LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corrupte makelaars?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een woning (Midden Nederland)

Helaas de woningmarkt staat hier onder grote druk en het is zeer moeilijk om een woning te kopen.

Nu heb ik diverse malen op een woning geboden. Maar helaas afgewezen omdat iemand anders hoger bood. Je krijgt geen kans meer om een hoger bod te doen.

Vandaag ben ik eens gaan kijken voor hoeveel geld de woning nu uiteindelijk is weggegaan. En wat schetst mijn verbazing. Ze zijn verkocht voor enkele duizenden euro's minder dan mijn bod!

Ik bied altijd 'Onder voorbehoud van financiering' en Bouwkundig onderzoek. Maar wel met de mededeling dat ik al uitgebreid gesproken heb met de bank en aangezien ik slechts 60% financiering nodig heb (De overige 40% is eigen geld) en al jaren een vast contract heb bij een stabiele werkgever dit geen enkel probleem zal zijn. Ook kan a.s.a.p. verhuizen aangezien ik niet eerst mijn huidige woning hoef te verkopen. Een bouwkundig onderzoek stelt natuurlijk niks voor (Tenzij er ze iets te verbergen hebben)

Ik zie dus geen reden waarom iemand anders met een lager bod toch voorrang zou hebben boven mijn bod. Ik zou het wel kunnen begrijpen dat als iemand b.v. een voorwaarde van 'indien eigen woning verkocht binnen x termijn' of iemand die een 101% financiering nodig heeft een lagere prio zou krijgen ondanks hoger bod.

Wat me ook 1 keer gebeurd is is dat mijn bod geweigerd is vanwege "Ja sorry. Iemand die direct na jou een bezichtiging had heeft meteen een bod gedaan die geaccepteerd is". En dat was een geval maandag einde van de dag kijken volgende ochtend meteen een bod. Hoe kan dat in godsnaam te laat zijn?

En dat huis heb ik zojuist opgevraagd. Het had een vraagprijs van 220.000 Ik heb 220.000 geboden (Wat dus niet meer geaccepteerd werd) En ik zie nu dat het voor 215.000 verkocht is.!!!!

Dit moet toch gewoon een geval zijn van 'De makelaar wil zo min mogelijk doen want hij krijgt zijn geld bij verkoop'. Maar niet in het belang van de verkoper. Het is totaal ongeloofwaardig dat de koper tegen de makelaar gezegd dat hij liever 5.000 euro minder krijgt dan een enkele dag langer te moeten wachten op de verkoop!

Ik begin zolangzamerhand te geloven dat de makelaar (Het is toevallig steeds dezelfde. Maar goed het is ook een hele grote keten) waar me dit gebeurd gewoon corrupt is! Maar onderwijl WIL ik de woning kopen maar MAG ik dit blijkbaar niet van de makelaar. Misschien word ik niet geloofd door de makelaar (Die krijgt vast de financiering niet rond dan moet ik weer rondleidingen gaan geven) ofzo waardoor mijn biedingen gewoon de prullenbak ingaan? Voor de makelaar maakt het geen zak uit. Er zijn nog 10 andere mensen die de woning willen kopen. Maar onderwijl krijg ik geen woning en krijgt de verkoper dus enkele duizenden euro's minder voor de woning.

Of wat iemand anders opperde is dat de woningen gewoon verkocht worden aan grote investesteerders. Even 1 open dagje voor de vorm er vervolgens per dozijn opgekocht door een grote firma die er 10 Polen in zet. En vraag ik telkens vrij terwijl de intentie van particuliere verkoop er niet eens inzit.

Misschien denk ik te somber. Maar ik wil toch wel heel HEEL graag weten waarom woningen niet aan mij verkocht worden terwijl ik de vraagprijs (En in 2 gevallen zelfs BOVEN) de vraagprijs!) bied. En ik er via het Kadaster achter moet komen dat het uiteindelijk onder de vraagprijs verkocht is. Zonder dat ik mij op enige wijze als 'risicovolle' bieder gedraag.

Het liefst zou ik natuurlijk de vorige bewoner even bellen met de vraag of ze weten dat ik meer geld geboden heb heb dat waarvoor ze hun woningen uiteindelijk verkocht hebben.

