Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Anoniemanoniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2021 12:41

Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door Anoniemanoniem »

Hoi!

Ik heb in februari een bedrijfsongeval gehad waarbij mijn nekwervels zwaar gekneusd waren. Ik ben toen naar het ziekenhuis geweest voor een foto en heb medicatie gekregen tegen de pijn. Toen ik herstelt was heb ik besloten te stoppen met werken bij dat bedrijf omdat het werk te zwaar was en te veel risico’s met zich mee bracht en omdat ik een aanbod had gekregen.

Echter krijg ik nu de rekening van de röntgenfoto en medicatie en word dat bij m’n eigen risico geteld.

Nu is mijn vraag. Mag ik die rekening nog naar mijn ex-werkgever sturen of moet ik hem zelf gaan betalen?

Dankjewel alvast!

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Hoop voor u dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. U heeft recht op de volledige betaling van de door u gemaakte onkosten, alleen zal de ex-werkgever proberen hier onder uit te komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jantje7 schreef:
05 sep 2021 15:07
Hoop voor u dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. U heeft recht op de volledige betaling van de door u gemaakte onkosten, alleen zal de ex-werkgever proberen hier onder uit te komen.
Zou voor dat je meteen naar dit soort middelen grijpt je oud werkgever eens bellen en je vraag voorleggen. Als hun negatief reageren kun je altijd nog zwaardere middelen inzetten.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Meestal is je werkgever aansprakelijk na een bedrijfsongeval. Ook andere kosten (ziektedagen, reiskosten) kan je terug eisen. Ook kan je (indien van toepassing) (een gedeelte van) misgelopen inkomsten claimen.

Het mooiste zal zijn dat de werkgever betaalt. Naast rechtsbijstandverzekering kan je misschien ook bij je vakbond of www.juridischloket.nl terecht. Anders zal je een advocaat moeten inschakelen.

Beterschap

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het aanbod van je werkgever zal waarschijnlijk een afkoopsom zijn geweest? Dan heb je hier een contract bij gekregen waarin waarschijnlijk staat dat er sprake is van "finale kwijting" (?). Dat betekent dat er na ondertekening / akkoord door jou, geen financiële claims meer kunnen worden ingediend. Jammer dat je er toen niet aan gedacht hebt, om je eigen risico bij het schadebedrag op te tellen, ik denk dat dat nu niet meer gaat lukken. Maar lees eerst het contract goed door om te kijken wat daar in staat.

Anoniemanoniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2021 12:41

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door Anoniemanoniem »

Ik heb geen aanbod gekregen van mijn werkgever toen maar van een ander bedrijf. Ik heb toen per direct ontslag genomen bij de werkgever waar het ongeval gebeurd is en heb daarna alleen maar hoeven te tekenen als bewijs dat ik ontslag heb genomen. Ik lig alles behalve goed bij die beste man en bellen vind ik daarom ook geen goed idee. Ik ga echter wel het juridisch loket even om advies vragen.

Ik heb helaas geen verzekering tegen dit soort ongevallen.

Alvast bedankt allemaal!



PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jantje7 schreef:
05 sep 2021 15:07
Hoop voor u dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. U heeft recht op de volledige betaling van de door u gemaakte onkosten, alleen zal de ex-werkgever proberen hier onder uit te komen.
Jij weet wie de werkgever van TS is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door crazyme »

PeterPeters1966 schreef:
05 sep 2021 17:21
Jantje7 schreef:
05 sep 2021 15:07
Hoop voor u dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. U heeft recht op de volledige betaling van de door u gemaakte onkosten, alleen zal de ex-werkgever proberen hier onder uit te komen.
Jij weet wie de werkgever van TS is?
Werkgevers zijn allemaal gevoelloze vrekken.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

crazyme schreef:
05 sep 2021 20:39


Werkgevers zijn allemaal gevoelloze vrekken.
Gelukkig niet. Is ook een beetje een domme uitspraak.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door 16again »

v.d.Heyden schreef:
05 sep 2021 21:43
crazyme schreef:
05 sep 2021 20:39
Werkgevers zijn allemaal gevoelloze vrekken.
Gelukkig niet. Is ook een beetje een domme uitspraak.
Crazyme kennende , bedoelde hij juist sarcastisch het tegenovergestelde.
Anyway, de discussie is ontspoord, mede doordat PeterPeters1966 zout op de verkeerde slak heeft gelegd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HandigeHarrie schreef:
05 sep 2021 15:59
Het aanbod van je werkgever zal waarschijnlijk een afkoopsom zijn geweest? Dan heb je hier een contract bij gekregen waarin waarschijnlijk staat dat er sprake is van "finale kwijting" (?). Dat betekent dat er na ondertekening / akkoord door jou, geen financiële claims meer kunnen worden ingediend. Jammer dat je er toen niet aan gedacht hebt, om je eigen risico bij het schadebedrag op te tellen, ik denk dat dat nu niet meer gaat lukken. Maar lees eerst het contract goed door om te kijken wat daar in staat.
Wel extreem veel aannames omdat je het woordje "ander aanbod" verkeerd leest. Jammer dat je daarna ook een aanval begint richting TS snap dit soort reacties nooit zo goed.

