LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaling van keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
paul de hoogh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2003 14:46

betaling van keuken

Ongelezen bericht door paul de hoogh »

ik vraag me af hoe het nu werkelijk zit met de betalingen van een keuken zeker in deze tijd dat keuken zaken op de fles gaan ik krijg mijn keuken eind januarie maar als ik het contract bekijk willen ze al het geld al hebben voor dat er ookmaar iets staat ?? ben ik verplicht om alles al te betalen , of mag ik wachten tot dat de keuken staat en naar wens is? want straks bevalt er iets niet of hij gaat op de fles dan heb ik een probleem

Rob H

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door Rob H »

'
ik vraag me af hoe het nu werkelijk zit met de betalingen van een keuken zeker in deze tijd dat keuken zaken op de fles gaan ik krijg mijn keuken eind januarie maar als ik het contract bekijk willen ze al het geld al hebben voor dat er ookmaar iets staat ?? ben ik verplicht om alles al te betalen , of mag ik wachten tot dat de keuken staat en naar wens is? want straks bevalt er iets niet of hij gaat op de fles dan heb ik een probleem



Pas bij aflevering van de keuken alles betalen,

en de montagekosten pas betalen als de keuken gemonteerd is.

16again
Berichten: 16135
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door 16again »

Wettelijk is bepaald dat een ondernemer maximaal 50% vooruitbetaling mag vragen aan een consument. De gesloten overeenkomst en verkoopvoorwaarden staan niet boven deze wet.
Bied dus aan slechts 50% vooruit te willen betalen, en de rest bij/na oplevering/montage. Wettelijk gezien kan de ondernemer dit niet weigeren.

Gast

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door Gast »

beste 16 again

Op het moment dat de keukenleverancier de keuken afleverd moet de klant datgene afrekenen, want die dienst is geleverd.
In overleg met de ondernemer kan de montage later( na oplevering )gedaan worden.
Het zijn 2 losstaande diensten.

apie

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door apie »

klopt..over algemeen is de aanbetaling 25%

Bij aflevering moet de keuken worden/zijn voldaan door de koper.
wie garandeert de verkoper dat de koper betaald?
uitzondering: de koper mag de waarde van een evt. ontbrekend onderdeel achterhouden tot deze wel geleverd is..

peter1

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door peter1 »

Als vooruitbetaling door de leverancier verplicht wordt gesteld dan is er nog altijd de mogelijkheid om een bankgarantie aan te bieden.
Zo heeft men toch zekerheid dat men zeker zijn geld niet kwijt kan. Een kwestie van even naar de bank gaan.

peet

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door peet »

Als een bedrijf niet wil leveren als je niks vooruit betaald dan kan ik je maar 1 advies geven

HELEMAAL NIKS KOPEN BIJ DAT BEDRIJF.

(1) 16 again

Re: betaling van keuken

Ongelezen bericht door (1) 16 again »

Pffff Mario van Boxtel stop toch eens met die idiote klerezooi van je.
je reageerd op je eigen berichten en je prijst dat pruts bedrijfje zo hoog de hemel in. Je hebt het zeker onwijs druk met je zaakje dat je elke dag minimaal 15 keer op de site gaat kijken of je nog ergens je voordeel uit kan halen. Elke keukenzaak die niet aan Ben hangt had al een hekel aan je maar nu rijden ze ook nog door als ze je zien lopen.

Gluiperige achterbakse honde... :oops:

Jij maakt de keukenhandel alleen maar verder naar de ********

Good job, maak een nieuwe site:

www.marios-onafhankelijkkeukenadviesburo.ben

Een keukenhandelaar ( nee niet van DMG ) bestaan ze nog ??? ja toch nog echt !!!!

Gesloten