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Huizenzoeker schreef:Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een woning (Midden Nederland)

Helaas de woningmarkt staat hier onder grote druk en het is zeer moeilijk om een woning te kopen.

Nu heb ik diverse malen op een woning geboden. Maar helaas afgewezen omdat iemand anders hoger bood. Je krijgt geen kans meer om een hoger bod te doen.

Vandaag ben ik eens gaan kijken voor hoeveel geld de woning nu uiteindelijk is weggegaan. En wat schetst mijn verbazing. Ze zijn verkocht voor enkele duizenden euro's minder dan mijn bod!

Ik bied altijd 'Onder voorbehoud van financiering' en Bouwkundig onderzoek. Maar wel met de mededeling dat ik al uitgebreid gesproken heb met de bank en aangezien ik slechts 60% financiering nodig heb (De overige 40% is eigen geld) en al jaren een vast contract heb bij een stabiele werkgever dit geen enkel probleem zal zijn. Ook kan a.s.a.p. verhuizen aangezien ik niet eerst mijn huidige woning hoef te verkopen. Een bouwkundig onderzoek stelt natuurlijk niks voor (Tenzij er ze iets te verbergen hebben)

Ik zie dus geen reden waarom iemand anders met een lager bod toch voorrang zou hebben boven mijn bod. Ik zou het wel kunnen begrijpen dat als iemand b.v. een voorwaarde van 'indien eigen woning verkocht binnen x termijn' of iemand die een 101% financiering nodig heeft een lagere prio zou krijgen ondanks hoger bod.

Wat me ook 1 keer gebeurd is is dat mijn bod geweigerd is vanwege "Ja sorry. Iemand die direct na jou een bezichtiging had heeft meteen een bod gedaan die geaccepteerd is". En dat was een geval maandag einde van de dag kijken volgende ochtend meteen een bod. Hoe kan dat in godsnaam te laat zijn?

En dat huis heb ik zojuist opgevraagd. Het had een vraagprijs van 220.000 Ik heb 220.000 geboden (Wat dus niet meer geaccepteerd werd) En ik zie nu dat het voor 215.000 verkocht is.!!!!

Dit moet toch gewoon een geval zijn van 'De makelaar wil zo min mogelijk doen want hij krijgt zijn geld bij verkoop'. Maar niet in het belang van de verkoper. Het is totaal ongeloofwaardig dat de koper tegen de makelaar gezegd dat hij liever 5.000 euro minder krijgt dan een enkele dag langer te moeten wachten op de verkoop!

Ik begin zolangzamerhand te geloven dat de makelaar (Het is toevallig steeds dezelfde. Maar goed het is ook een hele grote keten) waar me dit gebeurd gewoon corrupt is! Maar onderwijl WIL ik de woning kopen maar MAG ik dit blijkbaar niet van de makelaar. Misschien word ik niet geloofd door de makelaar (Die krijgt vast de financiering niet rond dan moet ik weer rondleidingen gaan geven) ofzo waardoor mijn biedingen gewoon de prullenbak ingaan? Voor de makelaar maakt het geen zak uit. Er zijn nog 10 andere mensen die de woning willen kopen. Maar onderwijl krijg ik geen woning en krijgt de verkoper dus enkele duizenden euro's minder voor de woning.

Of wat iemand anders opperde is dat de woningen gewoon verkocht worden aan grote investesteerders. Even 1 open dagje voor de vorm er vervolgens per dozijn opgekocht door een grote firma die er 10 Polen in zet. En vraag ik telkens vrij terwijl de intentie van particuliere verkoop er niet eens inzit.

Misschien denk ik te somber. Maar ik wil toch wel heel HEEL graag weten waarom woningen niet aan mij verkocht worden terwijl ik de vraagprijs (En in 2 gevallen zelfs BOVEN) de vraagprijs!) bied. En ik er via het Kadaster achter moet komen dat het uiteindelijk onder de vraagprijs verkocht is. Zonder dat ik mij op enige wijze als 'risicovolle' bieder gedraag.

