LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datalimiet bij chello

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
René de Bruyn

Datalimiet bij chello

Ongelezen bericht door René de Bruyn »

tja ik krijg steeds waarschuwingen. te veel data verkeer. ik heb op hun aanreden het duurste pakket genomen 79,95.

al bij 50 GB krijg ik waarschuwingen maar ik heb hun laatste memo onderschept en daar staan andere dingen in.

MEMO:

Meerdere PC's aansluiten met chello internet toegestaan


Chello heeft als één van de weinige internet-providers in haar voorwaarden staan dat het de klant niet is toegestaan om meerdere PC's aan te sluiten op de internetverbinding.
Nu heeft chello nooit moeilijk gedaan indien je een thuisnetwerkje had draaien, het was wel altijd vervelend als er een monteur langs kwam. Veel mensen verstopte het netwerk om geen problemen te krijgen.

Het is nu toegestaan om meerdere PC's aan te sluiten op 1 chello internet aansluiting. Dit geldt voor alle abonnementen (starter,entry,light,classic en plus).
Chello plus is overigens het enige abonnement waar je je eigen server mag draaien.
De helpdesk geeft echter geen support op thuisnetwerkjes. Indien je dus problemen hebt met de verbinding zul je eerst alles in originele staat moeten brengen. Dit is een terechte keuze omdat de diversiteit van routers enorm is.


Hoe zit het nou met de datalimieten van chello.

Het artikel is gebaseerd op een interne mailing van UPC. Dit is dus nooit officieel naar de chello klanten gecommuniceerd. Vooralsnog geldt dus nog steeds de Acceptable Use Policy waarbij UPC bepaald wat acceptabel is. Dit hoeft niet voor iedereen te gelden en is puur gebaseerd op chello gebruikers ervaringen.

Je krijgt in ieder geval een waarschuwingsmail wanneer je je limiet dreigt te benaderen, iets wat voorheen nog wel eens achterwege werd gelaten.

Voor de duidelijkheid, de officiële datalimieten (waar dus niets nieuws aan is!):


Abonnement Download Upload Datalimiet (DL/UL)

--------------------------------------------------------------------------------
Entry 400 Kbit/s 128 Kbit/s 500 MB
Light 1000 Kbit/s 256 Kbit/s 1 GB
Classic 2560 Kbit/s 384 Kbit/s A.U.P. (*) 100GB
Plus 4608 Kbit/s 512 Kbit/s A.U.P. (*) 200 GB

(*) Acceptable Use Policy

Een nieuw handig programma'tje voor de "die hard" downloaders onder ons.
Dit kleine programma toont je eigen dataverbruik via een icoontje in de systemtray. De gegevens worden van de chello-dataverbruik pagina gehaald (datagebruik.chello.nl). Handig als je op de hoogte wilt blijven van je eigen dataverbruik! Door het instellen van een persoonlijk limiet kun je snel zien hoeveel procent je deze maand nog mag downloaden.

Meer informatie is hier te vinden: Dataverbruik homepage

Gast

Re: Datalimiet bij chello

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.trosradar.nl/forum/viewforum.php?f=22
Daar wordt al genoeg over gekletst.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Datalimiet bij chello

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik betwijfel of het een echte interne memo betreft. Dat thuisnetwerken zijn toegestaan is wel degelijk gecommuniceerd naar buiten. Verder lijken mij de genoemde datalimieten niet overeen te komen met de werkelijkheid. Classic wordt bij gemiddeld 40 GB geknepen en Plus gaat tot 80 GB. Logisch dat je dan al bij 50 GB een mailtje krijgt.

Gesloten