LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corrupte makelaars?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door kweenie »

Een waardering van 10.000 voor roerende zaken is in 99% van de gevallen zwaar overgewaardeerd.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Een waardering van 10.000 voor roerende zaken is in 99% van de gevallen zwaar overgewaardeerd.
Bij een doorsnee rijtjeshuis misschien wel ja. Maar dat doet voor de discussie in dit topic niet terzake.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je, gezien je professie, toch wel enige reële waarde kent van roerende zaken. En dat er wel heel bijzondere zaken moeten zijn, wil je daarvoor op zo'n hoog bedrag uitkomen. Zeker omdat veel waardeverhogende zaken vaak juist nagelvast zijn.

Vandaar dat in de meeste gevallen er maar een marginaal verschil zal zijn tussen afgesproken verkoopprijzen en de kadaster prijzen.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corrupte makelaars?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Ik denk dat je, gezien je professie, toch wel enige reële waarde kent van roerende zaken. En dat er wel heel bijzondere zaken moeten zijn, wil je daarvoor op zo'n hoog bedrag uitkomen. Zeker omdat veel waardeverhogende zaken vaak juist nagelvast zijn.

Vandaar dat in de meeste gevallen er maar een marginaal verschil zal zijn tussen afgesproken verkoopprijzen en de kadaster prijzen.
Wat ik het meest tegen kom, is een bedrag tussen de € 2500,00 en de € 5.000,00.

Gesloten