LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tristar of Next125

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
meergijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2015 20:20

Tristar of Next125

Ongelezen bericht door meergijs »

Na een rondje keukenzaken heb ik 2 offertes liggen waartussen ik twijfel. Op alle vlakken zijn de offertes vergelijkbaar alleen het merk is verschillend; Tristar of Next125.
Aangezien ik niet elke dag 15000 euro uitgeef aan een keuken, wil ik de best mogelijke kwaliteit.

De verkoper van de Tristar keuken heeft het over een corpusdikte van 19mm en topsegment scharnieren/ladesystemen van Blum. Kan iemand dat beamen?
Alle advies is welkom, welke keuze zouden jullie maken?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tristar of Next125

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Corpusdikte zegt niet zoveel. Deze delen hebben niet zoveel te lijden. Of het dan 19 of 16 mm is maakt niets uit.
En Blum beslag? Ik heb een huurwoning met een middenklasse keuken van een lokale keukenboer en daar zit ook Blum in. Kwalitatief prima hoor, maar als het ook in de prijsklasse van mijn keuken zit is het niet zo speciaal volgens mij. Ik heb geen verschil met beslag van bijvoorbeeld Brugman of IKEA keukens gezien.

EdjeH
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2013 22:15

Re: Tristar of Next125

Ongelezen bericht door EdjeH »

Corpusdikte zegt wel wat, zorgt voor extra stabiliteit, kunnen ook langere schroeven gebruikt worden. Blum heeft tandembox en topsegment Legrabox, en ze hebben zelfs een eigen website!!! Waauw! Blum levert ook weer andere lijn aan IKEA.

Beide zijn mooie merken. Tristar is helemaal maatwerk, zoals je maar wil, Next125 is relatief betaalbaar design aus Deutschland. Zelf bekijken gaan, keuze is altijd goed.

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Tristar of Next125

Ongelezen bericht door Corsarob »

Dikte van korpus zegt helemaal niets, ook het gebruik van schroeven niet. Wat belangrijker is, is de persing van de korpussen; hieraan zijn de ladegeleiders en scharnieren bevestigd.

Tristar doet veel in het landelijke segment, Next is een merk wat veel in het moderne segment doet. Ik heb zelf de voorkeur voor Next, gezien hun mogelijkheden en variatie in fronten en afwerking.

Ps. Alles staat of valt met goede montage van de keuken! Zorg daarom voor een partij met een eigen montagedienst, scheelt een paar jaar levensduur van de keuken ;-)

Gesloten