Het liefst zou ik natuurlijk de vorige bewoner even bellen met de vraag of ze weten dat ik meer geld geboden heb heb dat waarvoor ze hun woningen uiteindelijk verkocht hebben.
Wat jij blijkbaar niet weet, is dat de prijs die jij bij het kadaster terugziet, vaak lager is dan de werkelijk betaalde prijs. Heel vaak wordt een deel van de totale koopprijs "weggeboekt" onder de noemer "overname roerende zaken", om de overdrachtsbelasting te drukken. Mijn bod was ooit ook € 270.000,00, terwijl je in het kadaster slechts € 260.000,00 ziet staan. Wellicht is dat de simpele verklaring voor jouw constatering.

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Overigens is het natuurlijk bijzonder onaardig om direct over corrupte (!!!) makelaars te spreken, zonder dat je uberhaupt enig idee hebt waar het 'm in zit... :roll:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Brainless »

Zodra een makelaar in onderhandeling is met een potentiële koper moet hij eerst deze onderhandeling afwerken.
Ook al bied jij 15000 meer; daar mag/kan hij niks mee en gaat je bod in de ijskast tot de onderhandelingen eventueel op niets uitdraait.

Daarnaast is een bod uitbrengen niet hetzelfde als in onderhandeling zijn; pas als de makelaar/verkoper een tegenbod doet ben je officieel in onderhandeling.
En jij kan wel melden dat je 100% zeker het huis wil en kan kopen; maar dat is pas zeker na het tekenen van het voorlopig koopcontract (en bedenktijd).
Tot die tijd ben je net zo (on) betrouwbaar als alle andere potentiële kopers.

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brainless schreef:Zodra een makelaar in onderhandeling is met een potentiële koper moet hij eerst deze onderhandeling afwerken.
Ook al bied jij 15000 meer; daar mag/kan hij niks mee en gaat je bod in de ijskast tot de onderhandelingen eventueel op niets uitdraait.
Dat is niet waar. De makelaar kan van de tweede potentiële koper in één keer een eindbod vragen, meedelen aan de eerste potentiële koper dat er een eindbod is gedaan, en hem ook om een eindbod vragen. De hoogste bieder wint.

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brainless schreef:Zodra een makelaar in onderhandeling is met een potentiële koper moet hij eerst deze onderhandeling afwerken.
Ook al bied jij 15000 meer; daar mag/kan hij niks mee en gaat je bod in de ijskast tot de onderhandelingen eventueel op niets uitdraait.
Dat is niet waar. De makelaar kan van de tweede potentiële koper in één keer een eindbod vragen, meedelen aan de eerste potentiële koper dat er een eindbod is gedaan, en hem ook om een eindbod vragen. De hoogste bieder wint.

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

redhead55 schreef:Het is de verkoper die bepaalt. De (verkopende) makelaar is in dit geval slechts een "bemiddelaar".
In Amsterdam zijn er mensen die een huis kopen zonder financieringsvoorbehoud en het risico lopen dat ze 10% boete moeten betalen als de financiering
niet rond komt. Jij weet niet wat de motieven van de verkoper zijn. Is het huis van overleden ouders dan zullen de erfgenamen wellicht alleen kijken naar
het feit dat geen restschuld ontstaat waarvoor zij opdraaien. Ook bij een "gewone" verkoop kan dat een argument zijn. Heb je al eens gekeken naar de periode dat een huis te koop staat ?
Het zou de verkoper moeten zijn. Maar wat als de makelaar mijn bod gewoon nooit doorgeeft aan de koper? Bv iemand die bied zonder enige voorbehoud onder de vraagprijs. Ik bied meer maar wel met voorbehoud financiering EN ik bied de vraagprijs. De makelaar is meteen klaar als hij alleen het bod zonder voorbehoud naar de verkoper doorgeeft. De verkoper weet helemaal niks van mijn hogere bod waaraan hij/zij wellicht de voorkeur voor had. Maar de makelaar heeft zijn geld voor zo min mogelijk werk. De verkoper en ik zijn beide minder af (Ik heb geen woning, de verkoper loopt duizenden euro's mis)

Geen restschuld is onzin. Misschien heb je mijn post niet gelezen. ik bied DUIZENDEN EURO's MEER. Ik bied de VRAAGPRIJS OF MEER. De verkoper heeft dus MINDER gehad.

