LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade verandering advocaat

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
scerpio
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 apr 2006 18:00

Letselschade verandering advocaat

Ongelezen bericht door scerpio »

Was niet tevreden met de letselschade advocaat ben overgestapt naar een andere advocaat.
In mijn zaak heeft de tegenpartij schuld erkent.
Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten van deze tweede advocaat, worden deze ook vergoedt door de tegenpartij of wordt de zaak dan anders?

Wat gebeurt er als de tegenpartij (schuld erkent) weigert de buitengerechtelijke kosten te betalen en de advocaat de rekening naar mij stuurt.

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: Letselschade verandering advocaat

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Alle kosten zijn, voor zover redelijk en billijk, toch op de WAverzekeraar te verhalen als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt.
Je advocaat heeft je daarop gewezen als het goed is toen je hem benaderde om de zaak over te nemen.

Als hij dat niet gedaan heeft, heeft hij een tekortkoming / gebrek geleverd en moet je hem er alsnog op aanspreken.

Dat moet je namelijk bij verstrekking van de opdracht bepalen / overeenkomen en het is dan beslist niet verkeerd om dat schriftelijk te doen, omdat er later anders misverstanden kunnen ontstaan en je toch een rekening kunt krijgen.

Zelfs als je het goed schriftelijk vastlegt, dat je uitsluitend belangenbehartiging op de polis van je rechtsbijstandsverzekering wilt of in jouw geval ten laste van de WAverzekeraar en dat schriftelijk hebt vastgelegd, loop je nog kans met een rekening geconfronteerd te worden.. Dat is mij met mijn voorgaande belangenbehartiger(s) overkomen.

Regel het dus alsnog snel met hem schriftelijk en eenduidig.

Gesloten