LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC-Club = Geldzuigers

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Piet

ABC-Club = Geldzuigers

Ongelezen bericht door Piet »

Mensen, ook ik ontvang ongevraagd post van de genoemde illegale loterijen uit duitsland.
Door slinkse wegen te bewandelen blijven ze uit handen van de justitie.
Zo kunnen ze gebruik, herstel: misbruik maken van het vertrouwen in de burger; of je dus even je bankrekeningnummer kan laten weten zodat ze de prijs aan je kunnen overmaken.
In plaats daarvan schrijven ze kennelijk allerlij bedragen af. (De bank kan ze mogelijk terughalen, net als elke andere machtiging!!! even bellen met je bank als het al zover is.)

Erger vind ik nog dat ik ergens in een database ben terecht gekomen (ha, mijn vakgebied). Die database is van de firma direct communications uit Eindhoven http://www.directcommunications.nl/mensen.html (er zitten dus MENSEN achter...)
Hun homepage is al weken "under construction" maar via deze link kun je erop komen.
Een tijdje terug kon je de database opvragen waarin alle postadressen staan waarnaar deze brieven van de zgn. ABC-Club naar toegestuurd worden.
Er word de volgende omschrijving gegeven:
Lagere sociale klasse, is gevoelig voor dit soort mailings en trapt er snel in.
Die database kan iedereen kopen....
En alle telefoonnummers van die toko zijn afgesloten of er hangt een duits antwoordapparaat achter, moet toch genoeg zeggen.

Stop MLM en Piramidespele

Re: ABC-Club = Geldzuigers

Ongelezen bericht door Stop MLM en Piramidespele »

Dit is dus het kromme: het is zo klaar als een klontje dat het niet deugt. Dat geldt voor al die oplichterspraktijken. Als je maar helder kijkt, vind je altijd wel iets wat niet in de haak is. Bij MLM-meetings wordt opgeschept over dure Bentleys waar ze in rijden, terwijl de duurste auto op de parkeerplaats altijd een verzekeringswaarde van 1000 euro heeft. Maar als het gaat om lotto-spelen, dan is er geen meeting. Dus kom je ook niet in direct contact met de mensen erachter. Ga je dan toch zoeken, dan zie je meteen waar men de steken laat vallen. Dat heeft Piet hier dus uitgevonden.

Mensen, ook hier geldt: TRAP ER IN VREDESNAAM NIET IN!!! Weet aan wie je je banknummer geeft. En wees niet naief door te zeggen: "ze hebben mijn handtekening niet". Iedereen kan geld van elke rekening afschrijven. Een machtiging kun je zelf opstellen, en handtekeningen worden zelden (alleen steekproefsgewijs) gecontroleerd. Vandaar dat niemand mijn bankrekeningnummer krijgt.

Hendrik Neefs

Gesloten