De woning staat sinds die dag te koop. Ik kijk iedere dag op funda, jaap etc en ik sta bij alle makelaars in het email bestand. Ik reageer direct dezelfde dag nog en ga naar de allereeste bezichtigsdag (Meestal midden op een doordeweekse dag!') en reageer altijd voor de termijn die de makelaar aangeeft. Er zit geen uur laksheid in mijn reactie

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Moneyman schreef: Wat jij blijkbaar niet weet, is dat de prijs die jij bij het kadaster terugziet, vaak lager is dan de werkelijk betaalde prijs. Heel vaak wordt een deel van de totale koopprijs "weggeboekt" onder de noemer "overname roerende zaken", om de overdrachtsbelasting te drukken. Mijn bod was ooit ook € 270.000,00, terwijl je in het kadaster slechts € 260.000,00 ziet staan. Wellicht is dat de simpele verklaring voor jouw constatering.
Ik weet dat inderdaad niet. Hoe zou ik daarachter kunnen komen? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit steeds de oorzaak is maar het is niet onmogelijk

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zorg dat je een betaald account bij het Kadaster hebt en vraag de koopaktes op. Daar staat de uitsplitsing meestal wel in.
Er op een andere manier achter komen is lastig, waarom zou iemand dat soort informatie verstrekken aan iemand die er niets mee te maken heeft?

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Moneyman schreef:Overigens is het natuurlijk bijzonder onaardig om direct over corrupte (!!!) makelaars te spreken, zonder dat je uberhaupt enig idee hebt waar het 'm in zit... :roll:
[Tekst verwijderd door de Moderator]

In mijn topic titel zit tenminste nog een vraagteken. Verder noem ik geen enkele naar en vraag ik hier juist of er mensen zijn die weten hoe het echt zit. Want de corruptie daar zit mijlendiep!

Maarja ff volhouden totdat ik een huis heb en daarna ben ik hopelijk decenialang van zijn af. Wat mij betreft moet de overheid hier kei-en keihard ingrijpen, reguleren en straffen met hoge geldboetes en de grootste ratten een paar jaar vastzetten!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2017 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Brainless schreef:Zodra een makelaar in onderhandeling is met een potentiële koper moet hij eerst deze onderhandeling afwerken.
Ook al bied jij 15000 meer; daar mag/kan hij niks mee en gaat je bod in de ijskast tot de onderhandelingen eventueel op niets uitdraait.

Daarnaast is een bod uitbrengen niet hetzelfde als in onderhandeling zijn; pas als de makelaar/verkoper een tegenbod doet ben je officieel in onderhandeling.
En jij kan wel melden dat je 100% zeker het huis wil en kan kopen; maar dat is pas zeker na het tekenen van het voorlopig koopcontract (en bedenktijd).
Tot die tijd ben je net zo (on) betrouwbaar als alle andere potentiële kopers.
Dat zal ik nu vertellen. Dat gebeurd niet. Totaal niet. Je mag direct je bod uitbrengen. Het hoogste bod wint. En dat ben ik niet (Als zegt het kadaster van wel....)

Mijn bod is tot nu toe altijd direct afgewezen. Oftewel omdat ik te laat ben (Iemand anders heeft direct bij de bezichting een bod uitgebracht) of omdat iemand anders meer geboden heeft en ik geen kans meer krijg een nieuw bod uit te brengen. Ik heb op meer dan 20 (!!!!!!!!!!!!) woningen geboden. 1 onder de vraagprijs (Was dan ook een 'opknappertje) 12 de vraagprijs en 7 BOVEN de vraagprijs. En dat ook 6 tot 15 (!!!!!!!!!!!!) duizend boven de vraagprijs.

Dat KAN toch geen pech meer zijn? Dan MOET er toch iets aan de hand zijn??????