@Anoniemanoniem Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, juridische advies inwinnen kan nooit kwaad, dit biedt je wat houvast, weet niet wat je eigen risico was, maar als het enkel hier om gaat dan zou ik dit gewoon bij hem voorleggen, ondanks dat hij je niet zo ziet zitten. Direct een juridische weg kan verzet opleveren en dat is het laatste wat je zou moeten willen.

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door bennieol »

met zoiets kun je een letselschade advocaat inschakelen die word dan betaald door de verzekering van je werkgever/tegen partij.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Anoniemanoniem schreef:
05 sep 2021 16:37
Ik heb geen aanbod gekregen van mijn werkgever toen maar van een ander bedrijf. Ik heb toen per direct ontslag genomen bij de werkgever waar het ongeval gebeurd is en heb daarna alleen maar hoeven te tekenen als bewijs dat ik ontslag heb genomen. Ik lig alles behalve goed bij die beste man en bellen vind ik daarom ook geen goed idee. Ik ga echter wel het juridisch loket even om advies vragen.

Ik heb helaas geen verzekering tegen dit soort ongevallen.

Alvast bedankt allemaal!
Jij hoeft er niet verzekerd voor te zijn, de werkgever heeft een ongevallenverzekering nodig (of bedoel je rechtsbijstandverzekering?).
Er is tot nu toe geen financiële claim vanuit jou bij de werkgever neergelegd, dan kan je dat volgens mij alsnog doen, misschien zijn er nog meer kosten geweest - bijvoorbeeld (extra behandelingen) fysiotherapie, kapotte kleding; je kan een lijstje met schadeposten mailen en vragen om vergoeding, lukt dit niet op die manier dan met hulp van de vakbond of juridisch adviseur. Daarvoor is wel nodig dat er duidelijkheid is over het ongeval (ambulance, getuigen etc.).
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 sep 2021 15:36, 3 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij krijgen we weer een komkommerniveau hier.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dat bedrijfsongeval niet gemeld?

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

sylvesterb schreef:
05 sep 2021 22:14
HandigeHarrie schreef:
05 sep 2021 15:59
Het aanbod van je werkgever zal waarschijnlijk een afkoopsom zijn geweest? Dan heb je hier een contract bij gekregen waarin waarschijnlijk staat dat er sprake is van "finale kwijting" (?). Dat betekent dat er na ondertekening / akkoord door jou, geen financiële claims meer kunnen worden ingediend. Jammer dat je er toen niet aan gedacht hebt, om je eigen risico bij het schadebedrag op te tellen, ik denk dat dat nu niet meer gaat lukken. Maar lees eerst het contract goed door om te kijken wat daar in staat.
Wel extreem veel aannames omdat je het woordje "ander aanbod" verkeerd leest. Jammer dat je daarna ook een aanval begint richting TS snap dit soort reacties nooit zo goed.

Er staat "aanbod" in de eerste post, niet "ander aanbod"; dat heb ik gelezen als "aanbod van de werkgever", Ts meldde vervolgens dat het aanbod van een andere werkgever kwam - niks aan de hand zou ik zeggen.
Ik zie geen "aanval" in mijn bericht, hopelijk heeft TS het niet geïnterpreteerd zoals jij dat doet.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 sep 2021 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
05 sep 2021 15:50
Jantje7 schreef:
05 sep 2021 15:07
Hoop voor u dat u een rechtsbijstandverzekering heeft. U heeft recht op de volledige betaling van de door u gemaakte onkosten, alleen zal de ex-werkgever proberen hier onder uit te komen.
Zou voor dat je meteen naar dit soort middelen grijpt je oud werkgever eens bellen en je vraag voorleggen. Als hun negatief reageren kun je altijd nog zwaardere middelen inzetten.
Rechtsbijstand kan ook op de achtergrond meekijken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ex-werkgever zorgrekening sturen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
06 sep 2021 14:57
Is dat bedrijfsongeval niet gemeld?
Dat vraag ik mij ook af. Dan zou er contact moeten zijn geweest en als de werkgever ook maar iets te verwijten viel, moet die een boete hebben gekregen.

Gesloten