LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Gerard_2
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2013 20:42

Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door Gerard_2 »

Bijna vier jaar geleden was ik betrokken in een zeer zwaar verkeersongeval in Oostenrijk.
Destijds zijn we in zee gegaan met firma Pals. We hebben daarbij gekozen voor de no-cure-no-pay constructie, dit houdt in dat Pals werkt voor 15% (+btw) provisie.
Omdat het ongeval in het buitenland is gebeurd, lag dit natuurlijk juridisch bij voorbaat al moeilijk. We verwachtten dan ook een ingewikkeld juridisch proces.

De weg was inderdaad lang en frustrerend, communicatie verliep moeizaam (ook communicatie tussen Pals en mij), langzaam en ingewikkeld. Na bijna twee jaar is er wel een voorschot betaald om mij wat lucht te geven. Ik was lange tijd uit de running en moest me al die tijd maar zien te redden met een beperkt inkomen en flinke extra kosten. Gelukkig heeft mijn werkgever me altijd gesteund en heb ik mijn werk kunnen behouden.

Nu na ruim 3,5 jaar is er geld uitgekeerd en zijn we eindelijk beland aan het eind van het verhaaltraject. Mijn verrassing was echter groot toen Pals van het uitgekeerde deel, behalve hun provisie, ook nog een flink deel "juridische kosten" achterhield. Dit is door hun nooit gecommuniceerd en komt voor mij als een complete, zeer negatieve verrassing. Ik heb ben het hier dan ook niet mee eens en heb schriftelijk bezwaar gemaakt. Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder en ik heb nog geen enkele reactie van ze mogen vernemen, geen bevestiging, niets. Dit laatste is ook de grote frustratie die ik met Pals heb, slecht communiceren. Tijdens het traject heb ik ze hier meerdere malen op gewezen, maar dat heeft dus niets uitgehaald. Nou zou ik er niet zo`n moeite mee hebben wanneer er nu sprake was van een goede afloop, in een zaak als deze zal iedereen weleens een steek laten vallen. Maar nu met de verrassing van de inhouding van de juridische kosten, begint me een en ander toch behoorlijk het verkeerde keelgat in te schieten. Zeker nu er maar geen reactie van hun kant komt. Ik voel me ronduit benadeeld door de mensen die mijn belangen zouden moeten behartigen.

Mijn vraag:
Wie heeft ervaring met Pals met
- de afwikkeling van de no-cure-no-pay.
- hun manier van communiceren.

Het is erg jammer dat dit zo moet aflopen, ik heb een uiterst naar gevoel over schadeletselbureau Pals gekregen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Laatst gewijzigd door Chocomelk op 10 nov 2013 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Morgen telefonisch contakt opnemen met ze, ook mailen.
Helpt dat niet of krijg je nog geen antwoord dan moet je er gewoon
naar toe gaan is mijn tip.


lein1981
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2011 00:34

Re: Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door lein1981 »

Wat een vervelende situatie!

Ik neem aan, dat bij de aanvang van de schadebehandeling een overeenkomst is getekend.
Wat zegt die overeenkomst hierover?

Probeer inderdaad, op welke manier dan ook, in contact te komen met Pals.

Indien u van mening bent, dat men onterecht kosten in rekening brengt wendt u zich dan desnoods tot de directie van Pals.

Overigens zult u op dit forum veel negatieve berichten over Pals tegenkomen. Ik ben ervan overtuigd dat er ook veel mensen tevreden zijn over Pals.

Succes!

Groeten,

Marjolein

paco1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2013 19:29

Re: Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door paco1 »

Je hebt recht op het bedrag dat is opgenomen in de vaststellingsovereenkomst. Pals mag daar niet zomaar penningen van inhouden. Pals kan zijn uren direct indienen bij de aansprakelijke partij. Deze buitengerechtelijke kosten worden door de verzekeraar direct aan Pals vergoed, ongeveer 180 euro per uur!!! Het lijkt er dus op dat Pals van twee walletjes wil eten (de kosten innen bij de aansprakelijke partij en bij u). Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel deze in of anders een andere belangenbehartiger die op de hoogte is van de letselschadepraktijk. Succes.

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Ik denk dat dit nog een leerpunt is voor pals,
echter nam ik aan dat als je op no cure no pay een contractje hebt,dat pals daar meer op verdient dan als je ze zelf kon betalen,stond een tijd terug iets van in de krant,ligt natuur lijk ook aan je schade bedrag.

Maar de 15% moeten alle kosten dekkend houden dus de juridishe kosten klopt niet hoort in de 15% te zitten.

Wat ook belangrijk is bij de eind afwikkeling, wees voor je eigen ook duidelijk wat is je schade kan je redelijk breed uitrekenen,en wat wil jij overhouden,
komt het onder dat bedrag te zitten wat in jou hoofd zit ga simpel niet acoord,en ga accoord met een bedrag waar alle kosten al van betaalt zijn.dus dat er in een overeenkomst duidelijk komt te staan na alle posten etc houdt client dit over dan zijn de verasingen niet zo erg aanwezig.Het heel duidelijk communiceren ontbreekt soms en je kan het beste zelf het 1 en ander in de gaten houden.

Heel belangrijk bereken je eigen schade globaal,
reken daar nog iets bij,en dat is wat jij netto wil overhouden
Maak dit heel duidelijk,en bij elk groot bedrijf loopt wel is wat mis want palsgroep is niet 1 van de kleinste.
En je moet 1 ding in de gaten houden het is en blijft een geld kwestie

succes verder!!

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Ervaring met Pals letselschde groep no-cure-no-pay ?

Ongelezen bericht door Dayaji »

Ja, Palsgroep Den Haag. Daar heb ik ook geen goed woord over te zeggen. In een korte tijd heb ik, ongevraagd, verschillende advocaten gehad. Ze liegen, bedriegen en zijn er alleen maar om geld binnen te harken, daar draait het alleen om. Neem nimmer een advocaat die je zelf moet betalen, je gaat failliet. De rechter spreekt namelijk ook geen recht. De chemie tussen partijen speelt hier ook een belangrijke rol. Of je nu de bewijzen kunt overleggen, maakt weinig uit. Ik spreek uit ervaring. Je bent beter af met een rechtsbijstandsverzekering. Ik heb een paar gehad maar met Achmea heb ik goede ervaring. Wij zijn ook niet beschermd tegen deze schurken. Het aanvechten van zaken die misgaan gaat gepaard met heel veel stress. Dat beetje vrije tijd wat we hebben in dit gejaagde land willen wij toch op een leuke manier benutten. Het schijnt ons niet gegund te zijn.

Gesloten