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Huizenzoeker schreef:
Moneyman schreef:Overigens is het natuurlijk bijzonder onaardig om direct over corrupte (!!!) makelaars te spreken, zonder dat je uberhaupt enig idee hebt waar het 'm in zit... :roll:
[Tekst verwijderd door de Moderator]

In mijn topic titel zit tenminste nog een vraagteken. Verder noem ik geen enkele naar en vraag ik hier juist of er mensen zijn die weten hoe het echt zit. Want de corruptie daar zit mijlendiep!

Maarja ff volhouden totdat ik een huis heb en daarna ben ik hopelijk decenialang van zijn af. Wat mij betreft moet de overheid hier kei-en keihard ingrijpen, reguleren en straffen met hoge geldboetes en de grootste ratten een paar jaar vastzetten!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Je roept veel, insinueert nog meer, maar onderbouwt niets. Mijn sympathie heb je in ieder geval al verspeeld.

En ik begin me af te vragen of je de reden voor het door jou omschreven probleem niet véél dichter bij huis moet zoeken...
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2017 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Moneyman schreef:Zorg dat je een betaald account bij het Kadaster hebt en vraag de koopaktes op. Daar staat de uitsplitsing meestal wel in.
Er op een andere manier achter komen is lastig, waarom zou iemand dat soort informatie verstrekken aan iemand die er niets mee te maken heeft?
Dat is natuurlijk achteraf praten.

Ik wil gewoon een eigen woning hebben. Ik ben bereid direct dezelfde dag dat te woning te koop staat te komen bezichtigen. Ik ben ook bereid direct een bod (Met voorbehoud financiering en bouwkundige inspectie) te doen. Indien ik de woning het waar vind en echt wil hebben ben ik zelfs bereid de vraagprijs of MEER te bieden.

Ik ben al een JAAR bezig. Een jaar!!!!

Ik sta ergens op een zwarte lijst ofzo bij de makelaars! De verkopers hebben volgens mij geen flauw idee dat ik uberhaupt een hoger bod heb uitgebracht dan andere partijen omdat zo'n corrupte makelaar zijn eigen agenda heeft! Doorspelen aan een huisjesmelker voor een leuk prijsje (En wat extra onderhands voor hem voor de moeite) oid en ik mag zeker ergens in schubbekutteveen een uitgewoond ex-huur flatje kopen.... Of misschien moet ik bij een bezichting wat geld per-ongeluk op de grond laten vallen en kunnen we dan onderhandelen?

WTF is going on???

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is heel simpel, een makelaar mag maar met 1 partij tegelijk bezig zijn. Indien, in uw geval, een andere partij direct een bod doet op een huis zijn zij eerste gegadigde. Een makelaar mag daar geen veiling van maken door meerdere biedingen te ontvangen. Dit is wettelijk bepaald om te voorkomen dat er fictieve biedingen komen om zo een koper onder druk te zetten om meer te bieden. Pas als de onderhandelingen met de eerste gegadigde op niets zijn uitgelopen wordt er contact opgenomen met een tweede partij. Dat u meer had willen betalen voor hetzelfde huis als een ander is het risico van de verkopende partij. Zij zijn immer in onderhandeling met andere kopers en besluiten samen waar beide partijen zich goed bij voelen. Hier heeft u als buitenstaander totaal geen invloed op.

Makelaars zijn niet corrupt in de zin hoe u het zegt. Sterker nog, dit soort uitspraken kan u in de problemen helpen. De woningmarkt zit in de lift en huizen worden snel verkocht. In plaats van makelaars af te vallen kunt u ze beter te vriend houden zodat u een huis dat in de verkoop gaat komen als eerste kunt bezichtigen. Dan maakt u een kans.

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Moneyman schreef:
Huizenzoeker schreef:
Moneyman schreef:Overigens is het natuurlijk bijzonder onaardig om direct over corrupte (!!!) makelaars te spreken, zonder dat je uberhaupt enig idee hebt waar het 'm in zit... :roll:
[Tekst verwijderd door de Moderator]

In mijn topic titel zit tenminste nog een vraagteken. Verder noem ik geen enkele naar en vraag ik hier juist of er mensen zijn die weten hoe het echt zit. Want de corruptie daar zit mijlendiep!

