 400 euro.
Nu is het zo dat ik al twee weken bezig ben met emails en telefoongesprekken om een afspraak met ST te krijgen, zodat ze dit zelf kunnen constateren en vervolgens een afspraak gaan maken of dat ze mij machtigen een afspraak te maken en de factuur door te sturen. Ik krijg echter al twee weken lang geen antwoord op mijn emails en aan de telefoon wordt ik 'binnenkort' teruggebeld. Dit is dezelfde 'binnenkort' als na de inspectie (dat is ondertussen een maand geleden).

Een leuk weetje tussendoor, we hebben ook telefonisch aangegeven dat we een gaslucht ruiken bij de CV, na 1 week werd ik ook nog steeds 'binnenkort' teruggebeld. Na die week was de gaslucht zo enorm dat we wederom (om 08:00 uur) hebben gebeld met de reactie: "oh, zo, dat is gevaarlijk zeg, je wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld". Toen ik om 17:00 uur nog niets had gehoord (ondertussen alle ramen e.d. open) kreeg ik alsnog de planningsman aan de lijn, het vroegst was de volgende dag om 12:00 uur. Ongelofelijk, een gaslucht alsof je hoofdleiding doorgezaagd hebt en dan nog steeds de CV-man de volgende dag pas sturen. Dat doen we volgende keer ook niet meer.

Het is nu dus zo dat we al ruime tijd zonder internet en televisie zitten, een verhuurder die niet reageert, waarbij de enige oplossing lijkt om het zelf te betalen en de kosten op ST te verhalen. Nu weet ik alleen niet in hoeverre ik een sterke zaak heb als ST verklaard dit niet te willen vergoeden, omdat ze het zelf hadden willen doen o.i.d.

Heeft iemand wijze raad voor mij? Alles kan wat mij betreft wachten, alleen zijn we beide aan het afstuderen en hebben we internet dringend nodig.

Alvast bedankt.
Sander

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Geen reactie 'Service Today'

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Beste vraagsteller,
U kunt een zogenaamde gebrekenbrief (laten) sturen, het beste per aangetekende brief, met sommatie om het gebrek alsnog binnen x dagen volledig te verhelpen. U kunt daarbij tevens aankondigen anders zelf een en ander te (laten) herstellen en de kosten daarvan aan verhuurder in rekening te brengen (en zo nodig verrekenen met de huur), en/of dat u anders een bepaald percentage van de huur in zult houden tot het moment dat het alsnog deugdelijk is hersteld. Wat een redelijk percentage is in dit geval, hangt af van de ernst van de situatie.
In uw geval lijkt me qua internet de snelste actie om het zelf desnoods te laten uitvoeren (als men na ingebrekestelling nog niet over de brug komt).
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten