LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade verjaard, kan dat?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Noorderzon0
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2013 08:02

Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door Noorderzon0 »

Op mijn 18e jaar (nu ben ik 46) in september 1986, heb ik te maken gehad met een accute blindedarmontsteking. Dit werd echter niet herkend en zowel de invalhuisarts (vervanger van dr. Tenkink, Benedenlangs die inmiddels overleden is en alle archieven zijn vernietigd) als de huisarts hebben een foute diagnose gesteld. Zij dachten diarree en gaven mij middel tegen diarree.
Mijn vader noemde blindedarmontsteking en of ze daaraan gedacht hadden maar hij was geen dokter en moest zijn mond houden werd gezegd.

Ik had steeds koorts die rond de 38 lag en soms ook niet. De buikpijn zat rechtsonder en na enkele dagen - toen de koorts weer hoog was - belandde ik 1 dag in het VU met spoedopname. Daar werd een ruggemergprik gegeven omdat ze dachten dat ik een hersenvliesontsteking had. Dat bleek ik niet te hebben en ik werd naar huis gestuurd met de mededeling: je hebt gewoon een flinke griep.

De koorts, nog de pijn ging weg en ik kwam terecht in het toenmalige ZAN (Ziekenhuis Amsterdam Noord) waar ik opgenomen werd en er verschillend onderzoek werd gedaan. Daar werden er darmonderzoeken uitgevoerd (de ziekte van Chrone werd overwogen) en ik belandde aan een infuus en kon niet en mocht niet eten. Door de aanhoudende koortsen en overgeven was ik inmiddels al behoorlijk verzwakt. Er worden ook inwendige onderzoeken gedaan. Ook werd er gegeken of de blinde darm misschien ontstoken was (!) met b.h.v. contrastvloeistof. Ze konden niks vinden en zeiden dat dit niet abnormaal is omdat de blinde darm op een lastige plek zit.

Dat was het weer, ik was wel ziek, maar de oorzaak was niet te vinden. Dus weer naar huis, ze konden niet opereren want ze wisten niet waaraan dan en vonden dat eerst de koorts en de bloedbezinking naar beneden moest. Die waren nl. allebei veel te hoog. Er werd zelfs geopperd Malaria en gevraagd of ik een verre reis had gehad. Ook werd er gevraagd of ik seksueel actief was omdat ze dachten aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap.
Ook werd genoemd simulering om aandacht te krijgen.

Weer thuis verder morrelen. Mijn vader en moeder waren gefrustreerd. Er gebeurde niks. Een week voor kerst de nacht van 15, of 16 december had ik bijna 42 graden koorts. Ik ging naar het toilet (mijn vader had gezegd dat ik het toilet nooit op slot mocht doen) verloor ik het bewustzijn. Mijn vader heeft (in zijn gedachten "papa help" opgevangen) en sprong het bed uit.
Hij heeft mij in bed gelegd en omdat hij besefte dat ik in levensgevaar was door de hoge koorts heeft hij een emmer met koud water gevuld en natte handdoeken erin gedoopt die hij om en om op mijn lichaam heeft gelegd om de koorts te dempen. Toen ik mijn ogen opende zei hij: "Gelukkig, je bent nu veilig, ga maar lekker slapen." Het was tegen de ochtend en hij heeft de ambulance meteen in de ochtend gebeld.
Hij is toen meegegaan naar het ZAN en heeft de chirurg, dr. Sjardin toen aan zijn jas gesleurd en gezegd: "Vannacht was ik bijna mijn meid kwijt, je opereert haar nu of ik zal je voor het Medisch Tuchtcollege slepen".