Maarja ff volhouden totdat ik een huis heb en daarna ben ik hopelijk decenialang van zijn af. Wat mij betreft moet de overheid hier kei-en keihard ingrijpen, reguleren en straffen met hoge geldboetes en de grootste ratten een paar jaar vastzetten!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Je roept veel, insinueert nog meer, maar onderbouwt niets. Mijn sympathie heb je in ieder geval al verspeeld.

En ik begin me af te vragen of je de reden voor het door jou omschreven probleem niet véél dichter bij huis moet zoeken...
Haha ik vroeg me al af hoelang het duurde voordat 'Het is je eige schuld!' naar boven zou borrelen

Jaja. Ik zou ook woedend worden als iemand tegen mij zou zeggen 'Ik zou graag een bod van 210.000 op deze woning willen bieden ovv financiering en technische keuring'.

Het feit dat jij het wel terecht zou vinden dat een makelaar zijn mond houd naar de verkoper puur en alleen vanwege zijn eigen mening betekend dat jij eigenlijk corruptie wel goed vind

Maar maak je geen zorgen hoor. Ik heb geen enkel onaardig woord tegen enig makelaar gezegd. Anders kan ik een woning krijgen helemaal vergeten. Zowel de koper als de verkoper vinden ze totaal on-interessant. Zoveel mogelijk geld verdienen en er zo weinig mogelijk voor de hoeven doen.

Boeven. Laatste keer 20 man (!!!!!!!) op 'open dag'. Meneer zat op zijn luie reet in de keuken te vreten. Als iemand al een vraag had wist hij geen antwoord. Bij het weggaan 1 zijn kaartje geven en de deadline van het bod was morgen voor 18:00

En maar geld cashen maar te lui om je zelfs nog maar rond te leiden. Nee echt de verkoper zal zo echt zoveel mogelijk krijgen voor zijn woning hoor! Aarstlui
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2017 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

NeoDutchio schreef:Het is heel simpel, een makelaar mag maar met 1 partij tegelijk bezig zijn. Indien, in uw geval, een andere partij direct een bod doet op een huis zijn zij eerste gegadigde. Een makelaar mag daar geen veiling van maken door meerdere biedingen te ontvangen. Dit is wettelijk bepaald om te voorkomen dat er fictieve biedingen komen om zo een koper onder druk te zetten om meer te bieden. Pas als de onderhandelingen met de eerste gegadigde op niets zijn uitgelopen wordt er contact opgenomen met een tweede partij. Dat u meer had willen betalen voor hetzelfde huis als een ander is het risico van de verkopende partij. Zij zijn immer in onderhandeling met andere kopers en besluiten samen waar beide partijen zich goed bij voelen. Hier heeft u als buitenstaander totaal geen invloed op.

Makelaars zijn niet corrupt in de zin hoe u het zegt. Sterker nog, dit soort uitspraken kan u in de problemen helpen. De woningmarkt zit in de lift en huizen worden snel verkocht. In plaats van makelaars af te vallen kunt u ze beter te vriend houden zodat u een huis dat in de verkoop gaat komen als eerste kunt bezichtigen. Dan maakt u een kans.
Ze mogen het misschien niet maar ze doen het wel. Allemaal zonder uitzondering. Want ik kan er he-le-maal NIKS aan doen. Ja ik kan naar de rechter stappen. En als ik al gelijk krijg (Hoe bewijs ik het?) krijgt de makelaar een tik op de vinger. Het is niet zo dat ik dan opeen wel het huis krijg waar ik eigenlijk recht op had.

Oh ik hou makelaars wel te vriend. En dat weten ze wel daarom zijn ze onaantastbaar! Daarom kan ik ze niet eens aanspreken op het feit dat wat ze doen illegaal is. Dan zorgen zij ervoor dat ik nooit een huis kan krijgen. Zoveel macht hebben ze!

En zoals ik al zij. Het eerste wat ik IEDERE OCHTEND EEN JAAR AL alle nieuwe woningen bekijk en DIRECT de allereerste bezichtiging neem die ik kan boeken.

Maar in plaats dat mensen mij vertellen dat het blijkbaar mijn eigen fout is vertel me liever hoe ik in godsnaam een woning kan krijgen!

Opsomming wat ik doe:

IEDERE dag DIRECT reageren op IEDERE interessante woning. DIRECT!
DIRECT de eerste bezichtiging plannen
Binnen 1 werkdag (Ik slaap altijd 1 nacht over uitgaven van meer dan 2 ton. Sue me)
Bied VRAAGPRIJS of MEER
Kom over als serieuze koper

Ik heb zelfs een keer mijn salarisstrook meegenomen! Alleen al op dat salaris kan ik een halve ton (50.000) MEER hypotheek krijgen dan de woningwaarde! Natuurlijk het is geen garantie op hypotheek kunnen krijgen maar meer zekerheid zal je in deze fase zeer zelden krijgen (Iemand die het volledige bedrag cash op de bank heeft staan krijg je niet dagelijks voor je kiezen).

Ik geloof stelling dat door gemakzucht/corruptie of andere voor mij onbekende reden ik geen eerlijke kans maar op een woning. Ik durf te wedden dat als ik gewoon de verkoper zelf persoonlijk kan aanspreken ik wel een eerlijke kans krijg op de woning! En zolang er een makelaar tussen zit ik net zo goed niet eens hoef te proberen

Moneyman
Berichten: 30326
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vertel mij eens waarom dagelijks heel veel mensen wél gewoon een huis kunnen kopen, maar jij niet, zonder dat het op de een of andere manier aan jou, je omstandigheden of je communicatie ligt?

Als ik zie hoe je hier tekeer gaat, en welke vooroordelen en perceptie je hebt, kan ik me er enig beeld bij vormen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom neem je geen aankoopmakelaar, zodat je al in onderhandeling kunt voordat de woning op Funda komt?
En waarom bied je onder voorbehoud van financiering als je zo zeker bent dat je wel financiering krijgt? Zo leg je dat risico bij de verkopers.

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Moneyman schreef:Vertel mij eens waarom dagelijks heel veel mensen wél gewoon een huis kunnen kopen, maar jij niet, zonder dat het op de een of andere manier aan jou, je omstandigheden of je communicatie ligt?

Als ik zie hoe je hier tekeer gaat, en welke vooroordelen en perceptie je hebt, kan ik me er enig beeld bij vormen.
En dat is nu precies wat ik wel eens zou willen weten. Enig idee ook hoe ik hierachter kan komen of klik je alleen op dit topic om dwars te liggen?

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

kweenie schreef:Waarom neem je geen aankoopmakelaar, zodat je al in onderhandeling kunt voordat de woning op Funda komt?
En waarom bied je onder voorbehoud van financiering als je zo zeker bent dat je wel financiering krijgt? Zo leg je dat risico bij de verkopers.

Ik heb gekeken naar aankoopmakelaars. Maar ze zijn erg duur en ik zie de toevoeging niet. Ik geloof wel dat ik bij 1 aankoopmakelaar aangemeld ben als no cure no pay maar daar hoor ik nooit wat van. Ik heb 1 keer een email van ze gehad waarin enkele woningen, die al maanden op Funda staan en totaal niet aan ook maar 1 van mijn eisen voldoet, gehad. Wat een beetje een trieste poging onverkoopbare woningen nogmaals onder de aandacht te brengen. Ik betaal geen 2 ton voor iets wat nog geen 175.000 waard is ik wil het ooit nog kunnen verkopen dank u.

Denk je dat het nut heeft nog naar een andere te zoeken? Kost toch enkele duizenden euro's (En dat krijg je maar 3 bezichtingen voor dan moet je weer betalen. maar zal het het verschil maken denk je? Of is het EN een afwijzing van mijn bod EN duizenden euro's door de aankoopmakelaar plee?

Alleen idioten en mensen met al het benodigde geld cash op de bank bieden zonder voorbehoud van financiering. Of trekken mensen het ook in twijfel als ik zeg dat banken corrupt zijn? Als je daaraan twijfeld ben je echt niet goed bij je hoofd.

Bieden on voorbehoud van financieering is normaal en 99% van de mensen doet dat. Ik kan natuurlijk een keer de ene 1% treffen maar 20 keer achter elkaar kan niet.

Gesloten