DE REST oftewel HET HELE VERHAAL STOP IK IN DE BIJLAGE.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb zelf acute blindendarmonsteking gehad, SEH, bloed prikken, ontstekingswaarde waren super
verhoogd.
Daarna echo en toen was duidelijk blindendarmontsteking, kon men op echo duidelijk zien.
Meteen geopereerd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Noorderzon0 schreef: DE REST oftewel HET HELE VERHAAL STOP IK IN DE BIJLAGE.
Welke bijlage ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door tenormin »

Zelfs in 1986 was een appendix ontsteking gemakkelijk door artsen te herkennen. Wat Chocomelk ook schrijft: bij afnemen bloed (de normale gang van zaken in ziekenhuis) zijn de bloedwaarden onmiddellijk af te lezen en kan men zien dat er een ontsteking is. Eigenlijk is het eerste wat men doet als men met spoed in een ziekenhuis terecht komt en je de buik als pijnplek aanwijst: voelen! Een beetje arts weet precies waar je "de lucht inspringt" als je een blindedarm ontsteking hebt. Maar wat ik uit je Topic vraag lees is dat je na al deze jaren nog, ik noem het maar smartengeld, wilt zien? Na 27 jaar? Ik denk het niet. Maar ik heb ook niet HET HELE VERHAAL STOP IK IN DE BIJLAGE gelezen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door kokka »

tenormin schreef:Zelfs in 1986 was een appendix ontsteking gemakkelijk door artsen te herkennen. Wat Chocomelk ook schrijft: bij afnemen bloed (de normale gang van zaken in ziekenhuis) zijn de bloedwaarden onmiddellijk af te lezen en kan men zien dat er een ontsteking is. Eigenlijk is het eerste wat men doet als men met spoed in een ziekenhuis terecht komt en je de buik als pijnplek aanwijst: voelen! Een beetje arts weet precies waar je "de lucht inspringt" als je een blindedarm ontsteking hebt. Maar wat ik uit je Topic vraag lees is dat je na al deze jaren nog, ik noem het maar smartengeld, wilt zien? Na 27 jaar? Ik denk het niet. Maar ik heb ook niet HET HELE VERHAAL STOP IK IN DE BIJLAGE gelezen.
bij mij heeft de huisarts (in 2008) mijn Blindedarm ontsteking verkeerd ingeschat, waardoor ik uiteindelijk dus 3 maanden uit de running ben geweest door de gevolgen van een gebarsten blinde darm.
Huisarts heeft toegegeven dat ze het helemaal mis had,ik zie echter niet helemaal in waarom daar tegenwoordig altijd maar weer een geldbedrag aan gehangen moet worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door tenormin »

@kokka, zoals je schrijft: dat was een foute diagnose van een huisarts. Normaliter is zo'n blindedarm het eerste waar men in het algemeen aan denkt. De "mijne" zou er zelfs 2 maal zijn uitgehaald (althans, de diagnose in een Turks ziekenhuis :lol: ); kon ze wel duidelijk maken dat ik dat ding al in 1959 was kwijtgeraakt; uiteindelijk werd dat een operatie aan divertikels.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2013 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:@kokka, zoals je schrijft: dat was een foute diagnose van een huisarts. Normaliter is zo'n blindedarm het eerste waar men in het algemeen aan denkt. De "mijne" zou er zelfs 2 maal zijn uitgehaald (althans, de diagnose in een Turks ziekenhuis :lol: ); kon ze wel duidelijk maken dat ik dat ding al in 1959 was kwijtgeraakt; uiteindelijk werd dat een operatie aan divertikels.

Dit liet mij denken aan dit topic.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&start=20
Laatst gewijzigd door Radar op 30 okt 2013 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Goed gezien eleven. Wat een onbeschofte en domme opmerkingen worden er hier gemaakt!!!

Er valt nog HELEMAAL NIET te zeggen of dit verjaard is of niet, WANT WE KENNEN HET HELE VERHAAL NOG NIET!

Noorderzon ik weet niet precies wat er aan de hand is. Maar ik kan me voorstellen dat je denk dat het andere deel van het verhaal in een bijlage moet omdat je het maximale aantal tekens hebt gebruikt.
En misschien lukte het je niet om het in een bijlage te doen.

Maar je kunt als je wilt de rest van het verhaal hier gewoon neerzetten door op "reageer" te klikken.(linksonder het laatste bericht in dit topic) Dan krijg je weer een nieuw veld te zien, waar je het vervolg kunt neerzetten.


paco1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2013 19:29

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door paco1 »

Letselschade verjaard na verloop van tijd, ik geloof na 5 jaar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Letselschade verjaard, kan dat?

Ongelezen bericht door dhc »

Ja....dat schreef men al op 28-10....plaats u altijd berichten zonder de overigen te lezen?

Gesloten